samvær og sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
2 svar
1 synes godt om
5. november 2013

Anonym trådstarter

min eks og jeg har en samværsaftale ang vores barn der er afgjort i statsamtet. Jeg ved at der står at når ~~~ er syg så er det bopælsforælderen der afgøre om h*n er rask nok til at blive sendt af sted eller ej, men hvad når det er forældrene der bliver syge?

Sagen er nemlig den at jeg blev sendt hjem fra arbejde med ondt i halsen, svimmelhed og let feber. Jeg valgte derfor at skrive til min eks at jeg måtte aflyse samværet da jeg ikke vil risikere at smitte vores barn. Det resultere så i at hans nye dame ringer til mig og skælder mig ud for at gøre barnet ked af det for nu havde h*n jo lige glædet sig.

Da jeg prøver at sige at jeg jo er blevet syg, så siger hun at jamen det er de også og at jeg eller min mand bare må komme for at hente alligevel, men min mand er i den anden ende af landet pga arbejde.

Kan de som bopælsforældre godt kræve at jeg henter til samvær selvom jeg er syg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

lineog4

Aner intet om regler, men vil sige jeg har også stået der hvor vi talt om og der var lovet dage/tid med mor og så blev det aflyst og jeg gad godt jeg havde turdet ringe op og skælde ud, for barnet bliver ked af det, føler sig svigtet og man står der som den voksne og kan intet gøre.

På den anden side er det bare super hårdt at være syg og have et barn samtidig, men det er hverdagen for mange af os og et par pandolier kan holde en oppe og gående.

God bedring, og håber du får en god dag med dit barn selvom du er syg

Anmeld

5. november 2013

baby012

Du har ikke pligt til at have barnet på samvær. Men ret til det. Så nej.. Du behøver ikke have barnet når du er syg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.