Hjæp piger ang. kvalme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
12 svar
1 synes godt om
7. november 2013

vitapigen

Hej piger...

Jeg har brug for råd... Jeg er lykkelig gravid 9+4 og kan ikke være nogen steder pga. den pokkers kvalme.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal spise uden at få kvalme... Indtil videre har det været allerværst om aftenen, men i dag er det hele tiden... Har kastet op nogle enkelte gange og gør alt for at holde maden i mig...

Hvad spiser I når i har kvalme??

Jeg har allerede tabt mig næsten 4 kg (har i forvejen kg at tage af) og min afføring er vandtynd fordi jeg ikke kan have noget i min mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Aabye

Det kommer lidt an på kvalmen jo.. 

Jeg kunne holde mit på et tåleligt niveau ved at spise mandler.. 

Anmeld

7. november 2013

Line8700

Jeg havde også meget kvalme og meget opkast. Men efter uge 12 gik det lige så stille i sig selv. Har stadig kvalme til tider men ikk lige så slemt. Min læge sagde at jeg skulle prøve at spise små måltider men mange gange om dagen. Og jeg skulle spise det JEG havde lyst til.  håber at det kan hjælpe.  

Anmeld

7. november 2013

am86

vitapigen skriver:

Hej piger...

Jeg har brug for råd... Jeg er lykkelig gravid 9+4 og kan ikke være nogen steder pga. den pokkers kvalme.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal spise uden at få kvalme... Indtil videre har det været allerværst om aftenen, men i dag er det hele tiden... Har kastet op nogle enkelte gange og gør alt for at holde maden i mig...

Jeg har allerede tabt mig næsten 4 kg (har i forvejen kg at tage af) og min afføring er vandtynd fordi jeg ikke kan have noget i min mave

Hejsa, 

nu er jeg ikke så langt henne at jeg døjer med kvalme endnu  men jeg har altid døjet meget med dårlig mave og kvalme generelt.. 

Det der hjælper for mig er at drikke æblemost blandet op med danskvand, hjemmelavet limonade på citron, lakrisal og polo. 

Håber kvalmen snart aftager og at du får det bedre, så du kan nyde dine lykkelige omstændigheder. 

Anmeld

7. november 2013

vitapigen

Jeg synes jeg har prøvet med små måltider, men bare at se maden giver mig kvalme...

Jeg tror jeg forsøger at sende min datter og mand hjem til min mands forældre til aftensmad for kan slet ikke holde mad ud... Så vil jeg prøvet at lave en smooties og se om jeg kan få det ned

Har bare så dårlig samvittighed over for min datter for hun er begyndt ikke rigtig at spise noget til aftensmad og ved ikke om det afspejler sig i at mor heller ikke gør det... Hun er 2 år...

Anmeld

7. november 2013

Sisse Vinther

vitapigen skriver:

Hej piger...

Jeg spiser ikke noget. Kaster selv ALT op. Alt hvad der er varmt, alt hvad der er mæleprodukter, alt hvad der er sødt, alt hvad der er kød, der er efterhånden intet som vil blive inde, så drikker bare en masse vand, og tager mine piller LIGE inden jeg ligger mig til at sove så der er en chance for de bliver dernede.
Har selv problemet, og har bare opgivet at spise, for jeg har mistet apetitten.. har tabt mig 5-6 kg. på en måned, pga. al den opkast, men lægen siger at barnet vokser fint, så har kun mig selv at have ondt af. Og jeg bliver både træt og sur og led og ked af det, pga. alt det opkast.

Anmeld

7. november 2013

mch

vitapigen skriver:

Hej piger...

Spis noget stort set kontant som f.eks. kiks eller gulerødder. Derudover så drik saftevand.

Anmeld

7. november 2013

vitapigen

Sisse Vinther skriver:

Jeg spiser ikke noget. Kaster selv ALT op. Alt hvad der er varmt, alt hvad der er mæleprodukter, alt hvad der er sødt, alt hvad der er kød, der er efterhånden intet som vil blive inde, så drikker bare en masse vand, og tager mine piller LIGE inden jeg ligger mig til at sove så der er en chance for de bliver dernede.
Har selv problemet, og har bare opgivet at spise, for jeg har mistet apetitten.. har tabt mig 5-6 kg. på en måned, pga. al den opkast, men lægen siger at barnet vokser fint, så har kun mig selv at have ondt af. Og jeg bliver både træt og sur og led og ked af det, pga. alt det opkast.

Ej puha lyder heller ikke rart hvordan med arbejde? Er du sygemeldt? Jeg har også tabt mig 4 kg allerede

Anmeld

7. november 2013

Mitlivsommooor

vitapigen skriver:

Hej piger...

Knækbrød med smør og pålægchokolade. Det virker for mig!

Anmeld

7. november 2013

Sisse Vinther

vitapigen skriver:

Ej puha lyder heller ikke rart hvordan med arbejde? Er du sygemeldt? Jeg har også tabt mig 4 kg allerede

Jeg er i praktik i en vuggestue, hvor de heldigvis har forståelse for det.
Men spiser stort set ikke mens jeg er der.
Og kan også mærke nogle gange at det er godt der ikke er noget i maven, for kan godt få kvalme af og til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.