Uddannelsesstart under graviditet - i kan måske berolige mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. november 2013

AmandaClara

Hej alle  

åh jeg håber I måske kan hjælpe med at give mig lidt ro. 

Jeg er pt gravid i uge 18/19 og er ledig (pådagpenge). Jeg er optaget på udd til februar og er af forskellige årsager (mest økonomisk) nødt til at starte selvom min termin ligger først i april. Da jeg er under 25 falder jeg under nogle ret urimelige regler i forhold til dagpenge, så jeg kan ikke udskyde min studiestart til efter barsel, som ellers var min mening. 

Er der andre, som startede eller skal starte  udd mens de er gravide?

Jeg er gravid i uge 32 når jeg starter og er fuld af bekymringer i forhold til hvordan det skal gå, men uddannelsesstedet (ucn) har ikke sagt jeg ikke kan starte og min graviditet går rigtig fint uden gener - lidt ligesom da jeg var gravid første gang. 

Første modul på uddannelsen slutter med en skriftlig aflevering midt i april og det stresser mig allerede meget - er ikke sikker på den kan skrives og afleveres inden min termin og ved ikke om overskudet er til at lave den efter fødsel, hvis jeg evt føder nogle dage før termin. 

Håber der nogle derude, som måske har været i en situation, som kunne minde om min Helst gode historier. Hehe. 

Mvh Amanda 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

Silke91

Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men ville alligevel lige fortælle at jeg står lidt med samme bekymring som dig. Overvejer at skifte studie til sommer og alt efter hvornår jeg bliver gravid (Er jeg desværre ikke endnu ) kan jeg jo risikere at have termin kort efter studiestart og så skal jeg jo så finde ud af hvad jeg skal gøre. For mig er det hele dog stadig måsker så jeg kan tage bekymringen til den tid men håber nogle andre kan dele erfaringer så du måske kan finde lidt ro

Anmeld

4. november 2013

AmandaClara

Silke91 skriver:

Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men ville alligevel lige fortælle at jeg står lidt med samme bekymring som dig. Overvejer at skifte studie til sommer og alt efter hvornår jeg bliver gravid (Er jeg desværre ikke endnu ) kan jeg jo risikere at have termin kort efter studiestart og så skal jeg jo så finde ud af hvad jeg skal gøre. For mig er det hele dog stadig måsker så jeg kan tage bekymringen til den tid men håber nogle andre kan dele erfaringer så du måske kan finde lidt ro

Ja okay, men du skal da bare søge ind og se hvad der sker nu hvor du jo ikke er gravid endnu Heldigvis er de fleste uddannelsessystemer vist ret fleksible hvad angår graviditet under studie - heldigvis er vi langt fra de første der står i den situation 

Men ja håber virkelig, der er nogle derude der lige kan dele lidt gode historier, for det er så træls at gå med alle de bekymringer - især når der i princippet ikke er så mange, men jeg er nok bare god til at finde dem :O 

Anmeld

4. november 2013

tribk

Jeg synes du skal tage den helt roligt. Det værste der kan ske er, at du er nødt til at tage første semester om. Det vil du ikke være den første der har gjort, så det skal nok gå.

Det kan også være det hele flasker sig, og at du sagtens kan nå at få lavet den opgave.

Jeg har født midt i et semester, og fik gjort semesteret færdigt. Det er ikke særlig sjovt med en nyfødt, og jeg ville ikke gøre det igen. Men det kan lade sig gøre.

Anmeld

4. november 2013

AmandaClara

tribk skriver:

Jeg synes du skal tage den helt roligt. Det værste der kan ske er, at du er nødt til at tage første semester om. Det vil du ikke være den første der har gjort, så det skal nok gå.

Det kan også være det hele flasker sig, og at du sagtens kan nå at få lavet den opgave.

Jeg har født midt i et semester, og fik gjort semesteret færdigt. Det er ikke særlig sjovt med en nyfødt, og jeg ville ikke gøre det igen. Men det kan lade sig gøre.

Sejt du færdiggjorde semestret, men nej det kan nok ikke anbefales  

Og ja jeg håber simpelthen også bare at det flasker sig  

Jeg gør i hvert fald meget for at bekymringerne helst  ikke skal overskygge glæden ved at vi venter os selvom det sommetider er svært. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.