Andre med mærkelige tanker omkring amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
9 svar
11 synes godt om
14. november 2013

Anonym trådstarter

Hej I søde baby.dk brugere

Jeg er første gangs gravid og vil amme mit barn, og håber inderligt at det kommer til at fungere. Jeg er i 33 uge. Er begyndt at lække mælk hver dag nu. 

Men har bare en underlig følelse af at der kommer mælk ud af brysterne, føles lidt unaturligt og ikke noget jeg er vandt til selvfølgelig. 

Og så tanken om at baby skal sutte mælk ud af brysterne, det føles lidt grænseoverskridende at tænke på. 

Men tænker selvfølgelig at det jo er helt naturligt da vi er skabt til det. 

Derfor vil jeg lige høre jer ad om det kun er mig der er mærkelig? Håber ikke det kun er mig der tænker lidt sådan 

Og om der er andre der også havde disse tanker inden første barn og så blev det alligevel naturligt da barnet kom til verden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

SjeBets

Da jeg ventede den første ville jeg ikke amme fordi det var alt alt for grænseoverskridende for mig. Men da jeg havde født var det bare det mest naturlige for mig at gøre. Jeg tror mange har tanker omkring det

Anmeld

14. november 2013

Elgaard73

Jeg havde altid sagt, at jeg ihvertefald ikke skulle amme nogensinde. Havde det også sådan, da jeg endelig blev gravid, men da sønnen først kom, var det bare det mest naturlige ting i verden at gøre. Og endte faktisk med at amme i 18 måneder.

Så nej, du er bestemt ikke den eneste, med de tanker. Og jeg er sikker på at det nok skal ændre sig når baby kommer. Og hvis det ikke gør, jamen så er det jo også ok. En god mor, sidder ikke i brysterne

Anmeld

14. november 2013

Malene76

Anonym skriver:

Jeg er første gangs gravid og vil amme mit barn, og håber inderligt at det kommer til at fungere. Jeg er i 33 uge. Er begyndt at lække mælk hver dag nu. 

Men har bare en underlig følelse af at der kommer mælk ud af brysterne, føles lidt unaturligt og ikke noget jeg er vandt til selvfølgelig. 

Og så tanken om at baby skal sutte mælk ud af brysterne, det føles lidt grænseoverskridende at tænke på. 

Derfor vil jeg lige høre jer ad om det kun er mig der er mærkelig? Håber ikke det kun er mig der tænker lidt sådan 

Og om der er andre der også havde disse tanker inden første barn og så blev det alligevel naturligt da barnet kom til verden ?

Ja.. Jeg havde bare slet ikke lyst til at amme, bare tanken frastødte mig virkelig alvorligt. Jeg synes dog at jeg måtte prøve det, da jeg ikke vidste hvad jeg snakkede om. Så jeg prøvede meget kort. På et tidspunk ligger min mand vores nystiftede søn ned til mig og han begynder at smaske på brystet af mig. Der gik jeg helt i panik og ville bare have ham væk frs mig. OG så blev jeg seriøst ked af det, for sådan en følelse, ønskede jeg bare overhovedet ikke at have om vores ønskebaby. Jeg vidste godt at det med amning nok ikke lige var sagen for mig, og det fik jeg helt bekræftet ved at afprøve det. 

Jeg bærer ikke rundt på en oplevelse der gør, at jeg burde føle sådan, men amning er bare slet slet ikke naturligt for mig. Andre må for min skyld amme til deres børn er 12, bare jeg slipper. Så vores søn blev flaskebarn og jeg blev en glad mor. 

mit råd er at du skal lytte til dig selv! Det er det allervigtigste! Andres mening skal du stikke op hvor solen ikke skinner. Am dit barn eller giv det flaske, bare du som nybagt mor er glad. Det er det vigtigste.

håber du kommer til at trives med din beslutning uanset hvad der er det rette for dig.

kh. Malene

Anmeld

14. november 2013

Masig

Anonym skriver:

De tanker havde jeg også, også efter jeg fødte og har det stadig.... For mit vedkommende fik jeg jo så et barn hvor amningen bare slet ikke fungerede og han måtte have flaske, så måske derfor jeg stadig synes det virker unaturligt og grænseoverskridende for mig... 

Jeg vil dog stadig gøre alt hvad jeg kan for at kunne amme mit næste barn, men nu må vi jo se om det bliver muligt næste gang....

Apropos grænseoverskridende, så er der en anden ting jeg synes er enormt grænseoverskridende for mig: Når min dreng har stådreng om morgenen, når jeg skal skifte ham... Jeg kan slet ikke have det altså!! 

