Min kæreste og jeg havde hans datter på besøg i går, vi er alle meget fortrolige og hun er ikke bange for at fortælle os noget som helst hvilket vi også fik at mærke i går da vi sad og hyggede os med aftensmaden da pigen begynder at fortælle om hendes nye kæreste i børnehaven (hun er 5 år, han næsten 5.)
Men i hvert fald hun fortæller om at de kysser nogen gange, for det gør kærester jo.. (og afslutter sætningen) "men jeg vil ikke have han kysser mig på tissekonen igen.."
Både hendes far og jeg er ved at få maden i den gale hals, og vidste ikke hvordan vi skulle reagere eller opfatte det hun sagde.. Var det noget hun havde hørt som drengen havde sagt han gerne ville og derfra fortalt det? eller var det faktisk noget der var sket.. Jeg tog over og fortalte hende bare at det var godt hun ikke tillod nogen at gøre noget hun ikke ville have, og prøvede ellers bare at snakke videre lidt ind i et andet emne..
Men i dag sidder jeg med en underlig følelse i maven.. Ved børn ekspenmentere i den alder.. Men kan ikke rigtig tage min dårlige mave fornemmelse væk. Og selvom jeg ikke er bio mor så er jeg jo stadig følelsmæssigt med i alt det her og beskyttende overfor hende.. Og ved nogle af børnene derhenne har det med at presse hinanden ud i ting som ikke alle har lyst til.. 
Skal vi bare tage det her helt roligt? Eller hvordan skal vi reagere? 
Anmeld