Trivsel / søvn ved amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. november 2013

Xolia

Hej.

Jeg ammer min dreng på 7 uger. Han har fra 2 uger fået ekstra via flaske, typisk mit eget som er malket ud. Jeg vil dog gerne helt undgå at skulle malke ud / give MME.

Hvad gør jeg?

Han har meget svært ved at sove mere end 5-15 min ad gangen når han IKKE har fået en ekstra flaske. Han kan som regel sagtens tage de 90mL MME som jeg har lavet, i går tog han faktisk 2 flasker = 180mL MME.

Er han i trivsel selvom han ikke kan sove mere ad gangen? Han vågner som regel når jeg lægger ham fra mig efter han er faldet i søvn hos mig, men tit, hvis jeg lader ham ligge hos mig, så sover han stadig kun 5-15 min.

Han kan således være vågen stort set fra kl. 14/16 stykker til 23/1 - dvs. rigtig mange timer. Er det OK?
Han bliver som regel tilbudt flaske omkring kl. 23 - da vi alle er MEGET trætte, og så sover han typisk 3-5 timer.

Hjælp... (også selvom det er rodet)

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

Smilehul

Jo mere du ammer, jo mere mælk er der jo? Bebsen er jo selv med til at "producerer" mælken, men synes det er fint du giver flaske, hvis barnet trives ved det og har behovet.

Lig evt. evt nogle sutteklude, der har din duft med i sengen, am i dæmpet/slukket lys og lig ham i sengen.

Det har virket med vores 

Anmeld

11. november 2013

L&V

Xolia skriver:

Hej.

Jeg ammer min dreng på 7 uger. Han har fra 2 uger fået ekstra via flaske, typisk mit eget som er malket ud. Jeg vil dog gerne helt undgå at skulle malke ud / give MME.

Hvad gør jeg?

Han har meget svært ved at sove mere end 5-15 min ad gangen når han IKKE har fået en ekstra flaske. Han kan som regel sagtens tage de 90mL MME som jeg har lavet, i går tog han faktisk 2 flasker = 180mL MME.

Er han i trivsel selvom han ikke kan sove mere ad gangen? Han vågner som regel når jeg lægger ham fra mig efter han er faldet i søvn hos mig, men tit, hvis jeg lader ham ligge hos mig, så sover han stadig kun 5-15 min.

Han kan således være vågen stort set fra kl. 14/16 stykker til 23/1 - dvs. rigtig mange timer. Er det OK?
Han bliver som regel tilbudt flaske omkring kl. 23 - da vi alle er MEGET trætte, og så sover han typisk 3-5 timer.

-Xolia-

Jeg vil sige at hvis han spiser de ml mme som du beskriver så er det jo fordi han er sulten også ville jeg gi ham det.. Det er godt nok ikke meget søvn han får når man tænker på hvor stort et behov sådan en lille fyr har for søvn. Så hvis det var mig ville jeg supplere med flaske også må det være sån også må du jo amme alt det du nu ka

Anmeld

11. november 2013

2721

Xolia skriver:

Hej.

Hvad gør jeg?

-Xolia-

Hej
Har du prøvet at tage et par dage hvor i arbejder på at øge din mælkeproduktion?
I de dage handler det bare om at have ro og fred og en masse masse hud til hud kontakt og så bare lade ham sutte alt det han lyster?

Her hjalp det rigtig meget og jeg fuldammede min søn indtil han var 6 mdr.
Er ikke sikkert det vil hjælpe hos jer, men så længe han trives, tager på osv ville jeg da give det et forsøg.

Anmeld

11. november 2013

modesty

Xolia skriver:

Hej.

Hvad gør jeg?

-Xolia-

Som andre også er inde på - sørger du for at amme ham ofte for at hæve din mælkeproduktion? Det er specielt i aften- og nattetimerne der gerne skal ammes meget (du skal selvfølgelig ikke tvinge ham til at spise hvis han ikke er sulten).

Hvordan tager han på? Har du en god SP du kan snakke med, som evt. kan give ham en ekstravejning? Der er jo nogle kvinder der ikke har nok næring i mælken. Normalt er jeg heftig fortaler for amning, men det nytter jo ikke hvis ikke mælken er næringsfyldt nok. 

Det at han ikke sover meget, behøver slet ikke at have nogen sammenhæng med amning/sult. Men når du beskriver at han sover 3-5 timer efter en flaske, hvor han ellers ville vågne efter et kvarter, kan noget jo godt tyde på at det er tilfældet her. Hvordan sover/vågner han så i løbet af resten af natten/tidlig morgen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.