Det er måske lidt komisk, for der er jo absolut intet seksuelt i det, men det er bare så mærkeligt synes jeg hehe... Min lille baby, han skal altså bare ikke have sådan noget 

Anmeld

14. november 2013

Elgaard73

Masig skriver:

De tanker havde jeg også, også efter jeg fødte og har det stadig.... For mit vedkommende fik jeg jo så et barn hvor amningen bare slet ikke fungerede og han måtte have flaske, så måske derfor jeg stadig synes det virker unaturligt og grænseoverskridende for mig... 

Jeg vil dog stadig gøre alt hvad jeg kan for at kunne amme mit næste barn, men nu må vi jo se om det bliver muligt næste gang....

Apropos grænseoverskridende, så er der en anden ting jeg synes er enormt grænseoverskridende for mig: Når min dreng har stådreng om morgenen, når jeg skal skifte ham... Jeg kan slet ikke have det altså!! 

Det er måske lidt komisk, for der er jo absolut intet seksuelt i det, men det er bare så mærkeligt synes jeg hehe... Min lille baby, han skal altså bare ikke have sådan noget 

He he...Den med stådrengen, kan jeg også skrive under på.

Da det skete første gang, gik jeg helt i panik og troede at jeg havde gjort noget helt forkert, eller på en eller anden måde, kommet til at røre ved ham på en upassende måde. Jeg ringede til en veninde (kl 5 om morgenen), med tre sønner, og var helt rundt på gulvet, indtil at hun grinende kunne fortælle, at det altså var helt normalt og faktisk et sundhedstegn.

Anmeld

14. november 2013

Masig

Elgaard73 skriver:

He he...Den med stådrengen, kan jeg også skrive under på.

Da det skete første gang, gik jeg helt i panik og troede at jeg havde gjort noget helt forkert, eller på en eller anden måde, kommet til at røre ved ham på en upassende måde. Jeg ringede til en veninde (kl 5 om morgenen), med tre sønner, og var helt rundt på gulvet, indtil at hun grinende kunne fortælle, at det altså var helt normalt og faktisk et sundhedstegn.

Hehe ja, jeg bliver også virkelig helt panisk når jeg oplever det, og synes bare efterhånden det sker ret tit altså... Synes slet ikke han er gammel nok til sådan noget!!

Hehe din veninde må alligevel have fået sig et godt grin den morgen 

Anmeld

14. november 2013

CroQuis

Har også de tanker..

Er i uge 31, og truffet beslutningen om at jeg vil amme..

Er dog stadig underlig ved tanken, da jeg forbinder brystet med noget seksuelt 

Men vi må se hvad der sker 

Anmeld

14. november 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej!

Jeg havde også den følelse da jeg var gravid, at det var meget grænseoverskridende, fordi jeg i forvejen er SUPER blufærdig!

Så jeg tror skam det er meget normalt!

Jeg kom så aldrig til at kunne "lide" at amme, så det blandet med startbesvær fra min søns side fik mig til at stoppe hurtigt igen..

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, nu føler jeg mig ikke så mærkelig mere med disse tanker 

Jeg forbinder også meget bryster med noget seksuelt. Da jeg jo heller ikke kender til andet, som en af jer også skriver.

Men jeg har altid tænkt at da jeg får børn så skal jeg amme, da jeg synes det er det bedste og tror også på det er det nemmeste da man har fået det op at køre Forstår slet ikke dem der synes det er så dejlig nemt og give flaske.

Så jeg har selvfølgelig gennem hele graviditeten tænkt at jeg vil amme mit barn Men har jo disse tanker alligevel 

Synes det virker så besværligt, man skal købe modermølkserstatning, så skal flaskerne blandes, og så skal de have en bestemt temperatur før barnet kan drikke det, flaskerne vaskes osv. Synes det virker så besværligt. Men selvfølgelig da der er nogle der ikke kan få amningen til at køre så må det jo være sådan, og selvfølgelig er man ikke nogen dårlig mor på grund af det

Og jeg føler mig ikke præsset på nogen måde til at amme, er nok mest mig selv der præsser mig selv, fordi jeg synes man i det mindste skal give det et forsøg og vil blive så glad hvis jeg får det til at lykkes

Så må jeg bare håbe det bliver som hos nogle af jer andre at det bliver helt naturligt da barnet er født Tror også jeg vil prøve at tænke at det her er helt naturligt og vi er skabt til det, og så gemme min generthed væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.