hård mave, what to do????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

esiuol

lenemor77 skriver:

Jeg tror ikke, at de "almindelige" huslæger må anbefale Movicol Junior til de små unger.. De mangler den specifikke viden. Syntes I skal blive tilknyttet en børnelæge. De kan bedre rådgive jer end jeres læge kan.

Mine tvillinger blev født 27+2, og fik kort tid inden udskrivelse ordineret Movicol fra neonatalafdelingen på Hillerød Hospital, da min søns mave har svært ved at klare lactulose. Godt nok hjælper det på afføringen, men til gengæld får han voldsomme mavekneb...

Efterfølgende har vi spurgt en børnelæge, om vi skulle forsøge at gå over til lactulose igen, nu hvor han er større (1 år), men meldingen var, at det var der ingen grund til, da lactulose hverken er værre eller bedre end movicol...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

Rikke2404

DianaRJS skriver:

både Magnus og Emilie er begyndt at døje med hård mave på trods af daglig dosis med lactulose da Emilie også døjede med det på sygehuset, men hvor vi med Lactulose fik det normalt igen....

nu døjer de begge med det, hvilket giver skrige ture fra kl 21 og langt ud på natten! vi har prøvet med cykelture og mavemassage uden nogen effekt.... udover det har vi i sammenråd med SP skiftet til at de får NAN HA blandet med grøn allomin, som begge 2 skulle være skønsomme for deres små maver.....

Emilie får kun MME da hun ikke har kunnet finde ud af det med amningen, hvilket sygehuset mener skyldes hendes oprigtige alder (født 34+4) hvorimod Magnus bliver suppleret op med MME da jeg ikke har mælk nok til at fuldamme ham....

men hvad kan man gøre med så tidlig fødte børn? deres tarmsystem har ikke været helt 100% udviklet hvilket gør at de lettere får hård mave og synes nærmest jeg har gjort alt jeg kan komme i tanke om har hjulpet ved de 2 store.....

så piger håber virkelig en af jer har gode råd til hård mave... for ork hvor er det synd for de små pus :/

de ville have været 36+5 i dag, så de er jo stadig "tidligt ude" eller hvad man siger.....

Mine piger får begge flaske. De startede på enfalac, som er mere nærende og feder mere. Der blev gradvist blandet mere og mere grøn allomin i, fordi det ikke skulle give nær så hård mave som den blå allomin. Så nu kører vi 100% på grøn allomin, og det fungere fint kan det være ACD dråberne? For det får de vel også?

Anmeld

1. december 2013

DianaRJS

Rikke2404 skriver:

Mine piger får begge flaske. De startede på enfalac, som er mere nærende og feder mere. Der blev gradvist blandet mere og mere grøn allomin i, fordi det ikke skulle give nær så hård mave som den blå allomin. Så nu kører vi 100% på grøn allomin, og det fungere fint kan det være ACD dråberne? For det får de vel også?

de er også helt ovre på grøn allomin nu efter anbefaling fra læger på sygehuset egen læge og SP.... men jo de får ACD dråber, og troede også det måske var det, men hverken SP eller vores egen lægen mente det kunne være dem....

Anmeld

1. december 2013

ESV

DianaRJS skriver:

både Magnus og Emilie er begyndt at døje med hård mave på trods af daglig dosis med lactulose da Emilie også døjede med det på sygehuset, men hvor vi med Lactulose fik det normalt igen....

nu døjer de begge med det, hvilket giver skrige ture fra kl 21 og langt ud på natten! vi har prøvet med cykelture og mavemassage uden nogen effekt.... udover det har vi i sammenråd med SP skiftet til at de får NAN HA blandet med grøn allomin, som begge 2 skulle være skønsomme for deres små maver.....

Emilie får kun MME da hun ikke har kunnet finde ud af det med amningen, hvilket sygehuset mener skyldes hendes oprigtige alder (født 34+4) hvorimod Magnus bliver suppleret op med MME da jeg ikke har mælk nok til at fuldamme ham....

men hvad kan man gøre med så tidlig fødte børn? deres tarmsystem har ikke været helt 100% udviklet hvilket gør at de lettere får hård mave og synes nærmest jeg har gjort alt jeg kan komme i tanke om har hjulpet ved de 2 store.....

så piger håber virkelig en af jer har gode råd til hård mave... for ork hvor er det synd for de små pus :/

de ville have været 36+5 i dag, så de er jo stadig "tidligt ude" eller hvad man siger.....

Hvad med at koge nogle svesker og så lade dem drikke vandet?

Anmeld

1. december 2013

DianaRJS

ESV skriver:

Hvad med at koge nogle svesker og så lade dem drikke vandet?

eftersom det er præmatur børn tør jeg ikke rigtig, de skulle i pricippet slet ikke være født før om 1 uge hvis man går efter igangsættelsen som jo er i uge 38 da det er tvillinger

Anmeld

2. december 2013

Rikke2404

DianaRJS skriver:

de er også helt ovre på grøn allomin nu efter anbefaling fra læger på sygehuset egen læge og SP.... men jo de får ACD dråber, og troede også det måske var det, men hverken SP eller vores egen lægen mente det kunne være dem....

Ja, det var nok for det bedste så vi fik af vide at specielt for tidlig fødte havde brug for den syrnet allomin for at kunne fordøje det bedre.
Vores mærker heller ikke til dråberne, men nogen gør hvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.