Hjælp, det gør ondt at gå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
9 svar
1 synes godt om
22. november 2013

viben

Jeg er 21+5 og har indtil nu haft en problemfri graviditet.

Alting var som det plejede imorgen, og jeg cyklede de 3 km jeg har til skole. Da jeg så skulle rejse mig i pausen og gå ned i kantinen gjorde det bare rigtig ondt at gå... Det føles som om mit underliv er meget ømt og kan kun tage små skridt med meget smerte. Hvis jeg sidder normalt er der ikke nogen smerte, men kan mærke det hvis jeg forsøger at ligge benene overkors... Mærker liv, og har fået en tid hos lægen 14.30...

Hvad tænker i det kan være? Nu sidder jeg bare og prøver at overskue at komme til lægen... Og tør slet ikke forestille mig en sådan graviditet med en på halvandet derhjemme, hund og lejlighed på 5 sal uden elevator.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Sander&Vitus-Mor

viben skriver:

Alting var som det plejede imorgen, og jeg cyklede de 3 km jeg har til skole. Da jeg så skulle rejse mig i pausen og gå ned i kantinen gjorde det bare rigtig ondt at gå... Det føles som om mit underliv er meget ømt og kan kun tage små skridt med meget smerte. Hvis jeg sidder normalt er der ikke nogen smerte, men kan mærke det hvis jeg forsøger at ligge benene overkors... Mærker liv, og har fået en tid hos lægen 14.30...

Hvad tænker i det kan være? Nu sidder jeg bare og prøver at overskue at komme til lægen... Og tør slet ikke forestille mig en sådan graviditet med en på halvandet derhjemme, hund og lejlighed på 5 sal uden elevator.

hvor sidder smerterne henne?
Kan læse det gør ondt i underlivet. Men hvor sidder smerten?

Anmeld

22. november 2013

viben

Ja det kan jeg ikke rigtig forklare... Det gør egentlig bare ondt i hele nederste region, også lidt over og rundt om skambenet... Men det stråler i hvert fald ikke ud i baller og hofter som jeg kan læse med bækkenløsning. Det føles lidt som en kombination af meget slemme ligamentsmerter og når baby borer sig ned til sidst. Men det er jo ikke det...

Anmeld

22. november 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Det lyder lidt som de samme smerter, jeg fik en dag omkring samme tid i graviditeten. Det kom efter en dags powershopping i New York, hvor jeg ikke havde taget hensyn til min krop, da jeg heller ikke havde haft nogen problemer i graviditeten indtil da. Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var, da jeg ikke ville gå til lægen i USA, og det gik væk af sig selv efter nogle dage. Det virkede til at være en form for overbelastning, da det næsten var gået over dagen efter, men kom tilbage for fuld kraft, da jeg synes, jeg også skulle gå meget rundt i byen dagen efter .

Anmeld

22. november 2013

viben

Janey skriver:

Det lyder lidt som de samme smerter, jeg fik en dag omkring samme tid i graviditeten. Det kom efter en dags powershopping i New York, hvor jeg ikke havde taget hensyn til min krop, da jeg heller ikke havde haft nogen problemer i graviditeten indtil da. Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var, da jeg ikke ville gå til lægen i USA, og det gik væk af sig selv efter nogle dage. Det virkede til at være en form for overbelastning, da det næsten var gået over dagen efter, men kom tilbage for fuld kraft, da jeg synes, jeg også skulle gå meget rundt i byen dagen efter .

Åh jeg håber det er noget lignende... Kom dine smerter også bare lige pludseligt eller vågnede du op med dem? Synes bare ikke jeg har gjort noget anderledes eller mere som kun føre til overbelastning...

Anmeld

22. november 2013

Snevejr84

Jeg tror det er overbelastning og at din holdning ændre sig pga maven. Og så vokser det hele jo dernede

Anmeld

22. november 2013

Dafnies

Jeg synes det lyder meget som de smerter jeg havde da jeg mærkede de første tegn på bækkenløsning.. Mine smerter stråler ikke ned i ben eller balder og jeg mærker heller ikke noget til det, når jeg sidder ned.. Men det gør ondt når jeg går, når jeg rejser mig, når jeg lægger benene over hinanden eller når jeg vender mig i sengen..
håber ikke for dig, at det er begyndende bækkenløsning!

Anmeld

22. november 2013

mrhl

viben skriver:

Jeg har også nogle smerter deromkring hvor du beskriver... Det er mega svært at beskrive præcis hvor det er det gør ondt, synes jeg Faktisk kan jeg ikke huske hvornår de startede. Men har i hvert fald haft dem i en måned eller to. Er 38+5 i dag.....
Jeg regner med at det bare er kroppen der ligesom udvider sig og gør plads. Altså en slags ligament smerter eller noget... Men det er ret ubehageligt og til tider invaliderende.... Specielt når du "kun" er 21+5... Ellers tænker jeg du bare har overanstrengt dig.... Og det kan man godt nogen gange gøre uden at vide man har gjort det! Fordi det der engang var let som ingenting pludselig er mega hårdt for kroppen!

Anmeld

22. november 2013

viben

viben skriver:

En lille update.. Lægen mente ikke at det er bækkenløsning, men kraftige ligamentsmerter kombineret med en blærebetændelse... I løbet af eftermiddagen holdt det op med at være ulideligt når jeg gik og blev "bare" til en kraftig ømhed der også føltes som ligamentsmerter. Efter en eftermiddag og aften alene med min søn er det så blevet lidt værre igen... Så ser frem til en weekend med farmand hjemme :-)

Anmeld

23. november 2013

Janey

Profilbillede for Janey
viben skriver:

Åh jeg håber det er noget lignende... Kom dine smerter også bare lige pludseligt eller vågnede du op med dem? Synes bare ikke jeg har gjort noget anderledes eller mere som kun føre til overbelastning...

De kom meget pludseligt da jeg var på vej ud af døren af en butik. Jeg ved ikke, om jeg drejede forkert i kroppen eller noget, da jeg skubbede døren op, men jeg kunne i hvert pludselig næsten ikke gå pga. smerten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.