Struktur! Argh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
8 svar
3 synes godt om
7. november 2013

RosaSofia

Ih de fleste synes nok, man er priviligeret med alt den tid, når man er studerende, det synes jeg egentlig også. 

Men kom lige med et råd til at skabe noget struktur. Mit barn vågner om natten pt, og det gør at jeg går i "drysse"-"overspringshandlingsmode", når han er afleveret i børnehave. Så kan jeg bruge en hel dag på at flagre rundt og gå på nettet og drikke te, og kommer ikke videre med mit projekt. Synes det er svært at tæne faglige tanker og få koncentration, npr man er træt. Så please kom med et råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Miin'Baby'Mus

RosaSofia skriver:

Ih de fleste synes nok, man er priviligeret med alt den tid, når man er studerende, det synes jeg egentlig også. 

Men kom lige med et råd til at skabe noget struktur. Mit barn vågner om natten pt, og det gør at jeg går i "drysse"-"overspringshandlingsmode", når han er afleveret i børnehave. Så kan jeg bruge en hel dag på at flagre rundt og gå på nettet og drikke te, og kommer ikke videre med mit projekt. Synes det er svært at tæne faglige tanker og få koncentration, npr man er træt. Så please kom med et råd.

Jeg er selv træt pt, men jeg sætter mig bare og gør det - sluk tv'et osv og så sæt dig og læs eller skriv. Alt er bedre end ingenting tænker jeg og når jeg først er kommet i gang så kan man jo ligeså godt fortsætte 

Anmeld

7. november 2013

LilleMie

RosaSofia skriver:

Åh hvor jeg kender det! Det blev så slemt, at jeg måtte tage væk hjemmefra, for at få lavet noget. Så nu sidder jeg på universitets læsesal kl. 8.30-14.30 og læser de dage, hvor jeg ikke har undervisning. Af en eller anden grund virker jeg mere frisk derude!

Så jeg kan anbefale dig at være et sted, hvor det ikke er muligt at overspringshandle. Samtidig giver det også følelsen af at have fri, når man er hjemme 

Anmeld

7. november 2013

ano14316

Jeg kan godt finde på at sige hvis der er noget jeg skal have lavet og bestemt ikke gider, så skal overspringshandlingen være endnu mere røv syg. Det kan være hvis jeg ikke gøre dit så skal jeg rense gulvtæppe eller afkalke fliser på badeværelset eller lign.
Hvis du er træt når du har afleveret så kan det også være at sige jeg tager 30min på sofaen og så gå igang og aftal med sig selv et fast tidsrum hverdag f.eks. kl 10-13/14 så du får en god vane og hovedet ikke begynder at tænke på andet når vanen er indarbejdet.

Anmeld

7. november 2013

RosaSofia

Må sige, at jeg også overvejer det med bare at sætte mig på universitetet, kun med noter og bøger (ingen computer, dameblade eller andet plidder pladder).

Men synes også ideen med at overspringshandlingen skal være mere kedelig end ens lektier, ja hvis alternativet er en bunke vasketøj eller opvasken, så er det helt sikkert mere inspirerende at læse teori. 

Men hvad når man er så træt i hovedet at de der dybe universitetstanker bare er svære?

Anmeld

7. november 2013

LilleMie

RosaSofia skriver:

Må sige, at jeg også overvejer det med bare at sætte mig på universitetet, kun med noter og bøger (ingen computer, dameblade eller andet plidder pladder).

Men synes også ideen med at overspringshandlingen skal være mere kedelig end ens lektier, ja hvis alternativet er en bunke vasketøj eller opvasken, så er det helt sikkert mere inspirerende at læse teori. 

Men hvad når man er så træt i hovedet at de der dybe universitetstanker bare er svære?

Ja der har jeg ingen løsning. Har selv en af de dage i dag med dårlig nattesøvn og manglende koncentration  Så gode råd er også velkomne her 

Anmeld

7. november 2013

RosaSofia

LilleMie skriver:

Ja der har jeg ingen løsning. Har selv en af de dage i dag med dårlig nattesøvn og manglende koncentration  Så gode råd er også velkomne her 

Hvor gammelt er dit barn/dine børn? Min er jo 3,5 år, så han skal jo mest bare lære at nat er nat, men det er så nogen gange han drømmer lidt grimt og har brug for at blive trøster. Men hvis du har en baby er det nok lidt sværere bare at diktere at nu er det nat.

Te, kaffe og kage hjælper på energiniveauet, men hm det sidste hjælper på ingen måde med graviditetsvægten.

Ellers har jeg meget skrevet om noget, der virkelig interesserede mig også fra før jeg gik på barsel.

Anmeld

7. november 2013

LilleMie

RosaSofia skriver:

Hvor gammelt er dit barn/dine børn? Min er jo 3,5 år, så han skal jo mest bare lære at nat er nat, men det er så nogen gange han drømmer lidt grimt og har brug for at blive trøster. Men hvis du har en baby er det nok lidt sværere bare at diktere at nu er det nat.

Te, kaffe og kage hjælper på energiniveauet, men hm det sidste hjælper på ingen måde med graviditetsvægten.

Ellers har jeg meget skrevet om noget, der virkelig interesserede mig også fra før jeg gik på barsel.

Min datter bliver 2 til januar og har lige en periode nu (snart 3 uger), hvor hun er vågen 1,5-2 timer hver nat og har brug for at mærke vi er der  Hun har ellers været god til at sove det sidste halve års tid, så jeg trøster mig ved, at det bare er en "fase" 

Jeg skriver ikke opgaver for tiden, men har 4 valgfag og har en masse læsning til disse (nogle gange kan jeg sluge en tekst, andre gange trækker de bare tænder ud, f.eks. den jeg bør læse lige nu). Specialet kommer næste halvår og der skal jeg også bare skrive om noget, jeg brænder for, for ellers bliver det alt for hårdt!

Held og lykke med læsningen!

Anmeld

7. november 2013

serinasmor

Jeg tog i skole selv om der ikke var forelæsning

Ellers er et godt råd at sætte små mål og sætte tid på ...
Ex. Skriv et afsnit sæt æggeur til at ringe efter 45 min (gerne mindre men aldrig mere)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.