Glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2013

Nessie

Mie89 skriver:

Jeg skal lige være sikker på at jeg er med her - 

Du har haft sukkersyge i begge dine graviditeter? 

Og testen har vist det der omkring uge 28-30 ? 

Ja, begge gange.

Ved første glukosebelastning var der ingenting, men ved den anden var der. Her sidste gang lå den på 9,0 som er grænsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Frk.S

Mie89 skriver:

Tror jeg skal have lavet den igen, da der jo stadig er risiko for at jeg kan nå at udvikle diabetes.. Jeg har jo stadig lidt mere end halvdelen tilbage 

Desuden har jeg både diabetes i familie og et BMI på 28, så har to risiko-faktorer med i bagagen ved ikke om det har noget at sige.. 

Det har noget at sige.... det er lige præcis derfor.
Har man flere risikofaktorer anbefaler man at teste 2 gange.

Anmeld

13. november 2013

grinny

Jeg er i risikogruppen, men blev kun testet i uge 28. Tror det er forskelligt fra sted til sted

Anmeld

13. november 2013

BabyDrømme23

Mie89 skriver:

Hej alle dejlige baby-brugere ! 

Jeg har idag fået lavet en glukoseblastning (19+0) og den viste at mit blodsukkertal lå på 6,1 - hvilket jo skulle være helt fint 

Men jeg skal stadigvæk have lavet testen igen i uge 28-30. 

Er der nogen af jer der har fået lavet testen to gange, hvor den første så fin ud, men at den anden test så viste at i havde sukkersyge?? 

Jeg fik lavet en i uge 13 og en i uge 28 og begge viste at være normale. Altså ikke sukkersyge. 

Men tror sagtens det kan ske at man først ikke har det og så får det i uge 28. 

Men der er relativt rigtig få gravide der får graviditetssukkersyge

Anmeld

13. november 2013

BabyDrømme23

BabyDrømme23 skriver:

Jeg fik lavet en i uge 13 og en i uge 28 og begge viste at være normale. Altså ikke sukkersyge. 

Men tror sagtens det kan ske at man først ikke har det og så får det i uge 28. 

Men der er relativt rigtig få gravide der får graviditetssukkersyge

Jeg er som sådan ikke i risiko gruppen for at få diabetes, der er ikke nogen rigtig tæt på i familien som har sukkersyge/diabetes. Men min mor har haft problemer med det i hendes graviditeter. Men det er ikke derfor jeg blev testet.

Jeg blev i første omgang testet fordi der var sukker i urinen og faste blodsukker var lidt over grænsen for gravide. (grænsen for blodsukkeret er lidt lavere da man er gravid). 

Så da jeg var til 2 lægeundersøgelse var der igen sukker i urinen og blev derfor henvist igen til glukosebelastning i uge 28.

Men tror ellers at man kun skal til glukosebelsatning i uge 28 hvis man ikke har tegn på noget, men nogen tæt på i familien har diabetes

Anmeld

14. november 2013

Mie89

Babymor1013 skriver:

Jeps jeg gik fri i min første graviditet til første test - men "dumpede" 2. gang. Jeg havde fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge. 

1½ år efter fødslen udviklede det dog sig til en diabetes type 2 

Tak for svar - håber jeg går fri , det ville da være rarest 

Anmeld

14. november 2013

Mie89

Rockertand skriver:

Er selv i sundhedsvæsnet og bad min læge argumentere for glukosebelastning i stedet for blodprøver, og det kunne han ikke.

Haha  Det var ski smart 

Anmeld

14. november 2013

Mie89

Frk.S skriver:

Det har noget at sige.... det er lige præcis derfor.
Har man flere risikofaktorer anbefaler man at teste 2 gange.

Tak for svar - tænkte nok også at det var sådan det hængte sammen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.