Mindre liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
10 svar
5 synes godt om
4. november 2013

asff

Jeg er vant til at min prinsesse bevæger sig 80% af tiden, men de sidste 3 dage er det altså dalet drastisk  

Jeg mærker hende da, og også flere gange om dagen, men IKKE 80% af tiden, og det kom fra den ene dag til den anden.. Jeg er selvfølgelig MEGET nervøs. Vil egentligt bare høre om det er normalt, eller om jeg skal reagere når jeg stadig mærker hende? 

Det eneste jeg kan se skulle påvirke hende, er phenergan som jeg begyndte at tage for en uge siden pga søvnløshed; men det står der jo, man gerne må tage under en graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

asff

asff skriver:

Jeg er vant til at min prinsesse bevæger sig 80% af tiden, men de sidste 3 dage er det altså dalet drastisk  

Jeg mærker hende da, og også flere gange om dagen, men IKKE 80% af tiden, og det kom fra den ene dag til den anden.. Jeg er selvfølgelig MEGET nervøs. Vil egentligt bare høre om det er normalt, eller om jeg skal reagere når jeg stadig mærker hende? 

Det eneste jeg kan se skulle påvirke hende, er phenergan som jeg begyndte at tage for en uge siden pga søvnløshed; men det står der jo, man gerne må tage under en graviditet?

Op

Anmeld

4. november 2013

Anonym101

asff skriver:

Baby vokser hele tiden mens livmoderen kun vokser i store ryk og det kan godt resultere i at baby ikke altid har meget plads at bevæge sig på. Jeg er også kommet ind i en uge hvor min pige kun sparker 4-5 gange om dagen hvor jeg også plejer at mærke hende hele tiden. Spørgsmålet er om du mærker lidt eller ingenting.

Anmeld

4. november 2013

asff

FebruaryMom skriver:

Baby vokser hele tiden mens livmoderen kun vokser i store ryk og det kan godt resultere i at baby ikke altid har meget plads at bevæge sig på. Jeg er også kommet ind i en uge hvor min pige kun sparker 4-5 gange om dagen hvor jeg også plejer at mærke hende hele tiden. Spørgsmålet er om du mærker lidt eller ingenting.

Jo, det ved jeg.. Men hun udnytter altså slet ikke pladsen? Hun står med hovedet nedad, men hendes ben går ligger kun lige over navlen..

Anmeld

4. november 2013

Carina:-)

Drastisk ændring skal altid vendes med fødegangen.

Så ring

Anmeld

4. november 2013

Anonym101

asff skriver:

Jo, det ved jeg.. Men hun udnytter altså slet ikke pladsen? Hun står med hovedet nedad, men hendes ben går ligger kun lige over navlen..

Hvor langt er du henne?
Da jeg var 23+5 blev jeg scannet hvor hun lå med hovedet over navlen og uden jeg mærkede det lå hun med numsen der hvor hendes hovede var før, 10 min. senere, da vi gik en tur midt i scanningen. Så de kan jo godt rykke sig og vende sig på en femogtyveøre på ingen tid og uden man ved af det.

Man kan jo desværre ikke styre dem. Der kan godt være uger hvor de er stille og kun indimellem giver "lyd" fra sig og bagefter feste løs igen. Det fik jeg afvide.

Hvis du er meget nervøs så ring til din jordemoder, hun vil sikkert sige det samme som min

Anmeld

4. november 2013

Menne

Det svinger rigtig meget med hvor meget liv jeg mærker. Tror også det afhænger meget af, hvordan de ligger.. Jeg kontaktede fg for ca. 3 uger siden, da jeg ikke synes jeg ordentligt havde mærket hende i et par dage. Jeg blev scannet og kunne se at hun nærmest havde gang i en hel fest derinde, hun dansede rundt, men jeg kunne intet mærke..  Andre dage sparker hun så jeg føler, jeg skal kaste op.

Jeg synes dog, du skal kontakte fg, hvis du er bekymret. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. De siger jo, at man ikke må mærke markant mindre liv - og det er jo det, du beskriver. 

Anmeld

4. november 2013

DianaRJS

asff skriver:

så længe du stadig mærker hende tror jeg ikke du skal være bekymret, det er meget normalt de bevæger sig mindre jo længere du kommer hen da pladsen bliver trang

nu venter jeg godt nok tvillinger, men jeg troede heller ikke jeg mærkede drengen det viste sig bare han havde valgt at vende sig fuldstændigt, så han istedet for sparkede ind mod ryggen

Anmeld

4. november 2013

L&V

Så længe man mærker den lille så er det okay.. Jeg fik at vide armt der måtte gå 12timer uden man overhovedet mærkedede det mindste før man sku blive bekymret..

Anmeld

4. november 2013

SD21

Jeg har oplevet det samme nogle gange efterhånden. De sidste 3-4 dage har jeg faktisk næsten ikke mærket ham og når jeg mærkede ham, var det svage spark. Han er heldigvis begyndt at sparke voldsomt igen i dag (7-9-13), og jeg har prøvet det nogle gange, så jeg tror det er meget normalt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.