bruger Nan ha 1... men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.791 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2013

Anonym trådstarter

Han har pludselig fået så hård mave, han er 6 uger og flaskebarn fra fødslen... Giver ham laktulose 2x6 ml, men stadig er det helt koldt om formiddagen og aften er det noget smat, har prøvet movicol Det havde slet ingen effekt 

ville i skifte og prøve f.eks. Allomin Syrnet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

L&V

Anonym skriver:

Han har pludselig fået så hård mave, han er 6 uger og flaskebarn fra fødslen... Giver ham laktulose 2x6 ml, men stadig er det helt koldt om formiddagen og aften er det noget smat, har prøvet movicol Det havde slet ingen effekt 

Hvor længe prøvede i movicol??
Syrnet ku være en mulighed eller gå over til noget af det milde som nan ha, profylak eller nutrimigen

Anmeld

11. november 2013

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Har kun god erfaring med allomin syrnet. Vi giver ham to tre flasker om dagen med det og resten er bare blå allomin men han har afføring hverdag

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Hvor længe prøvede i movicol??
Syrnet ku være en mulighed eller gå over til noget af det milde som nan ha, profylak eller nutrimigen

I en god ugens tid, hvor han skreg og skreg

hvad er forskellen på Nan ha 1 og profylak? 

Anmeld

11. november 2013

L&V

I en god ugens tid, hvor han skreg og skreg

hvad er forskellen på Nan ha 1 og profylak? 

Spaltningen af proteinerne nan ha er spaltet okay men i profylak er de stort set knust og det gør det meget lettere at fordøje for dem

Det var heller ikke længe i prøvede hvis han simpelthen bare er vildt forstoppet

Anmeld

11. november 2013

UnderCover37

Jeg personligt synes du skal kontakte din læge for at finde den helt rigtige mængde Lactulose, Movicol eller et godt alternativ kostmæssigt som fx Grøn allomin men tal med lægen om mulighederne.

Profylak eller nutramigen er specialkost til babyer med allergi og har ikke nogen aff fremmende effekt, Nan1 HA er som alm mme men man har pillet nogle ting ud der er mistænkt for at kunne fremme allergi, men det er ikke allergikost og er ikke specielt skånsomt for maven ift afføring.

Anmeld

11. november 2013

UnderCover37

Prøv at læse under de links jeg gav i sidste svar eller hvad sundhedsplejersken.nu skriver her om de forskellige typer erstatning

Anmeld

11. november 2013

Clisolka

Jeg ville ringe og høre SP ad inden du skifter. Vi har selv haft problemer herhjemme med forstoppelse, men vi brugte Allomin syrnet - nu er vi hoppet på Nan 1, og har ingen problemer mere. Vi prøvede lactulose, men det havde ingen virkning. 

Han er 9 uger nu og har afføring 1-2 gange om dagen. 

Anmeld

12. november 2013

Starfish

Anonym skriver:

Jeg ville skifte væk fra Nan, da det er min erfaring at nogle børn får hård mave af det.

I stedet ville jeg skifte til Alumin og så evt give alm Allomin 1 og så 2 flasker om dagen som Alumin Syrnet. Hvis det ikke hjælper nok, kan man give alle dagens flasker som Allomin Syrnet.

Læs også på flasken med Lactulose hvad max-dosis er for et barn som vejer det dit barn gør. Giv max-dosis.

Hvis ikke noget af det hjælper vil jeg mene, at du skal have fat i din læge.

Anmeld

12. november 2013

Kløver

Her virkede det at supplere med grøn allomin til afføringen var normal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.