ja så er det vidst også på tide jeg får sat mig ned og prøver at få lavet en fb

D. 8/11/13 var jeg til kontrol på sygehuset om aftenen grundet hovedpine, kvalme og trykken i maven, desværre viste det sig at blodtrykket var alt for højt og proteinen var steget fra +1 som blev lavet ved jm d. 7/11 til +3 så på 1½ dag ca var det hele bare gået helt amok.....
lægerne kunne dog ikke helt beslutte sig for om det var ssf eller om der var andet der spillede en rolle, og tog derfor nogle blodprøver hvor tallene desværre slog helt ud, alle tal der blev testet for var rigtig grimme, og de valgte trods tvillingerne havde det godt, at indlægge mig....
havde på samme tid med blodprøver fået lavet ctg som var helt fine, tvillingerne havde det godt, og jeg havde ikke så meget som en plukve de 40 min jeg fik den lavet.....
jeg kom op på en barselsstue kl 23.30 ca. hvor de igen ville tage blodprøver, og skulle have målt blodtryk igen, og fik lagt drop til hvis det gik helt galt og jeg skulle i behandling.... kl. 00:14 var sygeplejersken færdig med alt hun nu skulle og jeg gik derfor i seng...!
kl 01:30 vågnede jeg så igen ved at jeg fik et kæmpe smæld i underlivet, noget jeg aldrig havde oplevet før og lå derfor og spekulerede over hvad pokker det kunne være, besluttede mig så for lige at gå på toilet og da jeg rejste mig fossede alt vandet bare ud....
der stod jeg som 3 gang fødende nærmest helt i chok over vandet var gået, vandet er ikke gået ved de 2 store før det er blevet prikket, udover det var jeg jo kun 34+4 + at jeg lige havde fået lavet en ctg der overhovedet ikke viste så meget som en plukve.
ihvertfald fik jeg ringet efter sygeplejersken imens jeg stod helt stiv og hverken anede fra eller til ;P
hun kommer så ind, og reagere ligesom jeg selv gjorde helt uforstående og i chok over det tog den drejning da der overhovedet ikke havde været nogle tegn på at fødslen skulle gå i gang.....
jeg fik ringet til de gamle som passede de små og fik sagt at jeg nok ikke kom hjem lige foreløbig da vandet lige var gået, og fik ringet til min barndomsveninde som skulle være med til fødslen, og fik ringet til min jm, som jeg havde snakket med tidligere, og hun ligesom os andre var i chok over det, og så kom jeg ellers ned på fødegangen, fik sat alle de rare bånd på maven så de kunne holde styr på de 2 små, hvilket vi havde det meget sjovt med da de var 2 til det og simpelthen bare ikke kunne få den til at registrere de små hele tiden med mindre de holdte på den ;P
efter 20 min kom min jm, og der blev lavet endnu flere blodprøver, og fik skiftet tøj og hvad der ellers følger

ellers var det bare hygge, og intet andet ind til kl 3, hvor jm besluttede sig for at ligge vedrop, så der kunne komme lidt skub på veerne.
hun mærkede lige indvendig for at se hvordan det hele stod til hvor jeg var 4 cm åben, og både hende og jeg var helt rolige og tænkte at det kom sku nok til at tage noget tid

så indtil kl 3:45 var det bare hygge og sjov og spas igen, men skal lige love for at det sjove endte ud i nogle meget trælse veer, dog stadig hammer ureglmæssige, og vi var derfor stadig overbevist om at det kom til at tage langtid...
kl 4:15 besluttede hun igen lige at mærke, og var stadig kun 4 cm åben, men så begyndte der at ske noget igen, og 4:25 måtte jeg bede hende mærke igen da jeg følte det var presseveer der var kommet, og så sandt som vi troede så var jeg gået fra 4 cm til 10 cm med en meget lille kant på ingen tid! der blev tilkaldt børnelæger, læger, og en ekstra jm + en jm studerende.
de var der meget hurtig der gik ikke 3 min før de alle var der, og 4:30 kunne jeg endelig få lov at presse....
det hele gik fint også selvom jeg følte det hele tog en evighed, og iogmed de var så små hjalp de ikke selv til, og hvis man spørger mig er jeg sikker på jeg har lagt der i en time, men 04.34 er tvilling A født altså 4 min med presseveer ;P han vejede 1958g og var 44 cm lang, fik ham kun lige hurtig at se hvor han ellers blev taget over til børnelægen der lige hurtig kiggede ham igennem, og lige fik ham scoret han fik en ren 10'er så det var bare super!
jeg fik lov til lige at få pusten, og så blev der ellers skruet op for vedroppet så lillesøster kunne få lov at komme ud og holde fødselsdag, og igen var det 4 min med presseveer og kl 04:42 kom der et stks. prinsesse på 2333g og 46 cm lang til verdenen, hende fik jeg op til mig i et minuts tid hvor de også tog hende og fik tjekket hende igennem og scoret hende, og hun var self også en 10'er
derfra fik jeg lov til lige at holde begge to og så kom til ellers op til tjek på børneafdelingen...
alt i alt var det en super fantastisk fødsel, af 2 helt igennem fantastiske børn!!!!!
vi var indlagt på sygehuset i 1½ uge, grundet prinsessen ikke ville spise, simpelthen fordi hun bare ikke var klar til det, men kom hjem i onsdag efter hun på 2 dage havde taget 100g på, det var bare super fantastisk at komme hjem med de 2 små, og forenes med de 2 MEGET savnede storebrødre derhjemme, men 2 drenge der bare har klaret det super at mor ikke har været der i 1½ uge, og som har taget imod lillebror og lillesøster med kyshånd, de er simpelthen begge 2 pavestole, for ikke at snakke om en mor der også er pavestolt af sine 4 skønne børn <3
den blev lige lidt længere end regnet, beklager

i skal self ikke snydes for nogle billeder