Vilgerneværegravid skriver:
Jeg skal være mor i foråret og det er et størst ønske der går i opfyldelse. Jeg studerer medicin på bachelordelen og har klaret mig rigtig godt indtil nu. Jeg er ikke kommet sovende til mine resultater og bruger meget tid på mit studie - jeg brænder meget for det! Er der andre der har læst medicin og fået børn/har haft det under studiet. Er lidt nervøs for, hvordan det hele skal komme til at fungere. Min mand har arbejde, så økonomisk er der ingen spekulationer og han er god til at hjælpe til herhjemme og støtter mig meget. Tænker mere over, hvordan jeg finder en god balance med studie og barn.
Tror bare jeg trænger til at høre, at det har fungeret fint for nogen
Jeg læser ikke medicin, men psykologi og vælger lige at svare (da du også skriver eller lignende i overskriften). Mit studie er også enormt krævende og der ligger rigtig meget arbejde i det. Jeg har fået 2 børn under uddannelse.
Min historie er nok knap så rosenrød, men du får den altså alligevel, for det er fint at have flere sider af en sag!
Jeg går meget op i mit studie og har klaret mig rigtig godt indtil videre. Vi fik Rose da jeg var færdig med 2. semester, og så gik jeg på barsel med hende et år. Jeg skulle starte på 3. semester efteråret '12 og startede kortvarigt op, men jeg endte med at gå ned med depression og var på orlov endnu et år. Starten med vores datter havde været ekstremt hård, hun havde kolik, sov ikke om natten osv. osv., og det hele ramlede bare sammen da jeg startede igen!
Vi fik James under mit orlov nr. 2, og jeg er startet op igen her til efteråret. Min kæreste er på barsel med ham.
Jeg vil sige, at det vigtigste er, at man er 2 om det! Jeg ved ikke hvor meget praktisk undervisning i har på medicin, men jeg har dette semester kun 7 timers undervisning om ugen, hvorfor der er rig mulighed for at kunne læse i døgnets andre timer. Derfor kan jeg som regel faktisk undlade at læse om aftenen, da jeg bare er mere disciplineret om dagen! At være mor har klart givet mig mere disciplin, hvor jeg før jo sagtens kunne udskyde at læse til om eftermiddagen.
Ulempen vil jeg sige er ifm sygdom. Er barnet syg i længere tid tager det virkelig noget effektiv læsetid, og selvom man er to, er det bare mere oplagt man tager barnets sygedag som studerende, hvor man i nogle fag jo ikke har mødepligt, hvor det er mere bøvlet for kæresten at tage fri fra arbejde.
Men jeg ville ikke gøre det om, og er ganske vis om at det giver en lille fordel ift jobsøgningen efter endt studie. Det ser godt ud på papiret, at man allerede har barn/børn - Så tænker de ikke "hun skal nok snart på barsel". Sådan må de slet ikke tænke, men jeg har været med til at læse ansøgninger på tidligere arbejdsplads og ved desværre, at det er en af de ting arbejdsgiverne ligger vægt på, når der er så mange om buddet. Hvorfor vælge hende, som er i den fødedygtige alder og i parforhold men ingen børn har, når man kan vælge hende, som har 2 børn og formentlig ikke skal på barsel indenfor nærmeste fremtid? Ville ønske det ikke var sådan, men min oplevelse er, at det er det!