Burde jeg ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. november 2013

Simona

Hej de damer

Jeg er gravid 4+5, og ringede forleden til min læge. Hun ville ikke se mig før jeg var i uge 9+, men jeg kunne da komme ned for at få taget en graviditetstest og "så kunne vi jo tage den derfra".

Lidt som om hun ikke troede på mig før hun selv havde testet.. men har altså 10 positive tests til at ligge herhjemme.

Men jeg har meget voldsomme smerter i underlivet og i lænden, lidt ligesom menstruationssmerter, bare MEGET værre

Burde jeg alligevel bede hende om at tage et kig på mig, og ikke "bare" tage en test for at se om det var sandt?

Knus en førstegangsgravid. Som er nervøs over alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Lykke:)

Hej de damer

Jeg er gravid 4+5, og ringede forleden til min læge. Hun ville ikke se mig før jeg var i uge 9+, men jeg kunne da komme ned for at få taget en graviditetstest og "så kunne vi jo tage den derfra".

Lidt som om hun ikke troede på mig før hun selv havde testet.. men har altså 10 positive tests til at ligge herhjemme.

Men jeg har meget voldsomme smerter i underlivet og i lænden, lidt ligesom menstruationssmerter, bare MEGET værre

Burde jeg alligevel bede hende om at tage et kig på mig, og ikke "bare" tage en test for at se om det var sandt?

Hendes test viser det samme som din
Kan godt forstå du er bekymret, men hvis en spontan abort er igang kan hun hverken gøre fra eller til. Tillykke med graviditeten!

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Simona skriver:

Hej de damer

Hvor længe har du haft det?? Og har du blødt? Jeg ville nok ring, for en sikkerheds skyld

Anmeld

14. november 2013

Simona

I en uges tid vil jeg tro.
Jeg har slet ikke blødt overhovedet, tror bestemt ikke jeg er ved at abortere.

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Simona skriver:

I en uges tid vil jeg tro.
Jeg har slet ikke blødt overhovedet, tror bestemt ikke jeg er ved at abortere.

Hmmm... Altså mange mærker jo mens ligende smerter men det burde jo helst ik gøre meget ondt.... Kroppen er jo ved at Gi sig, men det kunne jo os skyldes andet... Evt udenfor livmodere .... Jeg er ik til læger men jeg ville altså ha taget kontakt.... I sin tid havde jeg det samme, det viste sig senere at min datter faktisk er tvilling men at den ene gik til da jeg havde smerterne....

Men det kan jo os bare skyldes din krop gir sig og gør plads til baby og alt det andet ;-)

Anmeld

14. november 2013

L&V

Simona skriver:

Hej de damer

Der er ik rigtig nogen grund til at ringe til lægen de ka ik cøre til eller fra og deres test er lige som dem du selv ka købe og ang at komme derned omkring 9 uge er helt normalt for det er der blodprøver og vandrejournal ska laves

Anmeld

14. november 2013

Manna

Alt er jo relativt.
Hvordan plejer dine mens smerter at være? Hvis de er meget milde kan det jo være, du ikke har så ondt, som nogle af vi andre med kraftige mens smerter kan forestille os, når du siger, det er meget værre.
Jeg havde selv en spontan abort inden jeg blev gravid denne gang. Det startede med meget voldsomme menssmerter og jeg begyndte at bløde ½ time efter.
Der er mange, som har menslignende smerter i starten af graviditeten. Mine var milde og slet ikke så kraftige som under mens. Hvis du er meget bekymret og fokuseret, kan du selv gøre smerterne værre.
Det er helt rigtigt som flere siger, lægen kan ikke gøre hverken fra eller til - så vidt jeg er orienteret vil en graviditet uden for livmoderen først gøre ondt senere (jeg har set omkring uge 6), men det kan måske være en forklaring og så kan lægen selvfølgelig sende dig til scanning.
Der er stor forskel på om læger vil lave graviditetstesten selv. Jeg tror da, de laver penge på at gøre det, selvom deres test jo ikke er anderledes end den vi selv kan købe. Hos min læge måtte jeg sige, at jeg var blevet scannet og så kunne jeg godt slippe for at komme med en urinprøve
Håber alt går vel og tillykke.

Anmeld

14. november 2013

Simona

Tak for alle jeres svar

Snakkede med sekretæren som sagde hun ikke havde tid i morgen, og at jeg skulle ringe næste uge..

Jeg har altid haft meget stærke menstruationssmerter, så jeg måtte være sengeliggende 1-2 dage.

Måske føles det værre denne gang fordi det har varret i så lang tid.. det er ikke hele dagen, men kommer i ryk og varer måske en halv time.

Tog lige en test som viste skrigende positiv inden jeg overhovedet havde lagt den fra mig, så min spunk skal nok holde fast.

Er det ikke bare slemme ligamentsmerter?
Ved godt I ikke kan give et klart svar, og kun min læge kan.. har bare brug for noget beroligelse, da jeg jo ikke kan komme til min læge før næste uge..

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Simona skriver:

Tak for alle jeres svar

Snakkede med sekretæren som sagde hun ikke havde tid i morgen, og at jeg skulle ringe næste uge..

Jeg har altid haft meget stærke menstruationssmerter, så jeg måtte være sengeliggende 1-2 dage.

Måske føles det værre denne gang fordi det har varret i så lang tid.. det er ikke hele dagen, men kommer i ryk og varer måske en halv time.

Tog lige en test som viste skrigende positiv inden jeg overhovedet havde lagt den fra mig, så min spunk skal nok holde fast.

Ved godt I ikke kan give et klart svar, og kun min læge kan.. har bare brug for noget beroligelse, da jeg jo ikke kan komme til min læge før næste uge..

Er ret sikker på at det er slemme ligsmerter hvis du plejer at døje med smerter ved alm mens... :-) så mon ikke bebs har det godt :-)

Anmeld

14. november 2013

Holbæktrunten

Simona skriver:

Tak for alle jeres svar

Jeg forstår slet ikke at du ikke har fået en akut tid når du har så ondt... Jeg ville faktisk være bekymret for om jeg evt havde en graviditet udenfor livmoderen... Jo før det bliver opdaget jo bedre.

Håber virkeligt ikke at der er noget galt, men det bør altså ikke gøre så ondt... Ring og insister på at blive set på, og ellers så ring til vagtlægen efter kl 16...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.