Afføring på toilettet.. Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
13 svar
2 synes godt om
21. november 2013

Glad Giraf

Ja altså, min lille pige har siden sommerferien stort set ikke brugt ble her hjemme. Og har i en måned nu ikke brugt ble i vuggestuen heller, kun når hun sover og når de er ude og lege...

Hun er virkelig dygtig til det og har aldrig uheld, MEN hun vil ikk lave stort på potten/toilettet... Hun nævner ikke selv når hun skal, men venter til hun får bleen på også har afføring der...

Nu siger vuggestuen at de ikke mener hun er klar til at være uden ble, og at de synes hun skal have den på når hun er der...

Jeg ved ikke, forlænger det ikke bare processen, og at hun måske bliver forvirret over ble, ikk ble, ble, ikk ble?

Synes det er lidt irriterende, det er ikke fordi vi har presset hende, hun har selv vist interesse også har vi hjulpet hende videre med projektet... Hun er kun lige blevet 2 så der er ingen stress, men synes heller ikk man behøver putte en ble på et barn som godt kan undvære den?

Hvad mener i?
Og hvor længe gik der fra jeres smed bleen til de havde afføring på toilet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

2babygirls

Ja altså, min lille pige har siden sommerferien stort set ikke brugt ble her hjemme. Og har i en måned nu ikke brugt ble i vuggestuen heller, kun når hun sover og når de er ude og lege...

Hun er virkelig dygtig til det og har aldrig uheld, MEN hun vil ikk lave stort på potten/toilettet... Hun nævner ikke selv når hun skal, men venter til hun får bleen på også har afføring der...

Nu siger vuggestuen at de ikke mener hun er klar til at være uden ble, og at de synes hun skal have den på når hun er der...

Jeg ved ikke, forlænger det ikke bare processen, og at hun måske bliver forvirret over ble, ikk ble, ble, ikk ble?

Synes det er lidt irriterende, det er ikke fordi vi har presset hende, hun har selv vist interesse også har vi hjulpet hende videre med projektet... Hun er kun lige blevet 2 så der er ingen stress, men synes heller ikk man behøver putte en ble på et barn som godt kan undvære den?

Hvad mener i?

Min datter er godt nok 3 men hun havde aff med det samme hun smed bleen.

Jeg tror de vil have bleen på hende igen for at hun ikke ender med at holde aff så længe at hun får problemer.
Men kender mange historier om børn der får ble på for at lave.

Anmeld

21. november 2013

LinLin

Glad Giraf skriver:

Hvad mener i?

Altså i min verden har de ikke "smidt bleen" før de også laver stort på toilettet

Adam har tisset på toilettet herhjemme siden sommerferien, men han laver ikkke stort der! Om han har ble eller underbukser så laver han deri og tisser på toilettet han blev 3 i september.

Min ældste var 3,7 år før han fik bleen af og han gjorde så begge dele "med det samme"... Havde ca fire store uheld og tre små og så var det det

Anmeld

21. november 2013

Ida cornerup

Nu har jeg ikke lige børn i den alder, men min søster arbejder i en vuggestue, og hun siger at det er meget normalt de ikke vil lave stort på toilettet, men i ble/underbukser

så syntes måske også hun skulle beholde bleen lidt endnu, det er jo alligevel træls at have uheld i vuggestuen

Anmeld

21. november 2013

Glad Giraf

2babygirls skriver:

Min datter er godt nok 3 men hun havde aff med det samme hun smed bleen.

Jeg tror de vil have bleen på hende igen for at hun ikke ender med at holde aff så længe at hun får problemer.
Men kender mange historier om børn der får ble på for at lave.

Ja tror også det er deres tanke, men hun kommer af med noget hver dag, bare først når bleen kommer på...

Har sagt at det er op til pædagogerne, meeen tænker stadig at det blver forvirrende...

Måske er jeg helt forkert på den, ved det ikke, men kan ikk lade være med at spekulere på om det bliver mere forvirrende for hende...

Anmeld

21. november 2013

Glad Giraf

Ida cornerup skriver:

Nu har jeg ikke lige børn i den alder, men min søster arbejder i en vuggestue, og hun siger at det er meget normalt de ikke vil lave stort på toilettet, men i ble/underbukser

så syntes måske også hun skulle beholde bleen lidt endnu, det er jo alligevel træls at have uheld i vuggestuen

Har elv arbejdet i vuggestue og ja der er nemlig mange der smider den over peroder...
Det undrer mig bare at de kke vil give hende mere ti til at lære hvor afføringen skal hen... Hvis du forstår

Hun har netop IKKE uheld, tror hun har tisset i bukserne én gang i vuggesten, o der sagde de selv at det var deres fejl fordi de ikke fik hende på toilet hurtigt nok efter hun fortalte at hun skulle tisse...
Havde hun uheld hele tiden kunne jeg godt forstå dem

Anmeld

21. november 2013

Glad Giraf

LinLin skriver:

Altså i min verden har de ikke "smidt bleen" før de også laver stort på toilettet

Adam har tisset på toilettet herhjemme siden sommerferien, men han laver ikkke stort der! Om han har ble eller underbukser så laver han deri og tisser på toilettet han blev 3 i september.

Min ældste var 3,7 år før han fik bleen af og han gjorde så begge dele "med det samme"... Havde ca fire store uheld og tre små og så var det det

Jeg tænker bare at hun skal have en chance for at lære det... Hun har haft afføring på toilet enkelte gange her hjemme, men det er noget tid siden nu... Hun laver aldrig i underbukserne...

Måske jeg er skør, hvem ved

Anmeld

22. november 2013

LinLin

Glad Giraf skriver:

Jeg tænker bare at hun skal have en chance for at lære det... Hun har haft afføring på toilet enkelte gange her hjemme, men det er noget tid siden nu... Hun laver aldrig i underbukserne...

Måske jeg er skør, hvem ved

Det første jeg skrev var en kommentar til "hvor lang tid efter dit barn SMED BLEEN lavede de afføring på toilet" - jeg synes ikke man har smidt bleen hvis man ikke laver på toilet

Jeg giver min søn ble på i bhv men han går for det meste uden herhjemme...

Jeg synes det primært er op til os forældre at få børnene renlige - vi har en noget bedre normering end de har i daginstitutionerne når det så lykkes helt derhjemme synes jeg man kan forlange at de spiller med også

Anmeld

22. november 2013

Ida cornerup

ja det kan jeg godt se

Det er da lidt underligt

Anmeld

22. november 2013

Nemesis

hvis hun er tør uden ble så skal hun ikke have ble på. At hun ikke endnu laver stort på wc er ikke et problem så længe hun ikke går og holder sig er det det vigtigste.

synes i skal holde fast i, at hun ikke bruger ble, men at hun kan bede om en når hun skal lave stort.

På et eller andet tidspunkt skal det også komme på toilettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.