Hvor meget i barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2013

baby012

FrkZier skriver:

åh jeg har ca 6000 udbetalt ish

Det var ikke meget  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

FrkZier

baby012 skriver:

Det var ikke meget  

næh, men hvis folk på SU kan få det til at fungere kan jeg også - det ikke fordi vi lever i sus og dus, men mangler ikke noget

Måske man kan få mere hvis man er enlig eller samlever ikke har høj indkomst, min kæreste tjener relativt meget så det har evt. også noget at sige

Anmeld

16. november 2013

Lykke:)

baby012 skriver:

Det var ikke meget  

Jeg har kun 5000kr udbetalt. Og min kæreste det samme. Han har dog job ved siden af, men vi lever for ca 12.000 om måneden.

Anmeld

16. november 2013

lille fnug

baby012 skriver:

Men hvad så hvis chefen ser sig sur på hende pga graviditet, og sætter hende ned i timer op til barsel? 

Og hun kun får for 10 timer ? Det kan de jo ikke leve for på barsel 

Hvorfor kontakter hun ikke sin fagforening, de kan i hvert hjælpe. Men det lyder da heller ikke til at være en særlig god arbejdsplads.

Anmeld

16. november 2013

baby012

lille fnug skriver:

Hvorfor kontakter hun ikke sin fagforening, de kan i hvert hjælpe. Men det lyder da heller ikke til at være en særlig god arbejdsplads.

Det har hun prøvet. Det eneste de kunne hjælpe med var at sige at hun ihvertfald ikke måtte fyre hende hviS hun opdagede graviditet 

Anmeld

16. november 2013

baby012

lille fnug skriver:

Det har hun prøvet. Det eneste de kunne hjælpe med var at sige at hun ihvertfald ikke måtte fyre hende hviS hun opdagede graviditet 

Anmeld

16. november 2013

Maja88

baby012 skriver:

Er hun i a-kasse

Anmeld

16. november 2013

baby012

Maja88 skriver:

Er hun i a-kasse

Ja, men har kun været i det i 4 måneder  

Anmeld

16. november 2013

Babydreams

baby012 skriver:

Skriver lige på vejne af en veninde:

hvad er barsel regler? 

Hvis man ikke har faste timer? Hvordan ved man så hvor meget man får i barsel ?? 

Det lyder meget som min situation da jeg skulle på barsel! Jeg havde en kontrakt hvorpå der stod jeg var ansat på 15 timer om ugen, jeg arbejdede på daværende tidspunkt, i mange flere timer, men min chef ville jo ikke give mig en kontrakt på dette, nu hvor jeg var gravid, jeg blev desværre sygemeldt en måned inden min oprindelige barsel skulle starte, men der regnede kommunen 3 mdr tilbage på, hvor mange timer jeg havde haft, og supplerede så op, jeg fik 13000 udbetalt under min barsel..

Da jeg havde endt min barsel og kom tilbage på mit arbejde, havde der været fyringsrunde, og jeg blev derfor også sat ned i timer, så jeg havde pludselig ingenting at leve for, jeg gik på kommunen, og fik supplerende kontanthjælp, da jeg ikke havde optjent nok til at komme på a-kasse..

Men har heldigvis fået fast arbejde nu

Syntes bestemt din veninde skal kontakte kommunen, så hun kan få ro i sjælen

Anmeld

17. november 2013

Bell'star

Carina:-) skriver:

Det kan hun heller ikke ,men hun kan højst sandsynligt få kh under barsel .

Hun skal endelig ikke sige op da det giver karantæne.

Nej,man kan iKKE få kontanthjælp under barsel - ikke hvis man bor sammen med faren.. Det er de nye regler.. Og selvom man er på barsel gælder de..
Så vær glad for de 10 timers penge om ugen - jeg får efter 1. Januar 2500kr udbetalt, selvom jeg er på barsel og min søn på det tidspunkt kun er 4 måneder gammel (ikke engang de 6, man ellers kunne "forstå" ville tvinge ham i institution)
- lortesystem.. De vil så gerne have flere børn til landet, men når man så får det, nægter de at hjælpe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.