tegn på svangerskabsforgiftning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
10 svar
2 synes godt om
8. november 2013

DianaRJS

i går da jeg var ved jm var mit blodtryk 147/97 hvilket hun sagde var forhøjet, og at det ikke var godt, hun bedte mig ligge mig ned i en 5 min og tog det så igen hvor det så var faldet til 140/84, og så var der ikke mere om det.

i dag har jeg så en ekstremt trykken hovedpine, samt mine ankler er hævet op til dobbelt størrelse + kvalme., og det får self en til at spekulere over om blodtrykket godt kan være svingene hvis det er ssf eller hvordan er det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

DianaRJS

skal ok lgie siges jeg har en forhistorie med ssf, men blev sat igang 1 dag efter det blev fundet ud af, og derfor spurgte jeg ikke nærmere ind til det....

Anmeld

8. november 2013

Maja88

DianaRJS skriver:

i går da jeg var ved jm var mit blodtryk 147/97 hvilket hun sagde var forhøjet, og at det ikke var godt, hun bedte mig ligge mig ned i en 5 min og tog det så igen hvor det så var faldet til 140/84, og så var der ikke mere om det.

i dag har jeg så en ekstremt trykken hovedpine, samt mine ankler er hævet op til dobbelt størrelse + kvalme., og det får self en til at spekulere over om blodtrykket godt kan være svingene hvis det er ssf eller hvordan er det???

Ville ringe

Anmeld

8. november 2013

1990h

DianaRJS skriver:

ved ikke hvad det er men syntes du skal få det tjekket og insisterer. jeg blev fuldt på sygehuset nogle uger inden fødsel fordi vi troede der var svangerskabs forgiftning men jordmødre var sikker på der intet var hvor jeg syntes det var som om noget var galt. der blev ikke mere af det men da ida kom ud var fostervandet meget meget grønt så jordmor mente at der havde været noget..

Anmeld

8. november 2013

Lene Unik

Det kunne være tegn på svangerskabsforgiftning du oplever, men det kan også være almindelige graviditetssymptomer. Jeg ville dog ringe for at få det tjekket.

Symptomer er protein i urinen, højt blodtryk, væske i kroppen (kommer ofte pludseligt), hovedpine, flimren for øjnene, ondt øverst i maven og trykken for brystet.

Anmeld

8. november 2013

Kløver

Jeg ville nok snakke med dem om at tjekke blodtryk dagligt og kan du ikke gå det ned med hvile( meget vigtigt du hviler dig ) så hør hvad det må ligge på før du skal ringe, især nu du er gravid med tvillinger

Anmeld

8. november 2013

DianaRJS

tak for svar alle sammen . Det blev til en indlæggelse pga meget svingende blodtryk og fik så taget blodprøver der desværre ikke så for godt ud så vi tager lige en nat på svanger/barsels afdelingen 

Anmeld

9. november 2013

lenemor77

DianaRJS skriver:

tak for svar alle sammen . Det blev til en indlæggelse pga meget svingende blodtryk og fik så taget blodprøver der desværre ikke så for godt ud så vi tager lige en nat på svanger/barsels afdelingen 

Håber de snart kan få gjort en ende på dine lidelser - hvad enten det er en effektiv behandling eller forløsning af bebserne.
Rendte selv ind og ud af Skejby i den sidste graviditet. Det er skide stressende...
Held og lykke..

Anmeld

9. november 2013

Lene Unik

DianaRJS skriver:

Godt du fik det tjekket. Håber det bedste.

Ved sidste graviditet var jeg også indlagt et stykke tid med et meget svingende blodtryk, så kender det alt for godt.

Anmeld

9. november 2013

Hullabullabulla

Godt du blev indlagt, var selv indlagt 14 dage inden jeg blev sat igang pga ssf..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.