Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hmm, her sover Caroline til kl. 16.30/17.00 og bliver så lagt i seng ca. 19 og sover 19.30 - så det er ikke alle der ikke kan sove sent på dagen og gå tidligt i seng:)
Hendes døgnrytme er:
kl. 6: vågner
kl. 9-11: lur
kl. 14-16 (eller 14.30-16.30): lur
kl. 19: putteritualer
kl. 19.30: sover
Havde en bekendt hvis datter slet ikke kunne finde ud af at undvære sin lange formiddagslur, så efter en hel måned med en uoplagt og hys pige, fik moderen hende overtalt til at lade barnet sove længere om formiddagen, og det gik over alt forventning - pludselig var barnet igen glad for sin dp. Årsagen til at hun ikke ville lade hende sove længe til formiddag var, at hun så ikke troede barnet sov til eftermiddag, så hun kunne holde pause, men det barn havde så åbenbart et større søvnbehov end normalt, så der var ingen probs. Med tiden har barnet jo så fået et mindre behov, og nu følger hun nogenlunde dps rytme.
Jeg har selv en datter med stort søvnbehov og vil også insistere på at hun får lov at sove længe til formiddag, HVIS hun ikke inden for en overskuelig tidsramme falder ind i rytmen. Ellers kan jeg jo putte hende til nat ved 17-tiden og den går altså ikke:-o.
Men håber selvfølgelig hun kan tilpasse sig.
:)Pernille
Anmeld