Hjælp til madras og dyne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
12 svar
6 synes godt om
17. november 2013

Monski

De sidste ting vi mangler inden babys ankomst er madras til barnevogn og en dyne.
Men hold nu op, mulighederne er jo uendelige..
Har i nogle gode råd?
Baby skal i voksipose så dynen er primært til indendørs brug og der er jeg helt på bar bund mht bæreevne, vægt osv og mht madrassen, der er jeg nærmest endnu mere på bar bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

Lykke:)

Monski skriver:

De sidste ting vi mangler inden babys ankomst er madras til barnevogn og en dyne.
Har i nogle gode råd?
Baby skal i voksipose så dynen er primært til indendørs brug og der er jeg helt på bar bund mht bæreevne, vægt osv og mht madrassen, der er jeg nærmest endnu mere på bar bund

Det er noget af en jungel! Vi har købt en allergivenlig helsemadras fra babysam til barnevogn og lift og dyner har vi købt både en med høj bæreevne og en med lav også begge allergivenlige. Aner ikke hvilken der er bedst!

Anmeld

17. november 2013

De3Guldklumper

Monski skriver:

Har i nogle gode råd?

Hvis i har allergi i familien ville jeg vælge en allergivenlig madres og dyne uanset hvilken dyne i vælger skal i gå efter så høj en bærerevne som muligt.

Ellers er den alm. Helsemadras fra babysam rigtig god

Anmeld

17. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores babydyner havde bæreevne 8-10 de har været fine både ude og inde  

Anmeld

17. november 2013

Mom2

Monski skriver:

Har i nogle gode råd?

Hvis I får et meget varm barn, vil jeg varmt anbefale Aerosleep madras. De er dyre, men ALLE pengene værd!

Anmeld

17. november 2013

modesty

Monski skriver:

Har i nogle gode råd?

Det er min opfattelse at folk bruger alt, alt for mange penge på den slags. 

Medmindre mor eller far har specifikke allergier hvor det kan være en (forebyggende) fordel med en allergivenlig madras, så kan jeg ikke se hvorfor man skal bruge en formue. Specielt ikke når baby skal ligge i Voksi og jo derfor ikke direkte på madrassen - i hvert fald ikke i den første lange tid.

Vi brugte bare den madras der fulgte med til vores (brugte) barnevogn og det fungerede helt fint. Har I ikke en madras med vognen?

Dyne: Vi arvede en af en ven (fiber) og købte en anden på udsalg på en hjemmeside (dun). Begge var nomite - det er de fleste dyner i dag. Jeg vil anbefale en dyne med "tunneller" eller firkanter, hvor dunene er syet ind i separate rum. Det gør at de vedvarer med at holde sig fint uden at dunene klumper. Om det er bæreevne 7 eller 10 gør nok ikke den store forskel for en lille baby. Det vigtigste er at temperaturen i rummet/babys påklædning matcher dynens evne til at holde på varme.

Anmeld

18. november 2013

Monski

Lykke:) skriver:

Det er noget af en jungel! Vi har købt en allergivenlig helsemadras fra babysam til barnevogn og lift og dyner har vi købt både en med høj bæreevne og en med lav også begge allergivenlige. Aner ikke hvilken der er bedst!

Tak for svaret, helsemadras er også lige umiddelbart det jeg har i tankerne

Anmeld

18. november 2013

Monski

Pylle3 skriver:

Hvis i har allergi i familien ville jeg vælge en allergivenlig madres og dyne uanset hvilken dyne i vælger skal i gå efter så høj en bærerevne som muligt.

Ellers er den alm. Helsemadras fra babysam rigtig god

høj bæreevne så er det det vi går efter, tusind tak for svaret.

Anmeld

18. november 2013

Monski

modesty skriver:

Det er min opfattelse at folk bruger alt, alt for mange penge på den slags. 

Medmindre mor eller far har specifikke allergier hvor det kan være en (forebyggende) fordel med en allergivenlig madras, så kan jeg ikke se hvorfor man skal bruge en formue. Specielt ikke når baby skal ligge i Voksi og jo derfor ikke direkte på madrassen - i hvert fald ikke i den første lange tid.

Vi brugte bare den madras der fulgte med til vores (brugte) barnevogn og det fungerede helt fint. Har I ikke en madras med vognen?

Dyne: Vi arvede en af en ven (fiber) og købte en anden på udsalg på en hjemmeside (dun). Begge var nomite - det er de fleste dyner i dag. Jeg vil anbefale en dyne med "tunneller" eller firkanter, hvor dunene er syet ind i separate rum. Det gør at de vedvarer med at holde sig fint uden at dunene klumper. Om det er bæreevne 7 eller 10 gør nok ikke den store forskel for en lille baby. Det vigtigste er at temperaturen i rummet/babys påklædning matcher dynens evne til at holde på varme.

Jeg tror også vi nøjes med en normal helsemadras, netop af samme grund som du siger, han kommer jo til at ligge i voksiposen i det første lange stykke tid.
Vi har også købt en barnevogn brugt, men der var desværre ikke madras med, derfor skal vi finde en ny.

Jeg har også fundet en dyne der ser rigtig god ud, men der står intet om bæreevne på den .. så tænker at den nok så er ret ringe!
Men en høj bæreevne er klart det vi vil gå efter.
Tusind tak for svaret, det har hjulpet meget!

Anmeld

18. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi brugte denne dyne som både er allergivenlig og bærerevne 11 til vores datter i hendes tremmeseng (vi havde en anden til barnevognen). Jeg har den til salg http://www.dba.dk/dyne-sirius-kids-baby-dyne/id-1001739143/

I barnevognene brugte vi den madras der fulgte med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.