FB af Emmalie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Dina1987

Nåh du godeste hvor er hun fin!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Lukas&Liam<3

Nøøj hvor er hun fin. Stort tillykke med hende (:

Anmeld

21. november 2013

2721

Tillykke med din smukke pige

Anmeld

21. november 2013

Lykke:)

Hvor er hun dejlig!
Hvordan udtaler man hendes navn? Emma-li eller Emalie?

Anmeld

21. november 2013

Karla

Lykke:) skriver:

Hvor er hun dejlig!
Hvordan udtaler man hendes navn? Emma-li eller Emalie?

Tusind tak
Vi er også helt forelskede

Det udtales Emma-li

Anmeld

21. november 2013

Lykke:)

Karla skriver:

Tusind tak
Vi er også helt forelskede

Det udtales Emma-li

Super flot navn!

Anmeld

21. november 2013

Millea

åhh, stort tillykke med jeres lille fine pige 

Anmeld

21. november 2013

Bak

Karla skriver:

FB af vores prinsesse (meget langt):

Tirsdag d. 12/11 gik slimproppen, og jeg fik tiltagende plukveer og murren i underlivet. Der røg mere af slimproppen onsdag og torsdag. Torsdag d. 14/11 vågnede jeg med veer. Ikke kraftige veer, men små uregelmæssige veer. Klokken 14 blev de regelmæssige, men de gjorde stadig ikke ondt. Ringede til FG, og de ville gerne se mig. Manden og jeg kørte derop klokken 16. Jeg blev undersøgt, og havde 2 cm livmoderhals og var 1 finger åben. De fandt ud af, at jeg havde en blærebetændelse og blev sat i behandling. Fredag gik veerne i stå, og jeg mærkede kun lidt murren.
Jeg havde veer igen natten til lørdag og natten til søndag, men om morgenen var de væk igen.
Mandag klokken 03.00 vågnede jeg med veer igen. Blev vildt irriteret, for tænkte, at det ville gå i stå igen. Veerne tog dog til, og jeg kunne slet ikke sove. De var uregelmæssige, men gjorde virkelig ondt, og blev kraftigere for hver ve. Omkring klokken halv 10 begyndte der at komme en nogenlunde regelmæssig rytme i veerne, og jeg måtte virkelig tænke på min vejrtrækning og stå op under veerne. Manden ringede til FG, som mente vi skulle se det an i et par timer. Efter en time var jeg ikke tryg ved at være hjemme mere. Manden ringede til FG igen, og de ville gerne se mig. Vi fik ringet efter min mor, som skulle med til fødslen. Og 12.30 var vi på FG. Det var den længste tur fra bilen og op på FG, og veerne væltede ind over mig. Jeg blev undersøgt og var kun 2 cm åben. Jordemoderen mente dog, at jeg skulle blive der, da jeg havde så voldsomme veer. Klokken 14.30 kom hun ind og bad os rykke ind på en fødestue. Her blev jeg undersøgt igen, og var 3 cm åben. Veerne blev kraftigere og havde stort set ingen pause mellem dem. Fik kvalme og faldt sammen på gulvet og kastede op. Klokken 15.15 var der vagtskifte, og der kommer en norsk talende jordemoder ind. Når lige at blive vildt irriteret, for kunne slet ikke koncentrere mig om at skulle forstå hende oveni mine veer. Men hun er simpelthen den bedste jordemoder jeg kunne forestille mig. Hun undersøger mig 15.20, og der er jeg 5-6 cm åben. Jeg går lidt mere rundt og forsøger at arbejde med veerne, som er ved at slå mig helt omkuld. Er vildt træt, da jeg på nuværende tidspunkt har været vågen i over 12 timer, og haft mange veer.
Manden vil gå ned i bilen efter kameraet, da det lige pludselig går noget hurtigere end forventet. Jordemoderen beder ham om at skynde sig.
Jeg begynder at få pressetrang og jordemoderen har i en fart gjort fødelejet klar. Jeg kommer op og bliver undersøgt klokken 15.57 - 9 cm åben. Jeg får at vide, at jeg skal gispe under veerne, når pressetrangen er der. Klokken 16.05 er der en lille kant tilbage, og jordemoderen tager mit vand. Jeg forsøger stadig at arbejde med veerne, og gisper i slutningen af hver ve. Klokken 16.25 får jeg lov til at presse, og det var virkelig skønt.
Klokken 17.11 kommer vores lille pige til verden, og hun kommer op til mig med det samme. Hun er født med en arm ved ansigtet og navlesnoren er en gang rundt om halsen, heldigvis ikke stramt. Hun scorer 10 i apgar.
Det var den bedste oplevelse, selvom jeg var på nippet til at opgive under veerne. Men havde heller ikke opfattet, hvor hurtigt det hele egentlig gik.
Manden var med under hele fødslen, selvom vi begge havde regnet med han ikke kunne deltage ret meget, da han har let til at besvime. Men han støttede mig og hjalp mig under hele forløbet. Min mor var også med under det hele, og det var helt perfekt, at jeg havde dem begge med.
Nu er vi hjemme med vores skønne datter, det kom vi allerede igår. Det hele går som det skal, og amningen er ved at komme op at køre.

Og så lige lidt billeder af vores Emmalie

Stort tillykke! Sikke en sød lille pige

Anmeld

22. november 2013

Karla

Tusind tak allesammen vi er meget forelskede i det lille pus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.