Anonym skriver:
lige nu få jeg bare tilskud til maj mdr slutter tilskud. Men jeg vil blive hjemmegående , jeg tænkt om vi kunne klar det?? Jeg ved godt at akt min mand selv skal betale det hele.. Er noget erfaring med hjemmegående ...
Altså jeg er hjemmegående og har været det siden vores søn blev født for 2 år siden.
Med hensyn til økonomien, så er det jo svært at rådgive, når man ikke ved hvad din mand's indtægt ca. er, og hvad jeres udgifter er. Der er ikke så meget andet at gøre, end at I sætter jer ned og stille det hele op (udgifter/indtægter). Tag evt. et møde med banken.
Jeg vil stærkt anbefale dig at få lavet en privat pensionsopsparing, hvis du ikke allerede har sådan en.
Er I gift, får dit mand dit fradrag, så husk at regne det med, når I stiller det op. Det er alligevel en god sjat penge.
Med hensyn til det med at gå hjemme, så syntes jeg at det har været skønt. Men da vores dreng, blev omkring 16 måneder, valgt vi alligevel at søge en DP plads til ham, så han er nu afsted nogle timer om dagen. Simpelthen for det sociale samværds skyld, og det har bare givet ham så meget. Her hvor vi bor, er der bare ikke rigtig nogle dagligdags aktiviteter for hans aldersgruppe og da han blev de her 16 måneder, begyndte han at kede sig. Han søgte andre børn, så snart at han så dem, så vi valgte at sende ham afsted. Det er skønt for ham, men så sandeligt også skønt for moren. De par timers tid om dagen, til mig selv, er altså guld værd + det sociale samværd med andre børn, giver ham bare noget, som jeg ikke kan give ham.
Så undersøg om der er nogle aktiviteter i jeres nærområde. Sørg for at jeres barn bliver stimuleret socialt og lærer at omgåes andre børn. Sørg for at komme ud med ham (skov, legeplads osv) og ikke bare være derhjemme bag jeres egne fire vægge. Sørg for at du hele tiden holder fokus på, at det skal være for hans skyld, at I går hjemme og ikke for din. Altså trives han med det eller ej. Udvikler han sig alderssvarende OSV.
Ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal skrive. Men spørg gerne løs.