Fri til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
19 svar
4 synes godt om
21. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg har nu forgæves forsøgt at få en tid til nf som ligger udenfor vores arbejdstid..

Det betyder så, at jeg vil være nødt til at gå to timer før fra arbejde og min kæreste skal gå for at komme tilbage igen ..

MEN hvad skal vi sige som grund? Vores arbejdspladser kender ikke til graviditeten endnu, og vil gerne holde det for os selv indtil januar, hvis vi kan skal til nf cirka midt i december ..

Hvad har I andre gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sig du skal til tandlæge/læge/i banken. De har slet ikk ret til at vide det, så du kan også bare sige du skal have fri. 

jeg behøver ikke give en grund hvis jeg skal have fri, det er slet ikk chefens bord

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Sig du skal til tandlæge/læge/i banken. De har slet ikk ret til at vide det, så du kan også bare sige du skal have fri. 

jeg behøver ikke give en grund hvis jeg skal have fri, det er slet ikk chefens bord

Nej, men vi er kun tre i afdelingen, så vi har jo ikke andet at lave end at snakke om sådan nogle 'ligegyldige' ting

Anmeld

21. november 2013

Elgaard73

Man skal vel ikke informere arbejdspladsen om hvorfor man skal have fri. Hvis man siger at det er af personlige årsager, tænker jeg at det må være nok. 

Ikke fordi at jeg er tilhænger af at lyve, men I kunne jo også bare sige, at I skulle til tandlæge, læge eller lign.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Man skal vel ikke informere arbejdspladsen om hvorfor man skal have fri. Hvis man siger at det er af personlige årsager, tænker jeg at det må være nok. 

Ikke fordi at jeg er tilhænger af at lyve, men I kunne jo også bare sige, at I skulle til tandlæge, læge eller lign.

Læs svaret ovenover

Det er også det jeg selv har tænkt.. Men det har jeg bare aldrig bedt om fri til før

Anmeld

21. november 2013

et-ønske

Du vil gerne have en eftermiddag fri til at købe julegaver

Jeg har fortalt det på arbejde, kan ganske enkelt ikke skjule det længere

Så jeg har arbejdsgiver betalt frihed til nf

Anmeld

21. november 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Jeg har nu forgæves forsøgt at få en tid til nf som ligger udenfor vores arbejdstid..

Det betyder så, at jeg vil være nødt til at gå to timer før fra arbejde og min kæreste skal gå for at komme tilbage igen ..

MEN hvad skal vi sige som grund? Vores arbejdspladser kender ikke til graviditeten endnu, og vil gerne holde det for os selv indtil januar, hvis vi kan skal til nf cirka midt i december ..

Hvad har I andre gjort?

Jeg har meldt klart ud... det er nemmest, så har de noget at forholde sig til, og de tager som regel hensyn

Anmeld

21. november 2013

Anonym101

Anonym skriver:

Hvad har I andre gjort?

Du har krav på at få fri fra job/uddanelse til undersøgelser og konsultationer.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

SJN skriver:

Du har krav på at få fri fra job/uddanelse til undersøgelser og konsultationer.

Men så kræver det jo ligesom at jeg fortæller dem det og hvor står det henne? Det har jeg aldrig hørt om

Anmeld

21. november 2013

Anonym101

Men så kræver det jo ligesom at jeg fortæller dem det og hvor står det henne? Det har jeg aldrig hørt om

Ja det er rigtigt

http://www.gravid.dk/artikler/regler-om-job-og-graviditet.html
Her står det meget enkelt og nemt at læse med forskellige officielle links.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.