4 1/2 månede og sover så dårligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

SjeBets

nu er det mange år siden at min søn var så lille, men hold op han sov ringe dengang, det kan jeg huske, min datter sov igennem ret hurtig. Men ham ... ja puha indtil han var 6-7 ÅR har han stadig vågnet en til to gange om natten.

Vi har så fået en kædedyne til ham, og den her virket fantastisk, og jeg ville have ønsket at jeg havde kendt til konceptet da han var lille, men jeg vil anbefale at prøve en kugle/kæde dyne til ham, for at se om det kan skabe ro. Ved at bruge kæde/kugle dynen frigiver man et eller andet stof som kan skabe ro, fortalte de mig, den svøber sig tæt til personen og det er der nogle der har brug for. Min søn bliver 9 her lige om lidt har haft hans dyne i 6 mdrs tid, og han har aldrig sovet bedre, han falder hurtigere i søvn og han sover hele natten. Det er et mindre mirakel, Huske tydelig tilbage på da han var mindre og alle de gange jeg var inde ved ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

modesty

annec skriver:

Andre råd?

Jeg vil anbefale at han ikke falder i søvn ved dit bryst, men at du ligger ham i hans egen seng inden han falder helt i søvn, så han når at opfatte at han bliver lagt. Nogle babyer finder det meget utrygt at vågne op et andet sted end de er faldet i søvn (forståeligt nok).

Når du ammer ham om natten, prøver du så hver gang at give ham sutten først?

7-10 gange om natten er mange opvågninger, men det er altså ikke unormalt. Jeg kender mange babyer der vågnede så ofte i den alder. Min søn vågnede selv ca. 5-6 gange mellem kl. 23-7 i den alder. Det blev først bedre da jeg droppede nat-amningen da han var 9 mdr. (så vågnede han kun ca. 3 gange) og først da han var halvandet sov han igennem.

Og jeg kender flere andre hvor det har været samme mønster, eller flere opvågninger.

Det er hårdt, men det bliver bedre. 

Anmeld

19. november 2013

annec

SjeBets skriver:

nu er det mange år siden at min søn var så lille, men hold op han sov ringe dengang, det kan jeg huske, min datter sov igennem ret hurtig. Men ham ... ja puha indtil han var 6-7 ÅR har han stadig vågnet en til to gange om natten.

Vi har så fået en kædedyne til ham, og den her virket fantastisk, og jeg ville have ønsket at jeg havde kendt til konceptet da han var lille, men jeg vil anbefale at prøve en kugle/kæde dyne til ham, for at se om det kan skabe ro. Ved at bruge kæde/kugle dynen frigiver man et eller andet stof som kan skabe ro, fortalte de mig, den svøber sig tæt til personen og det er der nogle der har brug for. Min søn bliver 9 her lige om lidt har haft hans dyne i 6 mdrs tid, og han har aldrig sovet bedre, han falder hurtigere i søvn og han sover hele natten. Det er et mindre mirakel, Huske tydelig tilbage på da han var mindre og alle de gange jeg var inde ved ham.

Hvor dejligt for jer! 6-7år.. Hold da fast.håber ikke det fortsætter så længe her!
Men sådan en dyne er den ikke tung for sådan en lille størrelse?

Anmeld

19. november 2013

SjeBets

annec skriver:

Hvor dejligt for jer! 6-7år.. Hold da fast.håber ikke det fortsætter så længe her!
Men sådan en dyne er den ikke tung for sådan en lille størrelse?

man kan få dem i alle størrelser, jeg ved at der er nogle der er specielle til småbørn, den min søn har er efter hans størrelse,

jeg skrev til dem som forhandlede den type dyne og fik en god vejledning den vej igennem. Men pga han har en diagnose har vi fået lov at låne en igennem hjælpemiddelcentralen. Da de ikke er billige, men hvis vi selv skulle have betalt havde jeg med glæde gjort det, da det bare har været et vidundermiddel til drengen. det giver også mere ro i hverdagen fordi han ikke er træt. Det problem havde vi jo så ikke så meget da han gik i BH eller dagpleje da der kan de få en middagslur, men nu han er skolebarn har det været en rigtig negativ effekt på ham at hans søvn var så dårlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.