SA det skulle jeg så åbebart osse prøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
6 svar
1 synes godt om
17. november 2013

mogms

Jeg har blødt og været ved lægen der, først (telefonisk) ville scanne mig, men da jeg kom derhen kom jeg ind til en anden læge og han ville ikke scanne mig. Og sagde det var helt normalt at blød lidt osv...

jeg blødte så mere senere på dagen stadig meget lidt, men jeg blev ikke bedre til mode. 

Jeg er så af den natur at jeg læser alt om komplikationer osv og jeg læser det 60 gange, og kan mens jeg læser det få en kortvarig hypokondrisk fornemmelse for at jeg har alle symptomer på hvad jeg læser. 

Jeg var så med tiden blev pænt bekymret for at jeg havde en GUL, da jeg havde nogle stikkende smerter i den ene side og hele tiden der. 

Men jeg skrev til et scanningssted (GAIA i Randers) og hun havde en til allerede igår.

Jeg blev scannet og alt så godt ud altså ingen GUL.

Men der lå en stor blødning, og der var derfor jeg blødte. Jeg havde nogle gode slimhinder og hun spurgte om jeg ikke normalt blødte meget ved menses, og jo det gør jeg. Hun kunne så fortælle at det er godt for det betyder en god tyk slimhinde hvor æg sætter sig nemt fast. 

MEN selv om fosteret var den længde det skulle have og der var hjerteblink   (jeg var 6+0 igår) så var sækken den lå i flad (den skal være rund) og set ikke så lang/stor som den burde være.

hun sagde at nogle få gange snyder det, og det bliver til en normalt graviditet, men det er meget få gange. 

Men hun var bare så rar, og var naturligvis ikke glad for at give en dårlig nyhed, men fortalte at 2 ud af 5 graviditeter i dag er en SA, I "gamle" fik man bare en forsinket graviditet men idag kan man teste positivt så tidligt, også kan man nå at glæde sig, meget tidligt. 

Hun sagde det var bedst at kroppen selv kommer af med det hele, så har man de bedste chance når man prøver igen. Men at det kan tage op til 3 måneder. Det er godt nok længe. Tager det længere skulle jeg tage til lægen. 

Jeg vil høre jer der har haft en SA, hvor længe det tog jer. Før I kunne prøve igen. Eller om det var nødvendigt at få en pille eller noget for at få det ud.

Jeg har haft farvet udflåd siden 3-5 nov og blod fra d.14 nov. Har dog ikke tænkt over udflådet tidligere. Men det er der omkring det så er begyndt. 

Jeg ved bare ikke hvad jeg gør med uge 8/9 aftalen, ved lægen. jeg regner med at komme og fortælle hvad jeg har fået af scanningssvar. Og jeg naturligvis vil være helt sikkert på at det er på vej ud. 

åhh det blev langt håber ikke det er for forvirrende , jeg skal bare have det ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

MsDane

mogms skriver:

Jeg har blødt og været ved lægen der, først (telefonisk) ville scanne mig, men da jeg kom derhen kom jeg ind til en anden læge og han ville ikke scanne mig. Og sagde det var helt normalt at blød lidt osv...

jeg blødte så mere senere på dagen stadig meget lidt, men jeg blev ikke bedre til mode. 

Jeg er så af den natur at jeg læser alt om komplikationer osv og jeg læser det 60 gange, og kan mens jeg læser det få en kortvarig hypokondrisk fornemmelse for at jeg har alle symptomer på hvad jeg læser. 

Jeg var så med tiden blev pænt bekymret for at jeg havde en GUL, da jeg havde nogle stikkende smerter i den ene side og hele tiden der. 

Men jeg skrev til et scanningssted (GAIA i Randers) og hun havde en til allerede igår.

Jeg blev scannet og alt så godt ud altså ingen GUL.

Men der lå en stor blødning, og der var derfor jeg blødte. Jeg havde nogle gode slimhinder og hun spurgte om jeg ikke normalt blødte meget ved menses, og jo det gør jeg. Hun kunne så fortælle at det er godt for det betyder en god tyk slimhinde hvor æg sætter sig nemt fast. 

