Sådan en gang hø...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juli 2009

Plysbjørnen

Nu fik jeg så endelig prøvet mig med det MMF kagehalløj...

Og ja tror næsten at alt hvad der kunne gå galt gik galt... For det første så smuldrede MMF'en fuldstændig da jeg gik igang med at forsøge på at rulle det ud... så varmede jeg det lidt mere og det hjalp da sådan nogen lunde (det havde lagt på køl i 2 dage)... og ja så skulle jeg så flytte det fra bordet og over på min lagkage... det knækkede flækkede og gik igen fuldstændig skild af, på trods af at jeg havde rullet ud på bagepapir (fordi det skulle være nemt at flytte)...

Nogen gode råd til hvad jeg gør galt, og råd til hvad jeg kan gøre bedre når jeg prøver igen om en uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

ivfmarie

Du har garanteret fået rørt formeget flormelis i de smeltede skumfiduser.
Så længe massen er varm, kan den optage mere flormelis end det er nødvendigt - man kan sige at den overmættes med flormelis. Og når så den bliver afkølet så begynder den at smuldre og flække.

Når du laver MMF'en skal du stoppe med at tilsætte flomelis lige når massen netop er så fast et den flader lidt ud hvis du laver en kugle. Når den er der, så drysser du kartoffelmel eller maizena ud over den, putter den i en pose og på køl.. Så skulle den altså være fin at arbejde med.

Jeg har lige modelleret med MMF der var over en uge gammel - no probs...

Pøj pøj med næste omgang

Marie

Anmeld

25. juli 2009

Plysbjørnen

okay, det vil jeg prøve... Bruger du den opskrift hvor der skal bruges 250 gr til 15 fidusser...

Anmeld

25. juli 2009

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Du har garanteret fået rørt formeget flormelis i de smeltede skumfiduser.
Så længe massen er varm, kan den optage mere flormelis end det er nødvendigt - man kan sige at den overmættes med flormelis. Og når så den bliver afkølet så begynder den at smuldre og flække.

Når du laver MMF'en skal du stoppe med at tilsætte flomelis lige når massen netop er så fast et den flader lidt ud hvis du laver en kugle. Når den er der, så drysser du kartoffelmel eller maizena ud over den, putter den i en pose og på køl.. Så skulle den altså være fin at arbejde med.

Jeg har lige modelleret med MMF der var over en uge gammel - no probs...

Pøj pøj med næste omgang

Marie

svaret var til dig...

Anmeld

25. juli 2009

ivfmarie

Jeg sigter bare flormelis i til konsistensen er lækker... Men det svarer vist cirka til 250-300 gr flormelis.

Anmeld

26. juli 2009

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Jeg sigter bare flormelis i til konsistensen er lækker... Men det svarer vist cirka til 250-300 gr flormelis.

Okay, prøver jeg at lave i morgen. Det kan ikke passe at jeg ikke kan få det til at makke ret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.