Puttetider...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. marts 2008

Tut

Hej piger,

Hvad tid bliver jeres børn puttet for natten, og hvor længe sover de så?

Noah bliver puttet ved 21-tiden og sover så ml. 11-12 timer (uden at vågne).

Vi vil gerne kunne putte ham kl. 19 i stedet for, så vi kan "forberede" ham på at starte i institution om 1 mdr. For der vil han jo blive vækket ved 6:30-7 tiden, og kan ikke ligge og snue til kl. 9 som han gør nu.

MEN.... Vi har prøvet at vække ham kl. 7, for at se om vi så kunne ligge ham tidligere, men NEJ, han sov bare det længere til formiddagslur.

Så er spørgsmålet så, skal vi så vække ham fra sin formiddagslur så han ikke sover for længe, så vi kan putte ham ved 19-tiden.

Nu ser hans søvnrytme nogenlunde sådan her ud:

Vågner kl. 8.30-9.00
Formiddagslur: 11-14
Eftermiddagslur: 16-18
Puttes kl. 21

Vi vil gerne have at det kommer til at se således ud:

Vågner kl. 6.30-7
formiddagslur: 9-12
Eftermiddagslur: 14-16
Puttes kl. 19

Eller kommer det helt automatisk når han starter i institution???

Hilsen

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2008

..

Hey..

Mon ikke der kommer helt automatisk når de starter i DP eller VS?

Smillas søvnrytme ser sådan ud:

Vågner kl. 6.30-7
Middagslur: 11.30-14
Puttes kl. 19.30

/Rikke

Anmeld

24. marts 2008

ivfmarie

hej Tut

Når han begynder i institution får han ikke lov til at sove fra 9-12, det er jo der de skal lave noget...
En normal dag i vuggestue/dp ser vel nogenlunde sådan her ud:
ca 7-8: ankomst, evt morgenmad og leg
7.30-8.30 evt lur til de mindste
ca 9-11.00 leg, gåture, måske legestue eller besøg
kl ca 11.30 frokost
ca 12: middagslur
ca 14.30: op, lidt at spise og så lege

så Noahs søvnrytme skal jo ændres en lidt - men det komme bare helt af sig selv allerede efter en uge vil jeg tro...

Maltes dag ser således ud:
vågner ca 6
morgenlur: 8-9
middagslur: 11.30 - 14.00
evt. eftermiddagslur: 17-17.45
puttes kl 19.30

Marie

Anmeld

24. marts 2008

Lise

Kors, hvor er jeg misundelig på den døgnrytme! Her skifter det fra uge til uge mere eller mindre - hver gang jeg tror jeg kan forudsige hvornår og hvor længe han vil sove, så ændrer han det... Det eneste der har været fast næsten siden fødslen har været at han falder i søvn kl 20 hver aften. Som det ser ud nu så vågner han ml. 5:30 og 6 om morgenen (HVER morgen, er helt baldret!), sover igen 8:30 til 10-10:30, to timer efter middag og måske en lille time ved 17-tiden. Og så godnat kl 20. Mht godmorgentidspunktet er det vel egentlig fint nok da han jo snart skal i vuggestuen, men lidt træls når vi har fri som idag f.eks.

Nå, jeg kan ikke hjælpe dig, for jeg aner ikke hvordan man regulerer det selv. Men tror du ikke at når i begynder at hive ham op tidligt og sende ham i institution at han så selv finder ud af det? Det tror jeg...

Lise

Anmeld

24. marts 2008

ka li ja

syntes det er fair nok du gerne vil forberedde ham på vs.
men jeg syntes du skal prøve at hører der hvor han skal passes, hvordan deres middag ligger, og hvad tid de kan sove på.
for i vores dp spiste de ved 11-11.30 tiden og frugt ved 14 tiden.
for hvid du alligevel ikke kører ham ind i deres rytme, skal den jo ændres igen til den tid.
jeg er nu sikker på det kommer heeeelt af sig selv når han kommer afsted, han blir automatisk skide træt af alle de nye indtryk.
jeg ville vente, eller hører om deres rytme:D

havde i forresten en go ferie??????

Anmeld

24. marts 2008

Louise mortil4

ja jeg tror også det kommer automatisk når han starter i institotion.

