Hjælp.. Kvalme og hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. november 2013

emschen09

Hej.

Jeg er gravid for 2. gang.

Første graviditet havde jeg ingen gener overhovedet.

Jeg er 7+0 i dag.
Jeg har kvalme mere eller mindre hele dagen, og mange dage hvor jeg har en konstant hovedpine.

Hvad gør i andre med lignende gener? Og kan i passe jeres arbejde uden problemer?

Håber virkelig der er nogen, som kan give lidt ideer til at komme igennem denne periode.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Pikku Myy

emschen09 skriver:

Hej.

Jeg er 7+0 i dag.
Jeg har kvalme mere eller mindre hele dagen, og mange dage hvor jeg har en konstant hovedpine.

Hvad gør i andre med lignende gener? Og kan i passe jeres arbejde uden problemer?

Håber virkelig der er nogen, som kan give lidt ideer til at komme igennem denne periode.

Har du en fornemmelse af om du får vand nok?

Anmeld

18. november 2013

emschen09

Pikku Myy skriver:

Har du en fornemmelse af om du får vand nok?

Jeg er i løbet af den sidste uge begyndt at drikke mere vand end normalt.. Men det er måske ikke sikkert at det stadig er nok.

Hvor meget burde man drikke?

Anmeld

18. november 2013

Pikku Myy

emschen09 skriver:

Jeg er i løbet af den sidste uge begyndt at drikke mere vand end normalt.. Men det er måske ikke sikkert at det stadig er nok.

Hvor meget burde man drikke?

Jeg ved ikke hvor meget man skal drikke, men jeg fik helt vildt meget hovedpine da jeg var gravid fordi jeg ikke fik væske nok.

Anmeld

18. november 2013

Rødhætte

emschen09 skriver:

Hej.

Jeg er 7+0 i dag.

Jeg er desværre i samme båd som dig. Jeg har ikke hovedepine, men har konstant kvalme. Det er mega hårdt at tage "masken" på når jeg er på arbejde, men vil helst ikke fortælle om min graviditet før efter NF. Ved mig hjælper det at spise nærmest hele tiden. Specielt pære og knækbrød med smør hjælper mig. Hold nu op jeg glæder mig til efter uge 12

Anmeld

18. november 2013

sara4

åhh jeg føler med dig. jeg er osse 2.gangs gravid og er nu i uge 16. Med mit første barn havde jeg kvalme i mild grad indtil uge 12 og så var det pist væk. denne gang skal jeg love for jeg blev ramt af kvalme 24/7 fra uge 6 til uge 15. måtte sygemeldes og var virkelig meget dårlig. og igen vupti for en uge siden var det pist væk igen. men fy føj hvor var det hårdt at komme igennem. Fik akupunktur, gik med sea band armbånd og fik ekstra b6 vitamin, men intet hjalp. Det var bare at holde ud + de ca 4 kg jeg tog på ved at spise konstant for ikke at bukke totalt under for kvalme. Så nu er jeg en rund(og ikke kun på maven) men glad kvinde, der endelig kan nyde et forhåbentlig godt 2 trimester. ja så kommer 3 trimester jo nok med karpal tunnel syndrom som sidste gang. jeg er nemlig super til det der med at ophobe store mængder væske- læs: øv og av ad h......til. knus og rigtig god bedring.

Anmeld

18. november 2013

Line8700

emschen09 skriver:

Hej.

Jeg er 7+0 i dag.

Du skal drikke omkring 1½-2 liter vand om dagen, ved ikke hvor meget det hjælper på kvalmen men burde hjælpe på hovedpinen. Men i min sidste graviditet led jeg til tider meget af migræne, og spurgte min jordemoder om det, hun sagde at det er kroppens måde at sige på at man ikke får nok søvn, så kroppen "tvinger" en til at slappe af. 

Ved ikke hvor meget af det du kan bruge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.