Et Helved :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
10 svar
6 synes godt om
4. november 2013

dollygirl

Hej piger

Min ene bryst gør så meget ondt når den lille sutter at det føles som små nåle

Det er et Helved, har smurt salve på som var anbefalet men det svier og brænder av av av har ammet i en uge nu og smerten er blevet værst i dag

Min læge sagde jeg sku bar fortsætte med st amme med det bryst som gør ondt så den fyldes ud hurtigere men hvor lang tid?

Har i andre prøvet det ? Og hvornår stopper smerten?

Der er også meget mælk i så det drypper ud hele tiden. Skal jeg presse det ud i et glas eller lade være ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

maria_wlt

dollygirl skriver:

Hej piger

Det er et Helved, har smurt salve på som var anbefalet men det svier og brænder av av av har ammet i en uge nu og smerten er blevet værst i dag

Min læge sagde jeg sku bar fortsætte med st amme med det bryst som gør ondt så den fyldes ud hurtigere men hvor lang tid?

Der er også meget mælk i så det drypper ud hele tiden. Skal jeg presse det ud i et glas eller lade være ?

Prøv suttebrikker - Så "bader" vorten i mælk som får den til at hele meget bedre. Den lille får heller ikke fat på samme måde

Anmeld

4. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg havde også mega smerter, især i når han lige tog fat. Det var så tårene trillede!  Men, 4 uger så var der ingen smerter mere overhovedet  

amning ER hårdt i starten. Men det går over.  

jeg syntes der hjalp at skifte mellem ammrstillingerne og bruge uldindlæg, da brystet kan ånde under dem og dermed lettere kan hele.

Anmeld

4. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Til det med mængden der drypper, du skal lade det være hvis du malker det ud sætter du muligvis bare produktionen endnu mere op

du har ammet en uge, så baby er nok stadig ved at regulere mængden

Anmeld

4. november 2013

modesty

dollygirl skriver:

Hej piger

De fleste ammende mødre oplever at det gør ondt i starten, typisk imellem en uge og en måned.

Som en anden også siger, lad være med at malke ud fordi det drypper, det er helt normalt og vil regulere sig selv efter nogle måneder. Prøv evt. med ammeindlæg - jeg har været glad for dem af uld, mens andre foretrækker engangs-indlæg.

Anmeld

4. november 2013

Mor til Majbørn

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg HADEDE at amme - det gjorde SÅ ondt, der var flere huller og jeg fik brystbetændelse. Så jeg gav op efter 7-8 uger.

Jeg har ikk nogle gode råd til dig - for jeg fandt aldrig selv den gode ammemåde - så sympati herfra.

Anmeld

4. november 2013

--Line..

dollygirl skriver:

Hej piger

hvis jeg var dig, ville jeg meget hurtigt, få tjekket om det er svamp, med de ting du beskriver! jeg havde nemlig sindsygt ondt, så jeg kunne slet ikke holde min baby ind mod mig, pga smerter. men jeg lyttede efter folk, som bare sagde at det skal gøre ondt, så jeg gik rundt med svamp og ild røde og brændende brystvorter i en uge, indtil jeg var ved lægen, og jeg fik noget salve og gel, til mig og baby. og det hjælp meget hurtigt.

Skynd dig at få det tjekket.
jeg kunne ikke mærke på min baby at han var plaget, bortset fra at han ikke ville have sutten, og så havde han lidt hvide belægninger i munden.

Anmeld

4. november 2013

dollygirl

--Line.. skriver:

hvis jeg var dig, ville jeg meget hurtigt, få tjekket om det er svamp, med de ting du beskriver! jeg havde nemlig sindsygt ondt, så jeg kunne slet ikke holde min baby ind mod mig, pga smerter. men jeg lyttede efter folk, som bare sagde at det skal gøre ondt, så jeg gik rundt med svamp og ild røde og brændende brystvorter i en uge, indtil jeg var ved lægen, og jeg fik noget salve og gel, til mig og baby. og det hjælp meget hurtigt.

Skynd dig at få det tjekket.
jeg kunne ikke mærke på min baby at han var plaget, bortset fra at han ikke ville have sutten, og så havde han lidt hvide belægninger i munden.

Men hun har også hvide pletter på tungen ?

Er det så svamp?

Bliver det værre ?

Anmeld

4. november 2013

--Line..

dollygirl skriver:

Men hun har også hvide pletter på tungen ?

Er det så svamp?

Bliver det værre ?

hvis det ikke er mælkerester, så kan det meget godt være det.

jeg ved dog ikke, om man kun kan have det på et bryst, men synes i hvertfald du skal have det tjekket ved lægen.

hvis det er svamp, bliver det kun værre.. men husk at luft tørre. gå rundt uden BH der hjemme, og lad brystet luft tørre.

Anmeld

4. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det lyder som da jeg havde svamp. Her skulle både mit bryst have noget mod svamp og baby. Jeg brugte suttebrikker til behandlingstiden var overstået. Det er vildt hårdt at amme og jeg måtte opgive på et tidspunkt da min dreng ikke tog nok på. Ser jeg tilbage er jeg overbevist om at jeg ikke er blevet vejledt ordentligt, så ring til din sp hvis du får yderligere komplikationer og vær ikke bange for at spørge og fortælle hvordan du har det med amning
Held og lykke. Håber du får en god amning fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.