Her sover tvillingerne sådan:

vågner 7 - 7.15

Middagslur 10 - 14 - 14.30

vågner de før, eftermiddagslur fra ca 14.30- 16.30

Puttes kl 19.30

Anmeld

24. marts 2008

Muffinmus

Hmm han sover jo i hvert fald helt klart alt for sent lur, altså den sidste.
Her ser det ca sådan her ud.

6.15-45-op
9-10.30(kun ca)- lur
13-14.30-lur
nogle gange 30 min fra 16-17.30, men kun de dage han er hjemme hele dagen.

i hans DP ser de sådan ud.
9-9.30-11-lur
13-15-lur.
Og så ikke flere lure.
Han kommer i seng kl 19 ca.
Så i skal simplethen ikke lade ham sove senere end til kl 17. Kl 18 er ikke en naturlig lur-tid for nogen , men spise tid og hyggetid.
Evt rykke han nr 2 lur lidt så det ser sådan her ud
11-11.30 frokost
11.30-14.30 lur
og så ike lade ham få flere lure eller højst 30 min fra 16-16.30.
Men det kan også godt være det kommer automatisk i DP/VS. William sover jo lidt anderledes der fordi der er så mange ting at lave og børn at lege med:)

Anmeld

24. marts 2008

Nadi

Jeg har haft samme tanker (har faktisk også lagt et indlæg om det) men her sover Oliver fra kl 21.30-22 om aftenen til kl 7-8 stykker om morgenen. Han sover igen efter han har fået havregrød og det gør han ca ved 10 tiden. Så sover han til kl 12.30 ca (han sover dog stdaig lige nu :D) og så sover han igen fra 16-17.
Jeg har prøvet at droppe hans eftermiddagslur og så lægge ham i seng ved 19.30 tiden, men så tror han bare det er en forsinket lur g vågner efter et par timer og er helt frisk. Så min SP sagde at hn kun måtte få en time om eftermiddagen, måske du skulle prøve at korte hans eftermiddagslur og se hvad der sker. Synes ihvertfald du skalvække ham, og det er jo også nødvendigt hvis han skal have en ny rytme.
Held og lykke med projektet ;)

-Nadia

Anmeld

24. marts 2008

bette

tror det ville være en god ide at gøre sådan herr: (bare et forslag fordi mikkel sover kl. 19)

mikkel vågner kl. 8 er vågen i 2 timer
sover så en times tid alt efter hva han vil. så er han vågen til omkring kl. 13.30 hvor han kommer ind og sove.. og s sover han kl. 19

tror det er vigtigt ikke at ligge den sidste middagslur for tæt på aften.. altså at bebs nok ikke skal sove senere end til kl. 15..

jeg vækker mikkel hvis han sover for længe.. for ellers er der kludder i det.. og så er han overtræt når jeg vil putte ham og mange andre grunde.. og så går det slet ikke...
men ja det er mit forslag:-)
krammer

Anmeld

25. marts 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hmm, her sover Caroline til kl. 16.30/17.00 og bliver så lagt i seng ca. 19 og sover 19.30 - så det er ikke alle der ikke kan sove sent på dagen og gå tidligt i seng:)

Hendes døgnrytme er:
kl. 6: vågner
kl. 9-11: lur
kl. 14-16 (eller 14.30-16.30): lur
kl. 19: putteritualer
kl. 19.30: sover

Havde en bekendt hvis datter slet ikke kunne finde ud af at undvære sin lange formiddagslur, så efter en hel måned med en uoplagt og hys pige, fik moderen hende overtalt til at lade barnet sove længere om formiddagen, og det gik over alt forventning - pludselig var barnet igen glad for sin dp. Årsagen til at hun ikke ville lade hende sove længe til formiddag var, at hun så ikke troede barnet sov til eftermiddag, så hun kunne holde pause, men det barn havde så åbenbart et større søvnbehov end normalt, så der var ingen probs. Med tiden har barnet jo så fået et mindre behov, og nu følger hun nogenlunde dps rytme.
Jeg har selv en datter med stort søvnbehov og vil også insistere på at hun får lov at sove længe til formiddag, HVIS hun ikke inden for en overskuelig tidsramme falder ind i rytmen. Ellers kan jeg jo putte hende til nat ved 17-tiden og den går altså ikke:-o.

Men håber selvfølgelig hun kan tilpasse sig.

:)Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.