Hjemmegående mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
8 svar
4 synes godt om
25. november 2013

Anonym trådstarter

Hej hvad synes i om at være hjemmegående mor???  

Jeg har et barn på 16 mdr og jeg passer ham selv da jeg få tilskud. Jeg har sagt mit arbejde op . Jeg vil meget gerne blive hjemmegående mor... Nogle forslag hvordan jeg skal gøre??? Min mand arbejder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

2721

Hej
Jeg passer min søn på 3,5 år, dog har jeg en fp så det økonomiske kan jeg ikke hjælpe med.
Men hvis du har andre spørgsmål så kan jeg måske hjælpe.
Pøj pøj med
Det er fantastisk at få lov at passe sit eget barn

Anmeld

25. november 2013

Elgaard73

Mener du hvordan, du kan blive hjemmegående, eller? Du skal ikke gøre noget specielt, for at blive ved med at være hjemmegående. Du forsætter bare som nu.

Men du skal være klar over, at hvis du vil gå hjemme længere end det år, som du kan få tilskud til, så er det for egen regning. Altså I skal leve af din mands indtægt. 

Hvis du mente noget andet, så sig til.

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Hej
Jeg passer min søn på 3,5 år, dog har jeg en fp så det økonomiske kan jeg ikke hjælpe med.
Men hvis du har andre spørgsmål så kan jeg måske hjælpe.
Pøj pøj med
Det er fantastisk at få lov at passe sit eget barn

Hvad er fp?? 

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Mener du hvordan, du kan blive hjemmegående, eller? Du skal ikke gøre noget specielt, for at blive ved med at være hjemmegående. Du forsætter bare som nu.

Men du skal være klar over, at hvis du vil gå hjemme længere end det år, som du kan få tilskud til, så er det for egen regning. Altså I skal leve af din mands indtægt. 

Hvis du mente noget andet, så sig til.

lige nu få jeg bare tilskud til maj mdr slutter tilskud.  Men jeg vil blive hjemmegående , jeg tænkt om vi kunne klar det??  Jeg ved godt at akt min mand selv skal betale det hele.. Er noget erfaring med hjemmegående ... 

Anmeld

26. november 2013

serinasmor

Anonym skriver:

lige nu få jeg bare tilskud til maj mdr slutter tilskud.  Men jeg vil blive hjemmegående , jeg tænkt om vi kunne klar det??  Jeg ved godt at akt min mand selv skal betale det hele.. Er noget erfaring med hjemmegående ... 

Jeg ved at hvis i er gift kan han få hele dit fradrag ... Hvordan ved jeg ikke

Jeg ville dog tænke mig godt om hvis jeg var dig ... Der kan blive problemer med din pension osv hvis i en dag går fra hinanden er det kun ham der har optjent i perioden - med mindre i indbetaler mens du går hjemme...

Jeg ville tage et møde med banken... De kan med garanti vejlede jer

Anmeld

26. november 2013

2721

Anonym skriver:

Hvad er fp?? 

Førtidspension

Anmeld

26. november 2013

Elgaard73

serinasmor skriver:

Jeg ved at hvis i er gift kan han få hele dit fradrag ... Hvordan ved jeg ikke

Jeg ville dog tænke mig godt om hvis jeg var dig ... Der kan blive problemer med din pension osv hvis i en dag går fra hinanden er det kun ham der har optjent i perioden - med mindre i indbetaler mens du går hjemme...

Jeg ville tage et møde med banken... De kan med garanti vejlede jer

Det med fradraget kører helt automatisk...Eller det gjorde det ihvertefald hos os...

Anmeld

26. november 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Altså jeg er hjemmegående og har været det siden vores søn blev født for 2 år siden. 

Med hensyn til økonomien, så er det jo svært at rådgive, når man ikke ved hvad din mand's indtægt ca. er, og hvad jeres udgifter er. Der er ikke så meget andet at gøre, end at I sætter jer ned og stille det hele op (udgifter/indtægter). Tag evt. et møde med banken.

Jeg vil stærkt anbefale dig at få lavet en privat pensionsopsparing, hvis du ikke allerede har sådan en. 

Er I gift, får dit mand dit fradrag, så husk at regne det med, når I stiller det op. Det er alligevel en god sjat penge.

Med hensyn til det med at gå hjemme, så syntes jeg at det har været skønt. Men da vores dreng, blev omkring 16 måneder, valgt vi alligevel at søge en DP plads til ham, så han er nu afsted nogle timer om dagen. Simpelthen for det sociale samværds skyld, og det har bare givet ham så meget. Her hvor vi bor, er der bare ikke rigtig nogle dagligdags aktiviteter for hans aldersgruppe og da han blev de her 16 måneder, begyndte han at kede sig. Han søgte andre børn, så snart at han så dem, så vi valgte at sende ham afsted. Det er skønt for ham, men så sandeligt også skønt for moren. De par timers tid om dagen, til mig selv, er altså guld værd + det sociale samværd med andre børn, giver ham bare noget, som jeg ikke kan give ham.

Så undersøg om der er nogle aktiviteter i jeres nærområde. Sørg for at jeres barn bliver stimuleret socialt og lærer at omgåes andre børn. Sørg for at komme ud med ham (skov, legeplads osv) og ikke bare være derhjemme bag jeres egne fire vægge. Sørg for at du hele tiden holder fokus på, at det skal være for hans skyld, at I går hjemme og ikke for din. Altså trives han med det eller ej. Udvikler han sig alderssvarende OSV.

Ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive. Men spørg gerne løs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.