Åh, chance for overlevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.379 visninger
10 svar
19 synes godt om
10. november 2013

Marianne1989

Ja, sådan ser det ud her i uge 24. Jeg bliver fortsat meget oppustet og tyk om aftenen. Så slemt at jeg synes alting er hårdt - binde mine sko, give min hund snor på Osv. Bar det at bukke sig ned efter ting - puha! Jeg tror ikke det går længe igen, før jeg render rundt med en tyk mavse .. Jeg glæder miiiig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

M (:

Ja, sådan ser det ud her i uge 24. Jeg bliver fortsat meget oppustet og tyk om aftenen. Så slemt at jeg synes alting er hårdt - binde mine sko, give min hund snor på Osv. Bar det at bukke sig ned efter ting - puha! Jeg tror ikke det går længe igen, før jeg render rundt med en tyk mavse .. Jeg glæder miiiig

Der begynder da at ske lidt nu 

Anmeld

10. november 2013

Babiesontheway

Marianne1989 skriver:

Kan tydelig se der begynder at ske noget nu!

og puha ja, det med at bukke sig ned og tage sko på er en kamp uden lige

Anmeld

11. november 2013

MIWULA

Marianne1989 skriver:

Sikke en fin lille bule der begynder at titte frem nu..

Anmeld

11. november 2013

Kløver

Synes godt man kan ane lidt efterhånden

Lidt forvirret over din overskrift, den har jo ikke noget med noget at gøre

Anmeld

12. november 2013

Marianne1989

Maja84 skriver:

Synes godt man kan ane lidt efterhånden

Lidt forvirret over din overskrift, den har jo ikke noget med noget at gøre

Jo, men det er nu fælles for alle der er nået uge 24 .. Jeg glemte bare at uddybe det. I uge 24 er der en reel overlevelseschance, og det glædede jeg mig bare over ..

Anmeld

13. november 2013

Kløver

Marianne1989 skriver:

Jo, men det er nu fælles for alle der er nået uge 24 .. Jeg glemte bare at uddybe det. I uge 24 er der en reel overlevelseschance, og det glædede jeg mig bare over ..

Ja det ved jeg, den forøgedes jo hver uge, ligesom når man når over uge 34 er det ikke nødvendigt med lungemodner. Virkede bare lige dramatisk i forhold til indholdet. En graviditet har jo mange dejlige milepæls at glæde sig over

Anmeld

13. november 2013

Marianne1989

Maja84 skriver:

Ja det ved jeg, den forøgedes jo hver uge, ligesom når man når over uge 34 er det ikke nødvendigt med lungemodner. Virkede bare lige dramatisk i forhold til indholdet. En graviditet har jo mange dejlige milepæls at glæde sig over

Ja, men mange taler bare om at uge 24 er godt at nå til ift. barnets overlevelse i tilfælde af fødsel. - At det faktisk er en decideret milepæl, idet det har meget stærk formodning i mod sig, at barnet har nogen form for overlevelseschance før denne uge - Lidt ligesom uge 12 i forbindelse med markant stigning i chance for at fostret bliver siddende, og ikke bare at det at chancen forøgedes hver uge. Chancen forøgedes jo ikke som sådan fra uge 14 til uge 15 kan man jo sige. Der er barnet alt alt for underudviklet til at klare sig. 

Jeg ville skrive mere, så det lød mere som en glæde end en decideret bekymring, eller jeg rent faktisk stod i en dramatisk situation - men overskriften havde kun så og så mange tegn at benytte sig af, herefter glemte jeg helt, da jeg fortsatte i den egentlige textbox, hvordan overskriften kom til at se ud. 

Anmeld

13. november 2013

Kløver

Ja, men mange taler bare om at uge 24 er godt at nå til ift. barnets overlevelse i tilfælde af fødsel. - At det faktisk er en decideret milepæl, idet det har meget stærk formodning i mod sig, at barnet har nogen form for overlevelseschance før denne uge - Lidt ligesom uge 12 i forbindelse med markant stigning i chance for at fostret bliver siddende, og ikke bare at det at chancen forøgedes hver uge. Chancen forøgedes jo ikke som sådan fra uge 14 til uge 15 kan man jo sige. Der er barnet alt alt for underudviklet til at klare sig. 

Jeg ville skrive mere, så det lød mere som en glæde end en decideret bekymring, eller jeg rent faktisk stod i en dramatisk situation - men overskriften havde kun så og så mange tegn at benytte sig af, herefter glemte jeg helt, da jeg fortsatte i den egentlige textbox, hvordan overskriften kom til at se ud. 

Har selv 2 graviditeter bag mig så kender godt milepælfne og tror det er forskelligt hvad ens største milepæl er, selvom man når uge 24 er det jo langtfra et godt scenarie at føde i uge 24+

Gjorde også bare opmærksom på at overskriften. Ikke passede med indlægget og ikke gav nogen mening, det var ikke for at negligere en milepæl, men kunne ligespille vide at det var det, indlægget handlede om når du skrev som DIY skrev 

Anmeld

13. november 2013

Marianne1989

Maja84 skriver:

Har selv 2 graviditeter bag mig så kender godt milepælfne og tror det er forskelligt hvad ens største milepæl er, selvom man når uge 24 er det jo langtfra et godt scenarie at føde i uge 24+

Gjorde også bare opmærksom på at overskriften. Ikke passede med indlægget og ikke gav nogen mening, det var ikke for at negligere en milepæl, men kunne ligespille vide at det var det, indlægget handlede om når du skrev som DIY skrev 

Du skrev, at "den ikke havde noget med noget at gøre" - hvilket jeg må erklære mig uenig med dig i. Begrundelsen er den samme, som jeg skrev før - nemlig, at overlevelseschancen er reel i tilfælde af fødsel, og dette sker i uge 24. Dermed har det jo også "noget med noget" at gøre, også selvom dette gælder generelt for alle i denne uge og ikke kun mig specifikt.

Det ville fx ikke have noget med noget at gøre hvis jeg skrev: "Baby ville ikke længere have brug for lungemodner".

I øvrigt skrev jeg intet om, at det var godt for barnet at blive født i uge 24 .. Jeg skrev, at det ville have en overlevelseschance,  hvilket adskiller sig væsentligt fra, at det er et godt scenarie. Ha' en god aften. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.