Komme igennem vinteren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2013

Anonym trådstarter

Ja, til alle jer der har angst, depression og lign, hvor det bliver ekstra slemt, eller meget simpelt bare bryder frem igen her i disse mørke tider..

Hvad gør i for at komme gennem hverdagen?? Jeg blev lidt overrumplet, for min angst brød totalt igennem den anden dag, hvilket den ikke har gjort i over et år. Tror selv at det har lidt at gøre med det pludselig også er blevet så mørkt, og føler bare sådan en uro i kroppen.. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden familien, men de skal jo heller ikke bebyrdes med mine gener, og slet ikke mit barn.

Er i forvejen gravid med 2, et godt stykke over halvvejs, og føler mig slet ikke klar til at der skal komme en mere nu, hvor jeg har fået det sådan igen..

Nogle gode råd?

(der kan svares anonymt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja, til alle jer der har angst, depression og lign, hvor det bliver ekstra slemt, eller meget simpelt bare bryder frem igen her i disse mørke tider..

Hvad gør i for at komme gennem hverdagen?? Jeg blev lidt overrumplet, for min angst brød totalt igennem den anden dag, hvilket den ikke har gjort i over et år. Tror selv at det har lidt at gøre med det pludselig også er blevet så mørkt, og føler bare sådan en uro i kroppen.. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden familien, men de skal jo heller ikke bebyrdes med mine gener, og slet ikke mit barn.

Er i forvejen gravid med 2, et godt stykke over halvvejs, og føler mig slet ikke klar til at der skal komme en mere nu, hvor jeg har fået det sådan igen..

Nogle gode råd?

(der kan svares anonymt)

Jeg har godt nok ikke børn(og min familie bor på en anden ø end mig)

Hvis jeg er ude, går jeg væk og trækker vejret dybt.

når jeg er hjemme sætter jeg musik på(lige nu med høretelefoner), og sætter mig til at skrive.. for så forsvinder jeg ind i min egen verden.
og så siger jeg meget nej, hvis jeg ikke har lyst til at tage et sted hen(også selvom at det kan være kedeligt altid at være alene), men kun hvis det ikke er vigtige ting.. (som at se min familie)

Men jeg har lært at leve med det, men jeg kæmper for det hver dag, for jeg gider ikke have at det skal styre mit liv. det gør jeg og jeg har drømme, som jeg gerne vil have ud..

Hvis du er bange for når den nye kommer, er du nød til at snakke med nogen, for ellers kan det gå galt når barnet kommer. for dig selv og for dine børn.

hvis du ikke vil snakke med familie, hvad så med en ven eller en proffesionel?? for at få nogle af tankerne ud. (hvilket jeg gør når jeg skriver her. jeg skriver ikke tankerne ned, men det hjælper og jeg tænker ikke så meget over det)

Anmeld

10. november 2013

Sørens

Først KNUUUS Jeg kender det SÅ godt , led selv af angst i mange år da jeg var yngre, har nu fået styr på det gennem terapi, medicin og god støtte fra min mand. Men jeg tænker på om du har overvejet lysterapi? Jeg begyndte at bruge det hver dag i hele efterårs og vinterperioden. Min er et vækkeur der fungerer som en solopgang...den indstilles til at lade "solen stå op" lige så langsomt fra feks kL.05.30 og ender så med fuld sol og evt bippen når man skal op kl. Feks 07. Man kan også bare sidde foran lyset og læse eller andet en halv eller hel time om dagen. Det hjalp mig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.