God eftermiddag til jer allesammen.
Beklager for endnu en (lidt rodet) tråd, der spørger ind til økonomi og tilskud osv, men synes lige det var nemmest at lave min helt egen så jeg kunne få besvaret alle de spørgsmål jeg lige har.
Jeg er 20 år gammel og studerende - og så venter jeg mit første barn i juni 2014. Det var ikke planlagt eller noget, opsæt ikke eftersom min kæreste og jeg lige er gået fra hinanden efter 2,5 år. Har valgt at beholde barnet, på trods af det dårlige tidspunkt, eftersom jeg for 3 år siden fik at vide af min læge, at min chance for at få børn lå omkring/under 10% - hvilket også ligger til familien. Og selvom han ikke er enig i min beslutning, så er vi stadig venner og prøver begge at vænne os til tanken.
På terminstidspunktet har jeg lige afsluttet 2. Semester af jurastudiet.
Men nu kommer mine spørgsmål så...
Jeg har læst at man enlig forsørger på SU kan få dobbelt SU. Ud over dette er der SU-lån, børnefamilieydelsen og mere i boligstøtte.
Børnbidrag fra faderen vil jeg ikke have, da jeg hellere vil have at han selv laver en lille opsparing og køber tøj + diverse som han nu vil, da jeg er sikker på at det vil være til vores barns fordel, eftersom han vil forkæle det - istedet for at se det som en sur pligt at sende penge til "mig"..
Men kan man også få den ordinære (og ekstraordinære) ydelse til enlige, når man er på SU? Eller får man børnetilskud til forældre under udddannelse eller hvordan? Synes det er meget forvirrende, men går ud fra at der må være mindst én enlig mor-studerende, som har styr på det? :-)
vh. Christina
Anmeld