Anonym skriver:
Er anno da jeg skammer mig 
har en lille en, under 1 år gammel, startede på HF (hvilket kæresten også gjorde) i august, hun går i vuggestue, men hun har den sidste 1½-2 måneder sovet elendigt, været vågen flere timer om natten og været syg det meste af tiden.
Jeg får ikke lavet lektier, sovet nok, og har ikke rigtig tid til at lave ordenlig aftensmad fordi jeg har brug for at slappe af og ikke kan overskue noget!
Er der ikke nogen der kan fortælle det går over!
Har droppet ud af en del uddannelser pga jeg kørte surt i det, og føler jeg aldrig bliver færdig med noget hvis jeg ikke kan klare det her!
Det går over! - og du skal bide tænderne sammen og tro på, at du får din HF. Alle oplever perioder, hvor kombinationen af skole eller job og små børn virker uoverskuelig, og hvor overskuddet svigter, og bagefter undrer man sig over, at man klarede skærene, men det gør man, så længe man ikke mister troen på sig selv.
Kan du ikke lave planer for nogle af lektierne - beslutte, at du SKAL lave lektie a og b, MÅSKE når c og d, og at det så er ok, at du ikke når e og f? Så virker det lidt mindre uoverskueligt, og din samvittighed får det bedre.
Det er svært at være sin egen "arbejdsgiver" og disponere over noget af sin "arbejds"tid selv, når overskuddet er væk - men struktur og aftaler med dig selv kan være vejen frem.
Anmeld