skildpaddecreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.728 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

Mikkelmusen

hvor længe stod den på køl hos jer, for her har den stået i 6 timer? Men det var åbenbart ikke nok, for den ville ikke blive til skum... i stedet blev den til sidst mega grynet og klam! Så nu står jeg på landet og kan ikke få nye skildpadder nogle steder, og får huset fuld imorgen!!

Hjælp??!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

ka li ja

hmm... der tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe dig!!
har fløden kogt? for så er det ikke sikkert den kan piskes stiv.
men cremen skal være køleskabskold( efter ca et par timer er den det)
har du pisket den for meget? så den har været flødeskum? for pisker man den for meget bliver den grynet....

Anmeld

25. juli 2009

ivfmarie

Mikkelmusen skriver:

hvor længe stod den på køl hos jer, for her har den stået i 6 timer? Men det var åbenbart ikke nok, for den ville ikke blive til skum... i stedet blev den til sidst mega grynet og klam! Så nu står jeg på landet og kan ikke få nye skildpadder nogle steder, og får huset fuld imorgen!!

Hjælp??!!

jeg gjorde akkurat det samme.. og opgav.
Jeg smeltede efterfølgende padderne, og vendte i skummet - og så smeltede skummet

Så kom jeg tre blade husblads i - og SÅ blev det stift!

M

Anmeld

25. juli 2009

Mikkelmusen

ka li ja skriver:

hmm... der tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe dig!!
har fløden kogt? for så er det ikke sikkert den kan piskes stiv.
men cremen skal være køleskabskold( efter ca et par timer er den det)
har du pisket den for meget? så den har været flødeskum? for pisker man den for meget bliver den grynet....

den har ikke kogt.

Ja jeg har pisket vold meget, for den ville slet ikke blive stiv. Så jeg ved godt hvorfor den blev grynet. Jeg forstår bare ikke hvorfor den ikke ville blive stiv. Men den skal nok være mere kold så...

Jeg fandt nogle skildpaddebar på tanken og nu har jeg lige lavet den, og så må jeg se hvordan det bliver når jeg pisker det imorgen tidlig...

Anmeld

25. juli 2009

Mikkelmusen

ivfmarie skriver:

jeg gjorde akkurat det samme.. og opgav.
Jeg smeltede efterfølgende padderne, og vendte i skummet - og så smeltede skummet

Så kom jeg tre blade husblads i - og SÅ blev det stift!

M

Ja jeg må prøve med husblas hvis det går galt.

Anmeld

26. juli 2009

ka li ja

Mikkelmusen skriver:

Ja jeg må prøve med husblas hvis det går galt.

hvordan gik det!!????

Anmeld

26. juli 2009

Mikkelmusen

ka li ja skriver:

hvordan gik det!!????

det gik godt, det er åbenbart vores køleskab der er lidt sløvt... så jeg satte den i fryseren og målte temperatur ind imellem. Jeg piskede den så da den var 4-5 grader, og det blev rigtig fint. Jeg målte temp på den anden og den var omkring 12-15 grader så jeg kan godt forstå den ikke ville piskes stift...

Tak for hjælpen

Anmeld

27. juli 2009

Assi

Må lige høre om skildpaddecremen smagte godt? Smagte det meget af alkohol eller?

Anmeld

27. juli 2009

Mikkelmusen

astrid skriver:

Må lige høre om skildpaddecremen smagte godt? Smagte det meget af alkohol eller?

Nej jeg synes den var fin. Men den blev jo lavet på skildpadde-bar og dem er der mindre romcreme og karamel i, så jeg ved ikke om det kan sammenlignes...

Anmeld

27. juli 2009

linemus

astrid skriver:

Jeg plejer at lave det af de store skildpadder og har ikke tænkt over en decideret alkoholsmag. Det smager bare af skildpadder - uhm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.