MEN selv om fosteret var den længde det skulle have og der var hjerteblink   (jeg var 6+0 igår) så var sækken den lå i flad (den skal være rund) og set ikke så lang/stor som den burde være.

hun sagde at nogle få gange snyder det, og det bliver til en normalt graviditet, men det er meget få gange. 

Men hun var bare så rar, og var naturligvis ikke glad for at give en dårlig nyhed, men fortalte at 2 ud af 5 graviditeter i dag er en SA, I "gamle" fik man bare en forsinket graviditet men idag kan man teste positivt så tidligt, også kan man nå at glæde sig, meget tidligt. 

Hun sagde det var bedst at kroppen selv kommer af med det hele, så har man de bedste chance når man prøver igen. Men at det kan tage op til 3 måneder. Det er godt nok længe. Tager det længere skulle jeg tage til lægen. 

Jeg vil høre jer der har haft en SA, hvor længe det tog jer. Før I kunne prøve igen. Eller om det var nødvendigt at få en pille eller noget for at få det ud.

Jeg har haft farvet udflåd siden 3-5 nov og blod fra d.14 nov. Har dog ikke tænkt over udflådet tidligere. Men det er der omkring det så er begyndt. 

Jeg ved bare ikke hvad jeg gør med uge 8/9 aftalen, ved lægen. jeg regner med at komme og fortælle hvad jeg har fået af scanningssvar. Og jeg naturligvis vil være helt sikkert på at det er på vej ud. 

åhh det blev langt håber ikke det er for forvirrende , jeg skal bare have det ud. 

Øv, øv og øv... Hvor er det synd for dig...Føler med dig...
jeg aborterede 6+4 og fik bare taget en blodprøve, at hcg var faldet til <5..

Anmeld

17. november 2013

Kløver

Øv er jeg ked af at høre, håber dog stadig det bedste, har du brug for noget, skriv endelig

Anmeld

17. november 2013

Sunsmile

Det lyder som noget værre noget. Det virker da også pænt frustrerende at bløde og så stopper det og bløder igen. Håber bare det snart kommer ud i en fart. Så du kan komme videre.

Jeg har også prøvet det, men der gik ca 3-4 timer fra det begyndte at bløde til det kom ud og så blødte jeg ret meget resten af dagen.

Det var virkelig en ubehagelig oplevelse, for jeg var så glad og havde været til lægen et par dage inden til 8. ugers undersøgelse. Men havde allerede en fornemmelse af at der var noget galt der.

Jeg har nu prøvet at blive gravid i over et år nu, og der er ikke sket noget endnu, og ja det var totalt nederen at den ene og den anden blev gravid men ikke mig.

Håber det bedste for dig.

Anmeld

17. november 2013

mogms

tak I er så søde.

jeg ville bare ønske det gik lidt hurtigere.

med den hastighed jeg bløder nu skal jeg bløde til marts bare for at nå min normale menses mængde. Så der må virkelig godt komme noget meget snart. Det er sgu hårdt at have nogle symptomer på graviditet (jeg har ikke så mange symptomer mere) Og vide at det ikke vil forsætte.

men der kom dog lidt mere i dag end de sidste dage. og det der kom var præcist som hendes der scannede mig sagde med klumper i. 

Anmeld

22. november 2013

Loan

Jeg gennemgik i starten af august en SA, og troede der atter skulle kæmpes med at blive gravid, dette har heldigvis ikke været tilfældet da jeg pt er 6+3

så det er jo cirka 2-3 måneder det har taget.

held og lykke, og ikke mist modet 

Anmeld

22. november 2013

mogms

Loan skriver:

Jeg gennemgik i starten af august en SA, og troede der atter skulle kæmpes med at blive gravid, dette har heldigvis ikke været tilfældet da jeg pt er 6+3

så det er jo cirka 2-3 måneder det har taget.

held og lykke, og ikke mist modet 

modet mistes ikke her, der skal så meget når jeg ikke bløder mere.

Jeg fik at vide til min scanning at alt så fint ud derinde og jeg skulle ikke have noget problem, med at blive gravid igen.  Så vi glæder os bare til at prøver igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.