I dag bliver min lille mand 4 uger, så nu er det vist på tide med en fødselsberetning 
Mandag d. 7. oktober:
Min mand var til karate i Esbjerg, 2 timers kørsel herfra og jeg har besøg af en veninde. Jeg har lidt ondt i den øverste del af livmoderen, men tænker bare at pladsen nok er ved at være lidt trang og at bassen bare fylder lidt mere
Jeg finder en stilling, som er behagelig at ligge i og får en god nats søvn. Drømmer om natten, at jeg føder næste dag :p
Tirsdag d. 8:
Jeg står op og tænker, hvad er det, der skal ske i dag? Og kommer derefter i tanke om drømmen, men skyder den hurtigt ud igen. Jeg går i bad og tager afsted - havde aftalt med min gamle arbejdsplads (en børnehave), at jeg skulle med ud og plukke æbler om formiddagen og så skulle jeg til graviditetssvømning om eftermiddagen.. Begge dele blev overstået og jeg kom hjem og slappede af på sofaen
Kl. 21 spurgte min mand om jeg ville med i seng, jeg plejer ellers at skulle se de unge mødre, men jeg var træt og vi gik i seng. Da jeg skulle tisse, kunne jeg se lidt blod og tog et bind på, så jeg kunne holde øje med, hvor meget der kom i løbet af natten.. Da vi kom op i seng snakkede vi hurtigt om, om vi var klar til babys ankomst og hvad vi gerne ville nå inden han kom. Min mand ville gerne have planter hækken færdig og se kvinden i buret..
Onsdag d. 9. oktober, kl. 00.15
Jeg vågner og skal tisse, men det mærkes som om jeg allerede har tisset. Jeg gik på wc og tissede og bindet var fyldt. Jeg tænkte, at nu måtte jeg nok hellere ringe til jordemoderen. Jeg gok ind og vækkede min mand og sagde, at jeg ville ringe. Jeg havde slet ikke tænkt, at det var vandet, da det jo var 4 uger før termin. Jeg ringede og vi aftalte at mødes på Holstebro sygehus inden for en time. Jeg spurgte, om vi skulle tage dynen og autostolen med og det måtte vi nok hellere. Jeg tænkte bare: jaja, vi er hjemme igen senere i nat. Jeg fik lige pakket lidt tøj til mig selv og vores tandbørster, just in case 
Afsted det gik og jeg fik lavet en kurve på sygehuset og blev tjekket indvendigt. Livmoderhalsen var væk og vandet var gået.. Bum bum..
Så skulle vi køre på Herning sygehus, da det var 4 uger for tidligt og så skal man føde der 
Vi fik en stue kl. 5.30 og fik at vide, at vi ville blive hentet af en jordemoder næste morgen. Jeg har inden veer, så vi skulle bare sove og være friske til at holde fødselsdag næste dag. Ja tak, det er nemmere sagt end gjort :p
Så blev vi hentet og kom ned på fødegangen, stue 3 og her kom jeg altså ikke fra uden baby 
Kl. 9.50 fik jeg lagt vestimulerendene drop og så gik det stærkt. 2 minutter efter fik jeg regelmæssige veer.
På et tidspunkt bider de så meget, at jeg får kvalme og kaster op.. udover min mand.. Ups! Nå, men jeg blev enig med mig selv om, at nu ville jegnhave epi. Og fra jordemoderen ringer efter narkoselægen, går der over en time, men jeg kommer igennem veerne og min mand er så sød og støttende. Så kom narkoselægen endelig. Jeg var 4 cm åben. Han stak lidt forkert, så det gjorde lidt ondt, men den var guld værd. Jeg fik blundet en halv time og det samme gjorde manden. Nu er klokken vel omkring 14. Jeg vågner op, fordi det begynder at gøre mega ondt igen. Jeg brokker mig og jordemoderen siger, at det godt kan være, at den ikke virker mere. Øv!! Hun tjekkede mig igen.. "jeg kan godt forstå, det gør ondt. Du er 10 cm åben og klar til at presse". Der var gået lige omkring en time fra 4 cm til 10. Så begyndte jeg at tude, for jeg havde fået at vide at man udvider sig 1 cm pr time og lige pludselig gik det stærkt, synes jeg.
Men så skulle han jo så også ud, når det var der vi var. Jeg pressede og kunne mærke, hvordan han kom længere og længere ned. Kl. 16.15 spurgte jeg om, hvornår de troede han ville være ude og jeg fik at vide, at han ville være ude inden kl. 18. Jeg syntes der var frygtelig lang tid til kl. 18 og jeg tog mig sammen.
Kl. 16.51 lå min lille prins på min mave og var så fin! 
Han vejede 2740 og var 49 cm lang

Jeg havde en fantastisk fødsel og vi skal bestemt have flere børn!
Nu bliver min Andreas 4 uger!! Han har taget på, men jeg fik en følelse af, at jeg ikke havde mælk nok og så fik jeg ham vejet og ganske rigtigt, han havde tabt sig 20g fra mandag til torsdag. Jeg har på intet tidspunkt nydt at amme, så her tog jeg beslutningen om, at nu ville jeg ikke amme mere og det var den helt rigtige beslutning for os. Jeg var ved at køre ned over det psykisk og havde ikke overskud til noget og var ikke glad.
I mandags vejede han så 3220 og var 53 cm lang, så nu har jeg det meget bedre 
Andreas er en glad og fantastisk dejlig dreng! Han sender en masse smil og laver nogle dejlige ansigtsudtryk!
Mor her er meget forelsket!! Han spiser hver 3.-4. time og sover meget godt om natten og om dagen er han vågen

Nu får I lidt billeder af min skønne dreng!