Motion og "hård" træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
5 svar
1 synes godt om
12. november 2013

PH1988

Hjælp :-)

jeg er blevet gravid (meget tidlig endnu) 5+6.

jeg går til cirkeltræning hver uge. Når jeg rejser mig fra at have siddet ned gør det meget ondt nede ved min livmoder. Burde jeg stoppe med den lidt hårdere træning?

er nervøs for at miste

gode råd søges :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

Papillon

Jeg træner selv, omend ikke så meget, da graviditeten dræner mig for energi. Hvad jeg kan læse mig til, kan man gøre, som man plejer. Du kan altså sagtens træne, du skal bare helst ikke øge intensiteten.

Derudover skal man lytte til sin krop og sætte tempoet ned, hvis man føler ubehag. Så egentlig vil jeg bare tro, at du blot skulle sætte tempoet ned og holde lidt mere pause mellem sættene (eller hvad man kalder det ved cirkeltræning), hvis det er muligt

Jeg oplever også selv lidt ømhed omkring underlivet ved træning, men så længe det ikke er voldsomt, kan jeg ikke forestille mig, det er alvorligt. Men hvis det bekymrer dig, så gør, hvad du føler er bedst for dig 

Anmeld

12. november 2013

Kamulla

evt. fortælle din træner at du er gravid.. har en veninde i USA der trænede Cross fit til hun var ret langt henne.. er kroppen van til træning så burde der ikke ske noget, mere hvis kroppen ikke er van til træningen og man begynder hård træning op under graviditet det er noget skidt

Anmeld

12. november 2013

PH1988

Mange tak for svar Har gået til det 2 mdr inden jeg opdagede jeg var gravid.

Har dog sprunget over et par gange og erstattet det med gode powerwalk ture. Tager til træning igen næste uge så må jeg tage den lidt med ro

min svigermor går på holdet og hun skal helst ikke få mistanke om noget 

god aften til jer 

Anmeld

13. november 2013

christina92

Lyt til din krop! Den skal nok sige til hvis du skal skrue ned for hårdheden eller tempoet 

Det kan sagtens lade sig gøre at fortsætte med at være aktiv,  nok ikke helt på samme niveau som inden men jeg var i mit livs form 2 dage inden jeg fødte. Var 37+5 og løb 3,6km uden problemer overhovedet 

Anmeld

13. november 2013

mommy1991

PH1988 skriver:

Hjælp :-)

jeg er blevet gravid (meget tidlig endnu) 5+6.

jeg går til cirkeltræning hver uge. Når jeg rejser mig fra at have siddet ned gør det meget ondt nede ved min livmoder. Burde jeg stoppe med den lidt hårdere træning?

er nervøs for at miste

gode råd søges :-)

Jeg trænede indtil uge 38, 4-5 gange om ugen.. Bare lyt til din krop, hvis noget gør ondt så skal du stoppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.