Hjælp til strikkeopskrift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.308 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Hejsa.

Er der mon nogen herinde som kunne hjælpe mig med, at tyde noget i en strikkeopskrift? Jeg er ved at strikke en kjole til min svigerindes kommende datter, men forstår ikke det næste trin. (Måden det er skrevet på)

Jeg kan lige skrive den del af opskriften herinde. Hvis nogen vil hjælpe mig så bliver jeg rigtig glad.

Det drejer sig om aflukning af ærmegab.  Håber nogen kan hjælpe så jeg kan komme videre med arb.

På forhånd tak, Alexis.

De skriver i opskriften:  Når arb. måler 26 cm lukkes der i begge sider af til ærmegab for 1x4, 1x3, 1x2, 1x1 m.  Hvad mener de med det? Altså 1x4 etc?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

Plysbjørnen

et kvalifiseret gæt kan være at det er en maske 4 gange i hver ende... Men synes ikke at det lyder af så meget... Hvad størrelse er det??? Og hvor mange masker har du i alt???

Anmeld

25. juli 2009

ivfmarie

Det betyder at du lukker af for 4 masker, strikker pinden ud, vender, lukker 4 masker i den anden siden. Strik pinden ud, vend, luk 3 masker, strik pinden ud, vend.. osv..

Det er garanteret en model med meget skrå ærmegab, ikk?

Marie

Anmeld

25. juli 2009

Trold skriver:

et kvalifiseret gæt kan være at det er en maske 4 gange i hver ende... Men synes ikke at det lyder af så meget... Hvad størrelse er det??? Og hvor mange masker har du i alt???

Det er str. 6 mdr. Startede v. 101 maske, og har nu 73. Den skal strikkes i to stykker og så syes sammen bagefter.  Jeg tænker også, at det ikke lyder af meget, men må give det et forsøg. Jeg kan desværre ikke et foto af modellen på nettet, men det er en strikket spencer/kjole.

Tak for hjælpen

Anmeld

25. juli 2009

ivfmarie skriver:

Det betyder at du lukker af for 4 masker, strikker pinden ud, vender, lukker 4 masker i den anden siden. Strik pinden ud, vend, luk 3 masker, strik pinden ud, vend.. osv..

Det er garanteret en model med meget skrå ærmegab, ikk?

Marie

Hej Marie. Tak for hjælpen. Det var egentlig også min tanke at den skulle laves sådan, men får man så ikke forskudt ærmegabene? Så den ene starter i en række masker, og den anden først i næste? 

Kunne egentlig godt se ud som om at det er lidt forskudt i opskriften (billedet) men ikke noget vildt.  (og det så er rigtig nok.) Stoler på din ekspertise, du lyder sikker i din sag

Kunne desværre ikke finde et foto af modellen på nettet, det havde gjort det lidt nemmere at forklare

Jo, du har helt ret, at modellen er meget skrå. Ærmegabet har nærmest et knæk 3/4 oppe inden det fortsætter lidt mere jævnt opad.

Endnu engang tak

Kh Alexis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.