Jeg venter vores nr. 2, dog først til marts, men vi har da allerede nu gjort os nogen tanker om hvordan vores første datter skal introduceres for det her baby-projekt.
Selve graviditeten holder vi "hemmelig" indtil der er en synlig mave, og kan vi strække den til vi kan mærke liv, tror vi det er bedst. Så er der noget konkret hun kan forholde sig til. (Hun bliver 3 år i denne måned).
Ang. det første møde: har vi tænkt at Mormor eller Farmor skal passe vores datter hjemme ved os, mens vi tager på hospitalet. Og uanset om det er nat eller dag, vil vi forklare at vi tager afsted for at hente baby hjem. Går fødslen godt og i løbet af dagen, vil vi selv tage hjem og møde vores datter hjemme med baby. Sker fødslen i løbet af natten, bliver jeg nok og sover lidt, så jeg er frisk når vores datter skal møde baby. I det tilfælde vil far tage hjem og hente vores datter om morgnen, så de sammen kan hente os på hospitalet.
Men er enig i det med at det store barn ikke skal komme hjem og møde et barn, der pludselig er der. Enten skal de følges, eller også skal baby komme hjem, mens storesøster er der og kan se baby komme.
Det er vores tanker. -Rumle
Anmeld