Er mit HCG for lavt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.498 visninger
4 svar
1 synes godt om
22. november 2013

Manna

Jeg har fået resultat af doubletesten i dag.
Mit HCG er blot 61 IU/L.
Jeg var 9+5 dag blodprøven blev taget.
Jeg synes, det er meget lavt.
Mon der er nogen, der ved om det kan være normalt? Jeg har læst, at HCG falder uge 11-14 fordi moderkagen overtager og producerer progesteron i stedet.
Men jeg er ikke så langt henne....

Min Papp-a værdi er 1430 IU/L. Den kan jeg ikke finde nogle normalværdier for. Men jeg ved da at begge indgår i risikoberegningen og at HCG skal være lavt og Papp-a højt for at mindske risikoen for Downs...

Manna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Snevejr84

De tal kan du slet ikke bruge til noget og hvorfor har du fået dem? De skal bruges til NF og der bruger de kun en procent del af det tallet er

Anmeld

22. november 2013

Manna

Manna skriver:

Jeg har fået resultat af doubletesten i dag.
Mit HCG er blot 61 IU/L.
Jeg var 9+5 dag blodprøven blev taget.
Jeg synes, det er meget lavt.
Mon der er nogen, der ved om det kan være normalt? Jeg har læst, at HCG falder uge 11-14 fordi moderkagen overtager og producerer progesteron i stedet.
Men jeg er ikke så langt henne....

Min Papp-a værdi er 1430 IU/L. Den kan jeg ikke finde nogle normalværdier for. Men jeg ved da at begge indgår i risikoberegningen og at HCG skal være lavt og Papp-a højt for at mindske risikoen for Downs...

Manna

Nå jeg fandt lige en gammel tråd:

https://www.baby.dk/debat/108298pi1/graviditet/hjae lp-ved-i-hvad-det-her-betyder.aspx

Så nu vil jeg gå i seng og sove roligt

Anmeld

22. november 2013

Snevejr84

Dit normale hCG tal er meget højere end det tal du har fået det er langt over 25.000. Det er kun en procent del det tal du har fået. Du kan ikke bruge det det er til nf

Anmeld

23. november 2013

Manna

Tak for svarene.
Jeg kan godt se, at det er lidt dumt at give blodprøvetallene fra doubletesten til mig, når jeg nu ikke kan bruge dem til noget. Ud over at blive bekymret.
Men jeg fik også undersøgt andre ting og fik hele svaret elektronisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.