Er vidst begyndt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2013

CroQuis

... At lække mælk..? Hmm 

Synes godt nok det er tidligt. Er kun i uge 29  Men har dog læst i min graviditetsbog, at det kan være normalt nok at producere før tid..

Ej det er heller ikke ret meget. Der var bare noget klart, vådt på hver "dut" tidligere.. Ikke ret meget, men det var der.. 

Hvorfor er det egentlig ikke hvidt???

Og vil jeg begynde at producere så meget, inden fødslen, at det bliver nødvendigt at gå med ammeindlæg??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Clisolka

CroQuis skriver:

... At lække mælk..? Hmm 

Synes godt nok det er tidligt. Er kun i uge 29  Men har dog læst i min graviditetsbog, at det kan være normalt nok at producere før tid..

Ej det er heller ikke ret meget. Der var bare noget klart, vådt på hver "dut" tidligere.. Ikke ret meget, men det var der.. 

Og vil jeg begynde at producere så meget, inden fødslen, at det bliver nødvendigt at gå med ammeindlæg??? 

Det er helt normalt at lække råmælk inden fødslen 

I min første graviditet startede det i uge 17+ og denne gang 19+  Men dog ikke så meget så jeg skulle bruge ammeindlæg - dem får du tids nok brug for efter fødslen når mælken rigtigt løber til 

Anmeld

2. november 2013

CroQuis

Babymor1013 skriver:

Det er helt normalt at lække råmælk inden fødslen 

I min første graviditet startede det i uge 17+ og denne gang 19+  Men dog ikke så meget så jeg skulle bruge ammeindlæg - dem får du tids nok brug for efter fødslen når mælken rigtigt løber til 

Jamen hvor meget lækkede du?

Altså idag har det bare været hvad der svarede til 1 dråbe i alt tror jeg 

Begyndte du at producere mere og mere, jo tættere på fødslen du kom? Bare om jeg skal indstille mig på at der kommer mere, eller om det bare bliver i småtterierne 

Anmeld

2. november 2013

Clisolka

CroQuis skriver:

Jamen hvor meget lækkede du?

Altså idag har det bare været hvad der svarede til 1 dråbe i alt tror jeg 

Begyndte du at producere mere og mere, jo tættere på fødslen du kom? Bare om jeg skal indstille mig på at der kommer mere, eller om det bare bliver i småtterierne 

Jeg lækkede ikke ret meget... Jeg lækkede dog mere denne gang end første gang, men nu var jeg også 2. gangs gravid 

Jeg kan jo ikke sige om du kommer til at lække mere end du gør nu, det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde 

Anmeld

2. november 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

... At lække mælk..? Hmm 

Jeg begyndte også at lækkert ret tidligt, mener faktisk det var omkring uge 27 eller sådan noget. Først helt gennemsigtig væske og bare en enkelt dråbe eller to.
Og sådan har det fortsat resten af tiden, dog kan der godt komme hvid råmælk ud nu hvis man klemmer på brystet. Ved mig har det aldrig givet mere end en dråbe eller to, har kun oplevet en gang hvor jeg om natten må have klemt brysterne ret godt sammen da jeg have lavet plamager på tshit og lagen

men ja jeg har termin i dag og har ikke oplevet at der kommer mere end den ene dråbe der, og mine bryster er forfærdelig slappe nu her, så håber da så inderligt at der stadig kommer godt med mælk når lillemanden kommer ud.

men det skulle være helt normalt,

Anmeld

2. november 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

... At lække mælk..? Hmm 

det er ikke hvidt fordi det er råmælk der kommer ud

og er helt normalt at det kommer omrking uge 29-30, havde jeg også selv og tror ikke du skal være bekymret for at det bliver til meget mere da det lidt kræver det bliver suttet til i brystet

Anmeld

3. november 2013

M&J87

Jeg begyndte at lække omkring uge 16, er førstegangs. Og lækker stadig, i perioder skal jeg bruge ammeindlæg der jeg ellers vil have en våd bluse, hvilket jeg har prøvet flere gange, når jeg sover nøgen, så lækker jeg altid på lagnet, og har "mælk rester, klister" på maven/underbrystet. MEN jeg håber at det er tegn på at jeg så kan amme min baby. 

Dog er der dage hvor det ikke er så slemt,men jeg kan altid ved berøring får en dråbe,eller 2 eller 3 ud ;-) .  Jeg er 35+4 idag

Anmeld

3. november 2013

CroQuis

BigHope13 skriver:

Jeg begyndte også at lækkert ret tidligt, mener faktisk det var omkring uge 27 eller sådan noget. Først helt gennemsigtig væske og bare en enkelt dråbe eller to.
Og sådan har det fortsat resten af tiden, dog kan der godt komme hvid råmælk ud nu hvis man klemmer på brystet. Ved mig har det aldrig givet mere end en dråbe eller to, har kun oplevet en gang hvor jeg om natten må have klemt brysterne ret godt sammen da jeg have lavet plamager på tshit og lagen

men ja jeg har termin i dag og har ikke oplevet at der kommer mere end den ene dråbe der, og mine bryster er forfærdelig slappe nu her, så håber da så inderligt at der stadig kommer godt med mælk når lillemanden kommer ud.

men det skulle være helt normalt,

Okay, tak for svar 

Der var faktisk også en morgen, for nogle uger siden, hvor jeg vågnede op, og der var et par klistrede pletter på lagenet.. Jeg undrede mig over hvad det var, og tænkte ikke videre over det, og skiftede sengetøj. Gad vide om det har været det, og jeg bare ikke har lagt mærke til det før  

Anmeld

3. november 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

det er ikke hvidt fordi det er råmælk der kommer ud

og er helt normalt at det kommer omrking uge 29-30, havde jeg også selv og tror ikke du skal være bekymret for at det bliver til meget mere da det lidt kræver det bliver suttet til i brystet

Ahh okay, så er det måske bare en meget meget tynd mælk der kommer lige nu. Der måske renser ud i systemet inden den rigtige mælk kommer.. 

Anmeld

3. november 2013

CroQuis

M&J87 skriver:

Jeg begyndte at lække omkring uge 16, er førstegangs. Og lækker stadig, i perioder skal jeg bruge ammeindlæg der jeg ellers vil have en våd bluse, hvilket jeg har prøvet flere gange, når jeg sover nøgen, så lækker jeg altid på lagnet, og har "mælk rester, klister" på maven/underbrystet. MEN jeg håber at det er tegn på at jeg så kan amme min baby. 

Dog er der dage hvor det ikke er så slemt,men jeg kan altid ved berøring får en dråbe,eller 2 eller 3 ud ;-) .  Jeg er 35+4 idag

Tak for svar, så kan jeg måske godt forvente at mængden skifter lidt fra dag til dag.. Det er da meget rart at være forberedt

Jeg håber også det betyder jeg kan amme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.