Der skal egentlig ikke så meget til - men jeg er så heller ikke fanatisk. Jeg spiser rimeligt sundt til hverdag - men kan sagtens skeje ud.
Tænk over at spare på fedtet og få puttet masser af grøntsager i, når du laver varm mad.
Skift hvidt brød, pasta og ris ud med fuldkorn. Og spar på smør og fede mælkeprodukter. Spar på sukker - på havregryn kan man f.eks. spise lidt rosiner i stedet for hvidt sukker.
Køb fedtfattigt kød - jeg bruger f.eks. hakket kylling til både boller i karry og frikadeller. Laver jeg f.eks. kødsovs, så er det altid rimeligt fedtfattigt kød og så masser af revne grøntsager i - gerne lige så meget grønt som kød!
Drop junkfood og søde sager - man kan sagtens lave en gid pizza selv, som er meget bedre og sundere end en købepizza. Køb/lav en pizzabund med noget groft mel. Vælg f.eks. Lufttørret skinke fremfor fed pepperoni og lav den med en smule fedtfattig ost i stedet for en masse fed ost.
Det kræver lige at man tænker over det, når man handler - men de fleste retter kan laves sundt. 
Anmeld