2x ks kan man føde alm 3 gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. november 2013

Kløver

Helt kort har jeg født ved kejsersnit, de 2 første gange.
Mine unger er fra jan 2011 og april 2012

Denne gang vil der gå 2 år og ca 3 mdr fra ks til fødsel og har nu læst mig frem til at bristningsrisikoen efter 2 år kun er 0.5-1 %

Jeg håber SÅ meget at kunne føde naturligt denne gang og snakket og lavet aftale med privat JM om samtale om et par uger

Vil meget gerne høre fra jer dom har fået 2 ks og født naturligt bagefter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Rockertand

Maja84 skriver:

Denne gang vil der gå 2 år og ca 3 mdr fra ks til fødsel og har nu læst mig frem til at bristningsrisikoen efter 2 år kun er 0.5-1 %

Jeg håber SÅ meget at kunne føde naturligt denne gang og snakket og lavet aftale med privat JM om samtale om et par uger

De fleste steder frarådes det - men hvis man læser nogle af VBAC-studiernes konklusioner er der ikke specielt tungtvejende grunde til at afstå fra det - og hvis du insisterer, vil du formentligt få lov.
Pøj-pøj med det - håber du får lov

Anmeld

25. november 2013

DianaRJS

nu fik jeg godt nok kun ks første gang . dog var det aks men i bund og grund er det jo det samme i sidste ende men ihvertfald blev jeg gravid da den store var 8 mdr og fødte  da han var 17mdr ca, hvor jeg forhørte mig ved lægerne, og de sagde efter 1 år skulle man altså ikke være bekymret for at det ville ske, self var chancen der men var den også om så jeg ventede 5 år for den var så minimal, dog ville der være en ekstra læge til stede.....

så tror sagtens du kan, men ville forhøre mig self

Anmeld

25. november 2013

Kløver

DianaRJS skriver:

nu fik jeg godt nok kun ks første gang . dog var det aks men i bund og grund er det jo det samme i sidste ende men ihvertfald blev jeg gravid da den store var 8 mdr og fødte  da han var 17mdr ca, hvor jeg forhørte mig ved lægerne, og de sagde efter 1 år skulle man altså ikke være bekymret for at det ville ske, self var chancen der men var den også om så jeg ventede 5 år for den var så minimal, dog ville der være en ekstra læge til stede.....

så tror sagtens du kan, men ville forhøre mig self

Vi fik at vide grænsen var 18 mdr mellem ks og fødsel og der er 14 mdr mellem børnene. Synes generelt jeg er frjlinformeret så nu snakker jeg med e. Privat jordemoder og får hjælp af hende ??

Anmeld

25. november 2013

Kløver

Rockertand skriver:

De fleste steder frarådes det - men hvis man læser nogle af VBAC-studiernes konklusioner er der ikke specielt tungtvejende grunde til at afstå fra det - og hvis du insisterer, vil du formentligt få lov.
Pøj-pøj med det - håber du får lov

Tak, føler jeg blev fejl informeret sidst og snakker nu med privat jm. Håber sådan det kan lykkedes også selvom jeg skulle få ssf igen

Anmeld

25. november 2013

lineog4

Vil ikke skræmme, men jeg turde ikke - men jeg ville så heller ikke turde efter 1, for er lidt kylling. Der er en 1 %chance for arret springer op ved veer efter 1 kejsersnit og det forøges efter 2 - følgerne af et ar der springer op kan være fatale og jeg synes risikoen er for høj selvom jeg sagtens kan forstå lysten til at føde normalt 

Anmeld

26. november 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Vil ikke skræmme, men jeg turde ikke - men jeg ville så heller ikke turde efter 1, for er lidt kylling. Der er en 1 %chance for arret springer op ved veer efter 1 kejsersnit og det forøges efter 2 - følgerne af et ar der springer op kan være fatale og jeg synes risikoen er for høj selvom jeg sagtens kan forstå lysten til at føde normalt 

Jeg rådfører selvfølgelig med fagpresser, men indtil videre virker det ikke bekymrende, da der er gået så lang tid fra sidste kejsersnit. Men er der risiko forbundet bil jeg vide hvilke og hvad der er bedst, og fraråder jm mig at føde naturligt lytter jeg naturligvis

Anmeld

26. november 2013

lineog4

Jeg rådfører selvfølgelig med fagpresser, men indtil videre virker det ikke bekymrende, da der er gået så lang tid fra sidste kejsersnit. Men er der risiko forbundet bil jeg vide hvilke og hvad der er bedst, og fraråder jm mig at føde naturligt lytter jeg naturligvis

Nu er jeg ikke fagperson, men det handler jo om at der hvor der er et ar er der ikke samme elasticitet. Måske er det bare fordi den første jeg mødte da jeg havde mistet var en hvor arret var sprunget op ved fødsel, og hendes historie har brændt sig fast og da jeg blev gravid igen tænkte jeg puha sådan kan jeg i det mindste ikke miste mit barn

risikoen er at arret springer op under veer, derved vil livmoderen trække sig sammen og moderkagen løsne sig hvilket betyder intet ilt til barnet. Defor dig selv betyder det indre blødninger - det sker sjældent, 1 ud af 100 ved et kejsersnit og flere ved flere. Risikoen er størst når der er mindre end 18 mnd imellem men den er der stadig også efter 10 år... 

Anmeld

26. november 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Nu er jeg ikke fagperson, men det handler jo om at der hvor der er et ar er der ikke samme elasticitet. Måske er det bare fordi den første jeg mødte da jeg havde mistet var en hvor arret var sprunget op ved fødsel, og hendes historie har brændt sig fast og da jeg blev gravid igen tænkte jeg puha sådan kan jeg i det mindste ikke miste mit barn

risikoen er at arret springer op under veer, derved vil livmoderen trække sig sammen og moderkagen løsne sig hvilket betyder intet ilt til barnet. Defor dig selv betyder det indre blødninger - det sker sjældent, 1 ud af 100 ved et kejsersnit og flere ved flere. Risikoen er størst når der er mindre end 18 mnd imellem men den er der stadig også efter 10 år... 

Ja det er jeg klar over og efter 2 år er risikoen 1/2 -1 % og ville som sagt ikke gøre det hvis de frarådede men der er altid risiko forbundet ved en fødsel, selv haft en bekendt som var tæt på at miste livet, pga blæsninger efter fødslen og fortsatte flere måneder. Uanset om vi snakker fødsel eller kejsersnit er der altid risiko forbundet med det. Ligesom jeg har hørt om en som spark foran og bagud, helt om til ringmusklen og endte med stomi. Men er jo nød til at forholde til den enkelte og hvordan det ser ud for denne person, frem for at finde alle skræk scenarier. Har selv haft ssf 2 gange og lytter man ikke og passer på, eller er uheldig kan dette også ende grueligt galt og en har fået varige men i ryggen efter epidural og da de skulle ændre det til spinal pga aks

Anmeld

26. november 2013

2babygirls

Maja84 skriver:

Har arbejdet med en som fik 2 Ks og mange år senere fik de en efterfølger hvor hun også skulle have ks fordi hun havde fået det to gange før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.