Kan ikke lade vær med at spekulere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
5 svar
3 synes godt om
22. november 2013

SRP

Spiste i uge 7-8 to gange medium stegt kød fra okse entre cote. Er simpelthen så bange for at få haresyge nu, da kæder skal gennemsteges. Tænkte slet ikke over det i nu går jeg og spekulerer hele tiden. Det har virkelig sat sig i mig.

min læge mener ik der er grund til en blodprøve og at risikoen for smitte er lille, men den er der jo og det er min skyld har det så dårligt. Hvad ville I gøre? Skal jeg insistere på en prøve 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SRP skriver:

Spiste i uge 7-8 to gange medium stegt kød fra okse entre cote. Er simpelthen så bange for at få haresyge nu, da kæder skal gennemsteges. Tænkte slet ikke over det i nu går jeg og spekulerer hele tiden. Det har virkelig sat sig i mig.

min læge mener ik der er grund til en blodprøve og at risikoen for smitte er lille, men den er der jo og det er min skyld har det så dårligt. Hvad ville I gøre? Skal jeg insistere på en prøve 

Jeg er ret sikker på, at langt de fleste gravide har udsat sig selv for en teoretisk risiko for fosteret på et eller andet tidspunkt. Jeg synes, du skal sætte din lid til lægen. 

Anmeld

22. november 2013

BigHope13

SRP skriver:

Jeg ville slappe helt af og lytte til lægen hvis lægen ikke mener der er grund til bekymring så er det sådan det er.
og så ville jeg lade være med at spise mere rødt og medium stegt kød hvis du bliver så bekymret..

jeg selv har haft meget trang til medium stegt kød, endda gerne med en del rød saft ved. og jeg har også med velbehag spist det gennem hele graviditeten. når vi var i by eller skulle spise godt derhjemme gad jeg bare ikke sidde og tykke i et styk skosål
Og både læger og jordemoder sagde det var helt okay og ganske ufarligt da risikoen for haresyge er så lille.

Så slap du bare helt af

Anmeld

22. november 2013

MorTil4<3

jeg spiste som jeg altid havde gjort
røde blødende bøffer med alt godt til!

det eneste jeg lavede om var self at jeg ikke drak
ellers gjorde jeg alt som før min graviditet

og jeg har da 2 sunde drenge der løber rundt ..

så jeg tror meget af det er fis i en høstak og at du skal slappe af og lade være at tænke over det

Anmeld

22. november 2013

AnthonsMor

SRP skriver:

Det er noget med at det kun er hakkekød, når det er okse.. Alt andet skal selvfølgelig gennemsteges.. Men mediumstegte bøffer skulle vidst være ok..

Det har jeg i hvert fald fået af vide

Anmeld

22. november 2013

Anonym101

SRP skriver:

Du skal ikke bedrejde dig selv får noget du først er kommet i tanke om nu!

Jeg har spist medium bøffer og vildt, altså dådyr Jeg har kun fået afvide det kan smitte via gris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.