Barselsbesøgene derhjemme????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Knudsen

Hejsa..
Vi venter nummer to og nu hvor jeg kommer tættere og tættere på termins datoen (29 Juli) er jeg begyndt at tænke meget over barselsbesøgene..

Vi ønsker ambulant fødsel, hvis der ingen komplikationer er, så vi kan jo være hjemme igen inden for kort tid efter fødslen. (Havde en meget voldsom bristning første gang og var derfor indlagt i ca 5 dage efter fødsel.)

Hvad er jeres erfaringer med barsels besøg i hjemmet frem for på barselsgangen??
Kommer familien og vennerne bare forbi eller hvordan koordinerede I besøgene?

Vi har snakket om at de første timer efter fødsel vil være uden besøg, da der skal være ro og hygge, når storesøster skal møde lillebror og ikke et hus fuld af bedsteforældre og lign.

Knus Janni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

Lone Jakobsen

jeg fødte ambulant denne gang. det er fødsel nr. 4, og vi var hjemme omkring kl 10 hvor Rasmus er født kl 2,22.
de 3 store var ude ved bedsteforældrene og kom hjem samme aften, hvor der også kom et enkelt besøg af faster og onkel til den lille.
vi var ellers blevet tilbudt at vi ku vente endnu en dag med at få de store hjem, men vi synes de sku ha lov at komme hjem til lillebror. det andet besøg mente vi også godt at vi ku magte.
vi havde desværre overvurderet situationen lidt, for vi var meget trætte...og ku ikke rigtigt magte det alligevel.
så mit råd er at give jer selv tid til at komme lidt ovenpå før i siger ja til besøg. baby er kommet for at blive, og de fleste har forståelse for at man skal bruge lidt tid til lige at komme sig ovenpå en hård fødsel.
tiden på sygehuset er bare ren luksus, og vi brugte den til at sove i.

Anmeld

26. juli 2009

Knudsen

Jeg regner også med at vi bare kan dagene stille og roligt og bare nyde at holde hof for de forskellige gæster. Men frygter, at vi vil blive bombarderet med besøg. Men vi må jo sige fra, hvis det bliver for meget.
Hvor mange besøg har I cirka haft om dagen?

Synes at det lyder som en god ide at hente storesøster, så hun kan komme hjem sammen med os og ikke hjem til os. Havde nemlig tænkt, at hendes far kunne hente hende, når vi var kommet hjem.
Janni

Anmeld

13. august 2009

RumlesMor

Jeg venter vores nr. 2, dog først til marts, men vi har da allerede nu gjort os nogen tanker om hvordan vores første datter skal introduceres for det her baby-projekt.

Selve graviditeten holder vi "hemmelig" indtil der er en synlig mave, og kan vi strække den til vi kan mærke liv, tror vi det er bedst. Så er der noget konkret hun kan forholde sig til. (Hun bliver 3 år i denne måned).

Ang. det første møde: har vi tænkt at Mormor eller Farmor skal passe vores datter hjemme ved os, mens vi tager på hospitalet. Og uanset om det er nat eller dag, vil vi forklare at vi tager afsted for at hente baby hjem. Går fødslen godt og i løbet af dagen, vil vi selv tage hjem og møde vores datter hjemme med baby. Sker fødslen i løbet af natten, bliver jeg nok og sover lidt, så jeg er frisk når vores datter skal møde baby. I det tilfælde vil far tage hjem og hente vores datter om morgnen, så de sammen kan hente os på hospitalet.

Men er enig i det med at det store barn ikke skal komme hjem og møde et barn, der pludselig er der. Enten skal de følges, eller også skal baby komme hjem, mens storesøster er der og kan se baby komme.

Det er vores tanker. -Rumle

Anmeld

13. august 2009

RumlesMor

Hov - glemte lige det med gæsterne.

Første gang jeg fødte kom vores forældre og nærmeste søskende kort på hospitalet og hilste. Den øvrige familie kom fordelt de følgende dage. Vi tog en hustand ad gangen, så der ikke blev for meget tumult.

Denne gang springer vi hospitalsbesøgene over, vi vil bare hjem hvis alt går vel. Og så vil vi nok fordele folk over flere dage igen..det er rarest, og så går baby heller ikke fra arm til arm hele dagen. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.