Kan man regne med sin "gamle" cyklus efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg har "født" ved kejsersnit og har nu fået min mens, min spørgsmål lyder:

Kan jeg regne med min gamle cyklus som var på 27-28 dage?

Eller kan den være hel vind og skæv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Det er meget forskelligt fra person til person, min har desværre langt fra artet sig efter fødsel

Anmeld

7. november 2013

Kamulla

1. nej

2. der kan gå op til 1 år før du får en reglmæssig cyklus

3. min er ikke som før jeg fik min søn

Anmeld

7. november 2013

Lullaby

Hver gang jeg har født har min æl ændret dig. Med Izabella kunnr jeg teste 4 dage over tid. Med Yazmin havde den rykket sig så først 18 dage over var den positiv og med Zarina endnu engang til 21 dage. Spændende at se hvad der sker med den 4, hvis vi brstemmer os for sådan en.

Anmeld

7. november 2013

Kløver

Der kan gå lang tid og nogles ændrer sig permanent, efter min søn blev født blev længden halveret på min cyklus for at blive normal efter 6 mdr og i den cyklus blev jeg gravid med min datter. Efter hende var den lidt rodet men startede efter kort tid på minipiller og havde ikke mens i de 8 mdr og var meget rodet derefter. Min veninde har efter begge sine fødsler fået sin helt normale cyklus ca 9 mdr efter fødslen og fortsatte som inden hun havde født

Anmeld

7. november 2013

modesty

Min er den samme som før. Den har altid været meget regelmæssig, med kun en dags variation (ligesom din).

Anmeld

7. november 2013

Ciss

Efter nr 1 gik der ca 10 mndr før jeg var tilbage i cyklus - men den var ca som før.

Efter nr 2 var jeg tilbage i cyklus efter ca 4 mndr - men denne gang var alt forandret. Jeg bruger nu bare en halv pakke bind pr gang. Før var det 1,5 pakke. Jeg er også gået fra ca 34 til ca 28 dage. Først troede jeg, at der måtte være noget galt, men nu har det holdt sig sådan i fire år, så det ser ud til at være permanent.

Ved ikke, om det har noget at side, men den første er en pige og den anden er en dreng...

Anmeld

8. november 2013

M (:

Anonym skriver:

Min cyklus var meget regelmæssig før graviditet (gennemsnitligt 30 dage) og nu har den været på hhv 17, 28 og 36 dage, så den behøver ikke være regelmæssig fra start.

Anmeld

8. november 2013

Jenny12

Anonym skriver:

Min cyklus er blevet regelmæssig efter fødslen. Før kunne der gå fra 30 til 90 dage inden mens kom igen, pga pco - nu kommer den med et par dages forskel, +/- 34 dage

Anmeld

8. november 2013

Elgaard73

Jeg fik mens ret hurtig efter fødslen, og min cyklus var stabil med det samme. Dog er den blevet et par dage kortere, er gået fra 26 dage til 24 dage. Og så får jeg forfærdelig ondt, hver gang jeg har ægløsning. Det oplevede jeg aldrig før graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.