Barn 1 kejserbarn - barn 2 ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

Lapinlempi

Hejsa
Har termin 18.nov med vort 2.barn. Først fødte blev taget ved akut kejsersnit for små 3 år siden.  Frygtede ikke at skulle føde første gang men må sige, at min jordmoder har sat en skræk i livet på mig. Tanken om at aret efter kejsersnittet skulle springe op og baby blive født ud af bughulen (dødt), eller det bare springer op midt i det hele skræmmer mig utroligt meget.

Vil rigtig gerne høre fra andre herinde der har fået kejsersnit og efterfølgende født normalt......eller hvor der har været komplikationer for hvad skal man være opmærksom på  

Mvh
Vicki, En meget nervøs 2.gangs fødende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

sabi1979

Hejsa
Og tillykke med graviditeten
Jeg fødte ved planlagt kejsersnit for 10 år siden og venter nu vores barn nr. 2 til august, og jeg glæder mig til at føde normalt, og har ikke fået sådan noget at vide kunne ske, og jeg tænker heller ikke på det  Jeg har desværre ikke noget råd til dig , men jeg tror ikke du skal tænke for meget på det, det skal nok gå godt 
Held og Lykke til dig

Knus sabrina  35+4

Anmeld

25. juli 2009

Joan ( Smallie )

Hejsa jeg fødte Niels den 16/7-07 ved akut kejsersnit og den 24/2-09 fødte jeg Anne på nomal vis. Det gik godt men var en hård fødsel. Jeg er glad for at jeg fik lov til at føde hende nomalt.
De ting din jordmor har sagt til dig er nogen ting de skal sige. Det skal så også siges at når du går i fødsel så er du bundet til sengen og du kan ikke komme i vand. Når du kommer ind sætter de, de der ting på maven så de kan følge den lille og dine veer og sådan ligger du faktisk ind til du har født. Det er ikke ret tit det sker at der går hul på aret fra kejsersnit men hvis du r meget bange for at føde syntes jeg du skal vælge ks igen. Og så skal du jo også lige vide at hvis der sker noget så er de klar til at køre jer ned på op.

Men hvis du vil vide mere så sprøger du bare

Joan

Anmeld

25. juli 2009

Mumto3

ARHG!!!! Hvor bliver jeg hissig når jeg læser sådan noget!!!! Dumme dumme dumme jordemoder!!! Det skal hun da ikke sige til dig på den måde!

Det er rigtigt at livmoderen er lidt mere sårbar der hvor snittet blev lagt, end hvis du ikke havde fået kejsersnit, men ved du hvad, det sker EKSTREMT SJÆLDENT, og hvis man ikke gør noget, ja så kan barnet dø, men man står jo ikke bare og kigger på. HVIS der sker noget, så skynder man sig at forløse barnet, og derfor dør det ikke! Som sagt sker det ekstremt sjældent!!! - men der sker lige så tit som at livmoderen går i stykker som følge af at man har fået ve-drop. Og har hun sagt det til dig? At alle, kejsersnit eller ej, risikere at sprænge livmoderen som følge af at få ve-drop? Næppe. For det fortæller man normalt ikke, netop fordi det sker så ekstremt sjældent, og det ENESTE man opnår ved at sige det til en gravid, er at hun bliver bange. Når man skal føde er det langt bedre at føle sig tryg end at føle sig bange.

Der er MASSER kvinder der har født vaginalt efter et kejsersnit. Hvis du kan læse engelsk er der masser af beretninger og statisik tilgængeligt på amerikanske hjemmesider. Søg på VBAC eller VBA2C  (det står for Vaginal Birth After Cecarean, altså vaginal fødsel efter kejsersnit, og Vaginal Birth After 2 Cecarean, der er faktisk også hjemmesider for VBA3C)

Så virkeligheden er altså at MAN SAGTENS KAN FØDE VAGINALT efter man har fået et kejsersnit.

Bed om at få en ny konsultationsjordemoder, og sig at du vil have en der ser positivt på at du føder selv. Hende den sure mokke du har nu, kan du ikke bruge til noget!

Anmeld

25. juli 2009

Lapinlempi

Tusind tak for svarene. Tror nok jeg er nød til at konfrontere min "kære" jordmoder med den påvirkning hendes ord har haft på mig.

Anmeld

25. juli 2009

ekzunz

Jeg fødte Lukas den 8.12.04 ved akut kejsersnit, og 15 1/2 md. senere fødte jeg Klara på normal vis. Jeg fik også at vide at der var mulighed for at der kunne opstå komplikationer, men at det var sjældent. Jeg fik et møde med en fødselslæge hvor jeg kunne stille spørgsmål og jeg fik en masse informationer  som gjorde at jeg følte mig helt tryg ved at prøve at føde vaginalt.

Da jeg så fik veer blev jeg bedt om at komme på fødegangen allerede 1. gang jeg ringede og på trods af at jeg egentlig slet ikke var gået i fødsel (livmoderhals mm) fik jeg lov at blive så de kunne holde øje med mig. Og da fødslen gik rigtigt i gang blev der også holdt lidt mere øje med mig, så jeg følte mig helt tryg - og alt gik da også helt perfekt.....

Jeg synes du skal tage en snak med din jordemoder igen - og måske bede om et møde med en fødselslæge så du kan få lidt ro i sindet....

Anmeld

26. juli 2009

Nanna1985

Det er ikk ret tit, der sker noget.. Har en god veninde, som fik et planlagt kejsersnit.. 4 år senere fødte hun selv barn nr. 2 og det gik helt fiiint uden problemer..

Jeg har selv fået et aks første gang og venter os nr. 2 nu og har termin d. 1 September.. Jeg glæde rmig til at skulle prøve og føde selv
Tænkt ikk så meget over det og så tag en snak med din jordemoder om dine tanker, så du kan glæde dig, istedet for at være bange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.