vitaminer Jern og fiskeolie ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
10 svar
3 synes godt om
3. november 2013

mogms

jeg har lige købt HemoJern og eskimo-3.

damen i matas gave mig HemoJern da jeg sagde at det nemt smadre min mave men på kassen står der at gravide skal tage 3 piller om dagen men at det kun 27 mg - jeg mener da at man skal have 40-50 mg om dagen?

er det nok at tage 3 piller om dagen så? (=27 mg) ??

og kan jeg godt begynde at tage HemoJern allerede nu i 4+1 ?? (kan allerede mærke trætheden)

og hvor meget fiskeolie skal jeg tage ?? jeg kan ikke spise fisk (allergi) så det får jeg intet af

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

**Ønskebabyen

damen i matas gave mig HemoJern da jeg sagde at det nemt smadre min mave men på kassen står der at gravide skal tage 3 piller om dagen men at det kun 27 mg - jeg mener da at man skal have 40-50 mg om dagen?

og kan jeg godt begynde at tage HemoJern allerede nu i 4+1 ?? (kan allerede mærke trætheden)

og hvor meget fiskeolie skal jeg tage ?? jeg kan ikke spise fisk (allergi) så det får jeg intet af

Der må jo stå på pakken hvor mange tbl fiskeolie du skal tage. Og hemo-jern tager du det du har fået anvist i Matas - de må jo vide hvad de snakker om. Dog skal du først tage det fra uge 10.

Trætheden er ikke på grund af jernmangel, men temmelig sikkert fordi der sker så meget i din krop lige nu.

spiser du folinsyre??

Anmeld

3. november 2013

Joerg2

mogms skriver:

Hej

Jeg spiste Amino-Jern, da det skulle være bedre for maven. Jeg fik i hvert fald ingen problemer med maven. Skulle kun tage en tablet om dagen.

Jeg ved ikke, om man må begynde tidligere, men kan da ikke se, hvad der skulle være galt med det. Men er slet ikke sikker.

Mht. fiskeolie stod der bag på mine, hvor meget jeg skulle tage alt efter, hvor meget fisk jeg spiste til hverdag. Måske det samme står på dine. Jeg tog en enkelt pille om dagen.

Ud over ovenstående tog jeg to vitaminpiller til gravide om dagen.

Anmeld

3. november 2013

B&J

det er helt alm du er træt men hemo jern gør sådan den ikke ødelægger din mave dem spiser jeg hver dag men er ikke gravid

men ja du skal faktisk op på 5-6 om dagen for det passer ind men ring og snak med din læge om det

Anmeld

3. november 2013

mogms

tak jeg har spist matas gravid vitaminer siden juli så den er klaret :-)

tror lige jeg kigger på de der  Amino-Jern, for pakken med HemoJern er sku hurtig tom når jeg skal tage på mange af gangen.

Det er bedst at tage Jern på et andet tidspunkt end andre piller ikke?

Anmeld

3. november 2013

Papillon

Jeg læste op på det med jern forleden dag

Kvinder i den fødedygtige alder har brug for 15 mg jern om dagen. Gravide har brug for yderligere 10 mg i andet og tredje trimester. Vi har ingen fast anbefaling for gravide i Norden, men i USA anbefaler man gravide at tage 27 mg jern i tilskud i andet og tredje trimester. Oplysningerne er hentet fra "Nordic Nutrition Recommendation 2004".

Anmeld

3. november 2013

mogms

Charliepar skriver:

Jeg læste op på det med jern forleden dag

Kvinder i den fødedygtige alder har brug for 15 mg jern om dagen. Gravide har brug for yderligere 10 mg i andet og tredje trimester. Vi har ingen fast anbefaling for gravide i Norden, men i USA anbefaler man gravide at tage 27 mg jern i tilskud i andet og tredje trimester. Oplysningerne er hentet fra "Nordic Nutrition Recommendation 2004".

ork alle de anbefalinger.

jeg tror jeg tager 3 piller i aften (27mg)

også ringer jeg og snakker med lægen i morgen

Anmeld

3. november 2013

Papillon

mogms skriver:

Helt i orden

Kan dog sige at NNR danner grundlag for alle vores anbefalinger om næringsstoffer i Norden, så lægen skulle meget gerne sige det samme, ved mindre specielle omstændigheder gør sig gældende

Anmeld

3. november 2013

**Ønskebabyen

mogms skriver:

Jern skal du først starte på i uge 10....

Anmeld

3. november 2013

mogms

**Ønskebabyen skriver:

Jern skal du først starte på i uge 10....

jo jo men jeg har da hørt at det ikke gør noget at starte før?

eller hvad ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.