Hvor mange glas med blod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg har endnu brug for at være anonym, men er i den heldige situation at jeg er gravid 10+1.

Jeg fik i går taget de første blodprøver, men jeg undres.

For de fyldte hele 12 glas med blod, og ved det ene skulle både mit navn, og navnet på hende der nappede blodet også stå på.

Jeg spurgte ind til hvilke prøver der skulle tages, men det kunne hun ikke svare på (tænker at hun måske ikke ville/måtte)

Jeg vil gerne høre om jeres første blodprøver, og hvis der evt er nogen der kender lidt til det.

Det gør mig da lidt nervøs, og jeg kan først ringe og spørge min læge på tirsdag.....

Håber i vil dele jeres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

LMX

Du kan være helt rolig. Det er helt normalt.

Og selvfølgelig må din læge fortælle hvilke ting der testes for. 

De tester for en del ting. Forskellige kønssygdomme, de bestemmer type osv. Og så er der jo doubletesten.

Jeg fik fyldt 15 glas 

Anmeld

9. november 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Jeg har endnu brug for at være anonym, men er i den heldige situation at jeg er gravid 10+1.

For de fyldte hele 12 glas med blod, og ved det ene skulle både mit navn, og navnet på hende der nappede blodet også stå på.

Jeg spurgte ind til hvilke prøver der skulle tages, men det kunne hun ikke svare på (tænker at hun måske ikke ville/måtte)

Jeg vil gerne høre om jeres første blodprøver, og hvis der evt er nogen der kender lidt til det.

Det gør mig da lidt nervøs, og jeg kan først ringe og spørge min læge på tirsdag.....

Hmm, jeg kan ikke lige huske hvor mange glas der blev taget. Men jeg mener bestemt ikke det var så mange.

Du kan godt regne med, at hun udemærket vidste hvilke prøver hun skulle tage.
Synes det lyder meget underligt.

Anmeld

9. november 2013

Kay

der blev taget mange... fordi de alle skal bruges til forskellige test... fx. jern og vitaminer om du har nok af det du skal havde... blodtype, køns sygdomme, lussinge syge, dubbel test, osv. og alle de test skal havde deres eget glas... 

Anmeld

9. november 2013

ano14316

Anonym skriver:

Men Magnus var det 2-3 glas, denne gang var det mønster mangew, kan ikke lige huske hvor mange men en hel del...

Anmeld

9. november 2013

Anonym trådstarter

Ja der var jo lidt forskellige meninger. Men okay, det er jo nok sket en del siden jeg var gravid sidst og fik taget prøver.

Men mener nu bare at jeg blev spurgt til om jeg ville have taget HIV og andre kønssygdomme sidst.

Jeg kunne også sagtens fornemme at hun godt vidste hvilke prøver det var, for hun sagde selv at den ene var blodtype.

Flere erfaringer er meget velkommne, der er jo lang tid til jeg kan spørge lægen

Og tak til alle jer der allerede har delt jeres erfaringer

Anmeld

9. november 2013

LMX

Nu er jeg selv 16+4 og har det ret friskt i erindringen. Min læge fortalte at de er begyndt at tage en del flere blodprøver ifb med graviditet og det var derfor det så lidt voldsomt ud med alle de glas. De tjekker også for om du har antistoffer mod røde hunde og toxoplasmose.

Og så tjekker de flere forskellige slags hapatitis, syfilis og HIV...

12 glas er IKKE mange da nogle prøver kræver flere glas.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.