Af med natbleen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. november 2013

FruPudderkvast

Hej de damer!
Vil bare gerne høre hvornår jeres børn smed natbleen? Og gjorde I noget særligt for at hjælpe ham/hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Pikku Myy

13~12~09 skriver:

Hej de damer!
Vil bare gerne høre hvornår jeres børn smed natbleen? Og gjorde I noget særligt for at hjælpe ham/hende?

Jeg ved ikke præcis hvornår, men jeg vil tro han var omkring de 3 år. Det var faktisk før han kom af med bleen om dagen ...

Da bleen i en lang periode ikke havde været våd om morgenen længere, spurgte vi bare om han havde lyst til ikke uden ble, og det ville han gerne. Andet gjorde vi vist ikke

Anmeld

19. november 2013

Stumpen

Min ældste datter på 7 år bruger fortsat ble om natten..

min yngste datter smed bleen om dagen i juli sidste år, da hun lige var blevet 3 og 14 dage efter smed hun natbleen, da den med et var tør hver morgen...

Anmeld

19. november 2013

Tulle28

Min datter er 3,5 år og smed den for ca. 1 måned siden. Hun har været blefri om dagen siden jul.

Hendes ble var knastør hver morgen i en måneds tid, så vi tænkte det var tid til helt at smide den. Hun har kun haft et enkelt uheld og ellers har hun kaldt på os - men det er kun sket et par gange.

Tror ikke man kan forcere nattebleen af og det er vist også noget med et hormon mener jeg??

Anmeld

19. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
13~12~09 skriver:

Hej de damer!

Victor var præcis 4 år...

Vi havde flere gange i løbet af sommeren (da han var 3&frac12 at få ham til at smide bleen både om dagen og natten, men intet virkede... Han sagde så selv at når han fyldte 4, så ville han ikke have ble mere... jeg troede ikke det ville lykkedes, men han havde kun tre uheld om dagen og et eller to om natten før han var blefri.......

Anmeld

19. november 2013

Tip!

Min søn smed bleen da han var 3 år og 4 mdr.. 

først den om dagen, så gik der en lille uge, hvor den var tør hver nat, så tog vi den helt af.. 

Han har måske haft 2-3 uheld siden.. Intet betydeligt  

tag det i hans tempo, der kommer intet godt udad at presse på

Anmeld

19. november 2013

VIPpigen

Lilje var 2 år og 6 måneder da hun smed natbleen. 14 dage forinden havde hun smidt bleen om dagen. Hun blev tosset hver aften over hun skulle have ble på. Så da den havde været tør i en 14 dags tid, så droppede vi den

Anmeld

21. november 2013

Pikku Myy

13~12~09 skriver:

Hej de damer!

Jeg kom lige til at tænke på noget ...:

Vi opdagede faktisk ikke at han var klar ved at bleerne var tørre om morgenen, men ved at han begyndte at tisse igennem HVER eneste gang vi lå og puttede i sengen om morgenen eller i sofaen når han ventede på vi kom med en frisk ble og tøj. Vi var rigtig trætte af det, men efter lidt tid gik det op for os, at det var fordi han først tissede om morgenen. Bleen kunne simpelthen ikke klare en ordentlig tissetår efter at have moslet en hel nat.

Vi begyndte at være meget konsekvente med at skifte ham hurtigt. Bleen var altid tør, så efter lidt tid luftede vi for ham at han kunne sove uden ble.

Jeg kan faktisk ikke huske om han tissede på toilettet eller om vi kom med en ble han kunne tisse i ... Men det er vel egentlig ikke så vigtigt. Min pointe er at barnet sagtens kan være klar selvom natbleen er kæmpe stor. Det kan være morgentissetåren ...

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Hun var 3,5 år. Et helt år efter hun smed bleen om dagen.

Hun kan stadig have et uheld en gang imellem.

Anmeld

21. november 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
13~12~09 skriver:

Hej de damer!

Knægten smed bleen om natten lidt før han blev 2 år, han havde været renlig om dagen i 5 mdr inden han var klar om natten.

Vi tog nat bleen fordi han ikke havde tisset i den halvanden måned til nat, så det måtte være fordi han var klar, han har kun haft 3 uheld om natten siden, han er to et halvt år nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.