Halsbrand - hvor meget er normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
6 svar
2 synes godt om
9. november 2013

Dafnies

Hej alle! 

Jeg er gravid i 34. Uge, hvilket jo er super dejligt. MEN!! De sidste ca 4 måneder har jeg været plaget af halsbrand. I de første par måneder, var det kun et par gange om dagen og jeg kunne klare mig med mælk og mandler. Da det ikke længere var nok, købte jeg tyggetabletter. Nu er det så slemt, at det er hver dag (og nat!). Det er stort set hele dagen jeg kæmper med virkelig slem halsbrand! Og der er bare intet der hjælper 

Jeg bliver vækket af det om natten. Nu er tilbageløbet af mavesyre blevet så slemt, at hvis jeg ligger ned, kan syren pludseligt uden varsel, løbe op i munden på mig og jeg kaster spontant op, hvis jeg hoster eller anstrenger mig..

Er begyndt at tænke, om det mon er noget der kan skade mit spiserør, som jo ikke er bygget til at syren løber der hele tiden? 

Ville i kontakte læge/jordemoder? Og er der overhovedet noget de kan gøre? 

Det er simpelthen uudholdeligt nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

stjernehimmel

Dafnies skriver:

Hej alle! 

Jeg er gravid i 34. Uge, hvilket jo er super dejligt. MEN!! De sidste ca 4 måneder har jeg været plaget af halsbrand. I de første par måneder, var det kun et par gange om dagen og jeg kunne klare mig med mælk og mandler. Da det ikke længere var nok, købte jeg tyggetabletter. Nu er det så slemt, at det er hver dag (og nat!). Det er stort set hele dagen jeg kæmper med virkelig slem halsbrand! Og der er bare intet der hjælper 

Jeg bliver vækket af det om natten. Nu er tilbageløbet af mavesyre blevet så slemt, at hvis jeg ligger ned, kan syren pludseligt uden varsel, løbe op i munden på mig og jeg kaster spontant op, hvis jeg hoster eller anstrenger mig..

Er begyndt at tænke, om det mon er noget der kan skade mit spiserør, som jo ikke er bygget til at syren løber der hele tiden? 

det er ret normalt... var faktisk ved lægen den anden dag hvor vi snakkede om det.. og som han sagde der er jo ik plads i maven som før så det hele bliver presset op ad.... og derfor døjer mange med halsbrand som gravid

Anmeld

9. november 2013

Dafnies

Det skal måske lige siges, at jeg har prøvet stort set alle de husråd jeg har kunnet støve op. Mælk, mandler, bananer, kiks, tørt brød osv.. Det hjælper ikke at hæve hovedgærdet/sidde op og sove, da det er der, uanset om jeg sidder, ligger eller står. Jeg har galieve tyggetabletter - de virker ca 10 min.. Jeg har forsøgt mig med natron i et glas vand, når det er rigtig slemt. Det kan have en virkning på et par timer, men duer kun når jeg skal sove, da virkningen stopper så snart jeg spiser eller drikker - og så er det ikke så sundt i længden.
Har prøvet at undgå bestemte madvarer. Intet hjælper

Anmeld

9. november 2013

Wik

Det er så skrækkelig, jeg havde det under begge mine graviditeter, og det var skrækkeligt. Jeg kunne klare mig om dagen med sugetabelletter. Jeg tror ikke jeg ville kontakte jordemoderen, mest fordi jeg ikke tror de kan gøre noget. 

Jeg måtte sidde op og sove, og fik to dejlige børn, med en masse hår. Jeg håber virkelig du klare den, og sender en masse god karma.

Anmeld

9. november 2013

Dafnies

stjernehimmel skriver:

det er ret normalt... var faktisk ved lægen den anden dag hvor vi snakkede om det.. og som han sagde der er jo ik plads i maven som før så det hele bliver presset op ad.... og derfor døjer mange med halsbrand som gravid

Hej! Ved at det er helt normalt, at have mere halsbrand i graviditeten. Har også klaret det fint indtil nu,. Men tænker, at der da må være en grænse

Anmeld

9. november 2013

stjernehimmel

Hej! Ved at det er helt normalt, at have mere halsbrand i graviditeten. Har også klaret det fint indtil nu,. Men tænker, at der da må være en grænse

Der er der os.. da jeg ventede fik jeg suge tabletter til sidst for var ved at gå til..... er sikker på at du kan få dem hvis du kontakter lægen, de er på resept men må gerne tages når man er gravid.... de gjorde underværker for mig, og nægter normalt at tag medicin

Anmeld

9. november 2013

Mother-love

Dafnies skriver:

Hej alle! 

Jeg tror ikke du skal være bekymret. Det lyder ligesom mig. Mit var virkelig også slemt. Og synes bare det værre og værre. Til sidst var jeg virkelig ved at blive sindsyg.
Men jeg lå med hovedet lidt opad når jeg skulle sove. Det gjorde at jeg nemmere kunne falde i søvn.

Jeg brugte samarin det kunne hjælpe rigtig meget til natten
Snakkede nemlig med min læge og hun sagde jeg godt måtte bruge samarin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.