Hvordan reagerede jeres barn nr 2 med nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. november 2013

dollygirl

Vi har en søn på 3 år og en nyfødt datter.

Vores søn har reageret positivt og er nysgerrige , vil hele tiden være med til at se når hun blir skiftet , puttet og ammet.

Han snakker til hende og kysser hende .

Hvis hun græder og det ka høres over baby alarmen så er han den første der kalde på os og løber med os .

Hvis han har brug for farmandens trøst og han sidder med vores datter så bliver han ikk misundelig og skubber hende væk. Han venter bar .

Har i andre oplevet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har kun ét barn, men det lyder da som et totalt drømmescenarie godt for jer!  

Anmeld

3. november 2013

LinLin

Jamen det lyder meget som da David blev storebror. Han var 4 år og en uge

Der har virkeligt aldrig været jalousi! Han har bare elsket og passet på sin lillebror fra første sekund!. Han var jo med den alder meget selvhjulpen og kunne sagtens vente på at jeg blev færdig med Adam før jeg kunne "havde tid" til det han ville

Anmeld

3. november 2013

dollygirl

LinLin skriver:

Jamen det lyder meget som da David blev storebror. Han var 4 år og en uge

Der har virkeligt aldrig været jalousi! Han har bare elsket og passet på sin lillebror fra første sekund!. Han var jo med den alder meget selvhjulpen og kunne sagtens vente på at jeg blev færdig med Adam før jeg kunne "havde tid" til det han ville

Ja det samme vil han og det er skønt . Han vil hele tiden kæle hende og kigge på hende og han siger hver gang det er sjovt og hun er sød

Anmeld

3. november 2013

Clisolka

dollygirl skriver:

Vores søn har reageret positivt og er nysgerrige , vil hele tiden være med til at se når hun blir skiftet , puttet og ammet.

Hvis hun græder og det ka høres over baby alarmen så er han den første der kalde på os og løber med os .

Hvis han har brug for farmandens trøst og han sidder med vores datter så bliver han ikk misundelig og skubber hende væk. Han venter bar .

Sådan er det også herhjemme  Isabella fyldte 3 år i onsdags - og blev storesøster for 7 uger siden. 

Hun vil meget gerne være med til det hele og får også lov, men jeg skal holde øje med hende, når hun er i nærheden af lillebror! Hun kan være noget så strid ved ham, hvis ikke hun lige får opmærksomhed i 2 min  Men det er blevet bedre med tiden. 

Lige pt. har vi en kamp med hende - hun er ret betaget af hans små tæer, men hun vil meget gerne trække fat i dem  

Anmeld

3. november 2013

B&J

hold da op <3 hvor er han en kærlig storbror

kæmpe stor kærlighed

Anmeld

3. november 2013

dollygirl

Babymor1013 skriver:

Sådan er det også herhjemme  Isabella fyldte 3 år i onsdags - og blev storesøster for 7 uger siden. 

Hun vil meget gerne være med til det hele og får også lov, men jeg skal holde øje med hende, når hun er i nærheden af lillebror! Hun kan være noget så strid ved ham, hvis ikke hun lige får opmærksomhed i 2 min  Men det er blevet bedre med tiden. 

Lige pt. har vi en kamp med hende - hun er ret betaget af hans små tæer, men hun vil meget gerne trække fat i dem  

Årh hvor sødt

Anmeld

3. november 2013

lycly

dollygirl skriver:

Min den ældste er 2 og der har heller ikke været nogen jalousi. Hun er sååå forelsket i sin lillebror, elsker at sidde sammen med ham og putte med ham

Anmeld

3. november 2013

Aabye

dollygirl skriver:

Min den ældste var 18 mdr da han blev storebror.. 
Og han har også altid været utrolig kærlig ved lillebror.

Det har så vendt, og de kan være noget så stride ved hinanden. Det skal så lige siges at lillebror er 1 år nu, og både kravler og går hvilket vil sige at han kan nå ALT!.. Det er ikke altid Marcus er enig i at lillebror må pille i hans ting.. Så der er en del stridigheder.. 

Anmeld

4. november 2013

Nessie

Ja, her er det på samme måde.

Daniel kysser og krammer hende, passer på hende og kalder på os, hvis han synes vi er for langsomme.

Han siger tit "min baby elsker mig", og der er ingen tvivl om at der er et helt specielt bånd mellem dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.