Min fødsel af Filuca Nova

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. marts 2008

Mikkelmusen

Filuca Nova

Ja så blev hun langt om længe født.

Jeg havde vandafgang fredag d. 20/7 kl 2.45 ca. og kom til tjek om morgenen. Var kun 2 fingre åben så vi blev sendt hjem igen. Fredag aften ved 20 tiden var vi til tjek igen og der var ikke sket mere desværre, så vi kørte en tur på Marienlyst og kiggede på biler, noget skulle vi jo lave. Jeg fik antibiotika med hjem pga vandafgangen, og fik løbende over weekenden flere piller.
Lørdag d. 21/7 ca kl. 02 startede veerne først. Jeg skulle efter planen have stikpille lørdag ved 9 tiden, og eftersom jeg kun havde lidt veer fik jeg den også lørdag formiddag, det hjalp ikke så jeg fik en igen om aftenen. Først derefter skete der noget. Lørdag ved 22 tiden havde jeg regelmæssige veer med 4-5 min imellem og vi valgte at køre til fødegangen. Blev tjekket og var 3 cm og havde stadig lidt livmoderhals tilbage... ØV. Veerne gik i sig selv, men jeg ville gerne blive derovre for jeg kunne ikke tage flere køreture frem og tilbage. Jeg blev indlagt på barselsgangen og havde stygge veer i løbet af natten, men meget uregelmæssige.
Søndag d. 22/7 blev jeg tjekket mens jeg lå i min seng på barselsgangen, da jeg ikke kunne rejse mig... :( og havde ingen livmoderhals tilbage men var ikke helt åben. Jeg blev i løbet af formiddagen kørt over til fødestuen. Herfra har jeg slet ingen tidsfornemmelse.
Jeg fik pencillin, lavement og vedrop for at sætte mere gang i veerne, men lige lidt hjalp det. Under fødslen skruede hun op indimellem og meget længere end man plejer at skulle, men kun fordi det ikke havde nok effekt. Efter nogen tid spurgte den søde jdm om jeg ville have nogen smertelindring for jeg var helt ødelagt af alle de veer og ingen søvn. Jeg sagde ja tak til epidural og de tilkaldte en der skulle lægge den. Men desværre kunne han ikke få sat den ind. Han prøvede 2 steder men det kunne ikke lade sig gøre. ØV...
Jeg prøvede så med ilt fordi jeg havde svært ved at styre min vejrtrækning, men det blev jeg bare mere forvirret over. Så det droppede jeg. Jeg fik sidste gang pencillin kl. 16 ved jeg. Selve fødslen virkede for mig lang men jeg kan faktisk ikke huske så meget mere før hun tilkalder en læge til at tage hende med sugekop. på et tidspunkt i forløbet har de sat en elektrode på hendes hoved. Man kan på daværende tidspunkt se toppen af hovedet, men det vil ikke ud. Mine veer er for korte til at jeg kan presse nok. Jeg ved at jeg faldt i søvn imellem veerne, men vågnede af den næste ve. Sugekoppen blev lagt og presse skal man jo altså alligevel, og næste jeg husker er at de sagde hovedet var ude og så forsvandt jeg et kort øjeblik men vågnede da kroppen blev født og hun kom op til mig. kl. 16,51. Så var jeg pludselig helt klar i hovedet igen. Verdens bedste følelse at få hende op, men samtidig lidt underligt når man nu kun har mærket hende i maven så længe. Jeg fødte efterfølgende moderkagen (som jeg ikke så) og blev så syet. Heldigvis var min bristning ikke så slem. Efter en time med ned-drosling af vedroppet, blev Filuca målt og vejet. 3810 gram og 52 cm var hun.

Pga det lange forløb med vandafgang skulle jeg være på barselsgangen 2 døgn. men det passede mig helt fint for jeg kunne næsten ikke gå og kunne ikke sidde op. Filuca fik til at starte med 8 i apgar og efter 10 min fik hun 10. Jdm sagde det var lang tid, men så længe hun er sund og rask nu er jeg glad.

Det var en ret hård fødsel synes jeg selv, men der er nok nogen der har prøvet værre.
:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2008

NejaJ

Hejsa...

Hold da op...:-o
Syns det lyder som en kanon hård weekend...
At have "veer" hele weekenden og ik få ro og sådan... Må sørme være hårdt..

Min fødsel var så en del lettere...
Vågnede mandag d. 19/11 07 til middag med veer... Og tog på fødegangen for at blive tjekket om efterniddagen... Var åben 1-2 cm.
Tog derind igen ca. 00.30 tiden om natten.. Vil sige d. 20/11 og var kun åben 3-4 cm.
1-1½ time senere havdede jeg åbnet mig resten.
Fik lagt en rygbedøvelse ca. ved 03.30 tiden.
Men nåede slet ik at få gavn af den...
Lærke var født en halv time senere...

Hilsen Neja...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.